2018. október 18., csütörtök

Google Hackathon webfejlesztői konferencia WebMa sikerrel

Mi az a Hackathon?

A hackathon egy olyan koncentrált (web)programozói esemény, amely általában minimum 1, maximum 7 napig tart és amelynek során egy konkrét probléma megoldásán dolgoznak a webfejlesztők. Más néven hackfest-nek, codefest-nek vagy hackday-nek is nevezik.
(Forrás: https://www.techopedia.com/definition/23193/hackathon)

Dolgozik a WebMa csapata a Google Hackathon-on

A webprogramozói eseményről röviden

Magyarországon idén első alkalommal került megrendezésre a Google AMP Hackathon Budapesten, október 12-én. A programozói esemény fő témája egy ún. AMP weboldal elkészítése volt a résztvevő csapatok számára. Az AMP weboldalak (ez az angol rövidítése az accelerated mobile pages kifejezésnek, amely gyors betöltődésű mobil weboldalakat takar).

Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Hackathon

A Google által elindított, ún. nyílt forráskódú AMP technológia célja a mobilböngészés élményének és biztonságának fokozása, 10 másodperc helyett akár 1 másodpercen belüli odalbetöltődés és könnyű navigáció biztosításával, pl. idegesítő felugró ablakok nélkül.

A WebMa 4 fős webfejlesztői csapata - aki az egyetlen, hölgy kollégát is magába foglaló csapat volt, valamint a kevés résztvevő Google Premier Partner ügynökség egyike - egy kiválasztott, valós ügyfelünk weboldalát turbózta fel egy nagyon gyors betöltődésű mobilos (ún. Canonical AMP) oldal elkészítésével, egy valós projekten dolgozott - az érintett ügyfelünk megelégedésére.

Az esemény egy aktív szakmai workshop-hoz hasonlóan épült fel, a Google szakértője tartott rövid bemelegítő előadásokat a témában - a közérthető általánosságoktól kezdve egészen az aszinkronizálás és a nem blokkoló oldalbetöltés titkaiig, az előadást követően pedig minden csapat a saját projektjén dolgozott, azaz beépítette oldalába és alkalmazta a hallott javaslatokat, inputokat.

Miért fontosak a gyors betöltődésű mobiloldalak?

A felhasználói viselkedés az online térben már jó ideje a mobileszközök térnyeréséről szól, azonban még mindig nem alapvető az, hogy minden cég, vállalat könnyen használható és felhasználóbarát, valamint gyors betöltődésű mobilnézettel rendelkezzen a weboldalán belül. Érdemes azonban erre komoly erőforrást áldozni, mert a látogatók több mint 50%-a már mobileszközről látogat meg egy adott weboldalt, így ez kiemelt jelentőségű az adott cég üzleti sikeressége szempontjából is.

A WebMa csapata a Google Hackathon-on

A lényeg röviden: Ha 3 mp-nél hosszabb idő szükséges a weboldalunk betöltődéséhez, akkor a 3. másodperc után minden egyes másodperc késlekedéssel a konverziós arányunk további 50%-kal csökken. Ebből könnyen kiszámolhatjuk például, hogy mekkora különbség van anyagi megtérülés szempontjából egy 2 mp alatt betöltődő weboldal és egy 10 mp alatt betöltődő azonos weboldal között.

Az ún. gyors betöltődésű mobiloldalak (AMP, accelerated mobile pages) kisebb oldalméretükből következően gyorsabb betöltődésűek, a látogatók számára könnyebben használhatóak, ebből következően pedig több konvertálónk (vásárlónk, ajánlatkérőnk), valamint várhatóan több visszatérő látogatónk lesz a weboldalunkon, alacsonyabb átlagos konverziós költség mellet (konverziós költség = egy vásárló/ajánlatkérő megszerzésének költsége).

A Hackathon eredményei

A szakmai fejlődés mellett a WebMa csapata sikerélménnyel is gazdagodott. Sikerült megnyerni a résztvevő csapatok közti versenyt és így extra Google ajándékokkal térhettek haza. Gratulálunk Karesz, Csaba, Arnold és Ági! Ügyesek voltatok!

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: