2017. május 30., kedd

“Visszaszámlálós” hirdetésszövegek használata AdWords-ben

Mik azok az ún. hirdetés-testreszabók AdWords-ben?

Az AdWords egyik legizgalmasabb funkciója, hogy szöveges hirdetéseinket testre szabhatjuk a kereső személy tulajdonságai alapján, mint például, hogy mire keres rá, milyen eszközt (telefont, asztali számítógépet) használ, hol tartózkodik, vagy hogy hányadika, melyik nap és éppen hány óra van. Erre szolgálnak az ún. hirdetés-testreszabók (“ad customiser”-ek). Szinte végtelen a lehetőség, és csak a fantáziánkon múlik, hogy hogyan használjuk őket.

Miért érdemes használni őket?

A testreszabott hirdetések rengeteg előnnyel járnak. Néhány példa ezekre:
  • A keresést végzők pontosan azt látják, ami a legjobban passzol hozzájuk, és emiatt sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy a hirdetés kattintást, ezáltal pedig konverziót (online vagy offline vásárlást, hírlevél feliratkozást, űrlap kitöltést) ér el.
  • Az automatikus testreszabás miatt egyetlen alaphirdetésnek rengeteg, akár több száz testreszabott változata is lehet, és azok pontosan a megfelelő felhasználókhoz jutnak el, mivel az AdWords rendszere rengeteg szempontot figyelembe vesz a hirdetésszöveg megjelenítésekor.

Mint ahogy a bevezetésben említettük, rengeteg lehetőség van a hirdetések testreszabására, ebben a cikkben azonban most kifejezetten a visszaszámlálókkal foglalkozunk.

Mire használható a visszaszámláló és hogyan működik?

A visszaszámlálók segítségével könnyedén felhívhatja potenciális ügyfeleinek figyelmét a közelgő események kezdetére vagy az aktuális akció végére vagy akár arra, hogy még hány napig regisztrálhat egy aktuális nyereményjárékra, így ösztönözve őket arra, hogy mihamarabb  vegyék meg a jegyet egy közelgő sporteseményre, koncertre, vagy hamar vásárolják meg a terméket és regisztráljanak az akcióra, mielőtt az lejár.

A visszaszámlálók beállításakor meg kell adni az esemény időpontját, valamint hogy hány nappal az esemény előtt szeretnénk megkezdeni a visszaszámlálást. A hirdetések csak a visszaszámlálás megkezdésekor indulnak el (vagyis addig nem lesz megjelenítésük), éppen ezért a hirdetéscsoportban muszáj szerepelnie hagyományos szöveges hirdetéseknek is (visszaszámláló nlékül), továbbá fontos tudni, hogy a visszaszámlálóval rendelkező hirdetések csak a megadott időpontig futnak, tehát ha általános hirdetéseket azt követően is szeretnénk futtatni, akkor ilyenekkel is kell rendelkeznünk.

A visszaszámlálást először napokban, aztán órákban, majd pedig percekben jeleníti meg az AdWords, így pontosan tudhatja a felhasználó, hogy mikor ér véget az akció időtartama.

Amennyiben valamely mezőt üresen hagyjuk (pl. hogy hány órakor fejeződik be az akció vagy hány nappal azelőtt kezdődjön meg a visszaszámlálás), abban az esetben az AdWords az alapértelmezett értékeket használja, ami az óra tekintetében az éjfél (00:00) míg a hátralévő napoknál 5 nap.

Fontos beállítanunk még, hogy milyen időzónában és milyen nyelven szeretnénk megjeleníteni a visszaszámlálót. Időzóna tekintetében két választási lehetőség áll rendelkezésre: vagy az  AdWords fiók (saját) időzónáját, vagy pedig a keresést végző időzónáját használhatjuk. A nyelvi beállításnál sok lehetőség van, de mindig a keresést végző felhasználó nyelvét kell kiválasztanunk.

Példa a visszaszámláló működésére - Akciós digitális kamera

Egy online webáruházban éppen akciósak a digitális kamerák. A webáruház hirdetése a következőképpen jelenik meg 3 nappal az akció beállított végdátuma előtt:


 A hirdetés megjelenése a lejárati időpont előtt 4 órával:

A hirdetés megjelenése a lejárati időpont előtt 32 perccel:

Mire figyeljünk a visszaszámlálók használatakor?

  • Fontos figyelembe venni a keresőkampányok nyelvi beállítását, hogy mindenképpen a kereső személy nyelve szerint állítsuk be a visszaszámláló nyelvét is, hiszen a hirdetés szövege is azon a nyelven szerepel majd és csak akkor kapunk megfelelő eredményt, ha a végén csak egyetlen nyelvű a hirdetésszöveg.
  • A ragokat használó nyelveknél (mint például a magyar) figyelni kell a mondat helyes megfogalmazására is, hiszen a visszaszámláló nem ragozza a szót, hanem x nap/x óra/x perc felirat fog megjelenni, így nem lehetséges az olyan megfogalmazás, hogy “Már csak 5 napig rendelhet”, hiszen ez visszaszámlálóval úgy fog kinézni, hogy “Már csak 5 nap rendelhet”, ez pedig nyelvileg helytelen és érthetetlen is.
  • Figyeljünk rá, hogy display kampányokba ne másoljuk át a visszaszámlálós hirdetésszövegeket, hiszen abban az esetben nincs mit beilleszteni a képlet helyére, és így az alapképletet fogja megjeleníteni a hirdetésszöveg, ami értelmetlen.

Összegzés

A visszaszámlálóval működő hirdetések nagyban javíthatják a keresőkampányunk teljesítményét, mivel plusz egy faktorral - az ajánlat időbeni korlátosságával - ösztönzi a potenciális ügyfeleket arra, hogy akár rögtön kattintson és vásároljon.

Visszaszámlálókat egy közelgő esemény vagy időben korlátos akció hirdetésénél használhatjunk leghatékonyabban, hogy felhívjuk a keresést végző figyelmét arra, hogy már csak néhány nap/óra/perc van hátra az eseményig vagy az akció lejártáig.

Felhasznált források:

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: