Google Hackathon webfejlesztői konferencia WebMa sikerrel
Mi az a Hackathon?
A hackathon egy olyan koncentrált (web)programozói esemény, amely általában minimum 1, maximum 7 napig tart és amelynek során egy konkrét probléma megoldásán dolgoznak a webfejlesztők. Más néven hackfest-nek, codefest-nek vagy hackday-nek is nevezik.
(Forrás: http://www.techopedia.com/definition/23193/hackathon)
Dolgozik a WebMa csapata a Google Hackathon-on
A webprogramozói eseményről röviden
Magyarországon idén első alkalommal került megrendezésre a Google AMP Hackathon Budapesten, október 12-én. A programozói esemény fő témája egy ún. AMP weboldal elkészítése volt a résztvevő csapatok számára. Az AMP weboldalak (ez az angol rövidítése az accelerated mobile pages kifejezésnek, amely gyors betöltődésű mobil weboldalakat takar).
A Google által elindított, ún. nyílt forráskódú AMP technológia célja a mobilböngészés élményének és biztonságának fokozása, 10 másodperc helyett akár 1 másodpercen belüli odalbetöltődés és könnyű navigáció biztosításával, pl. idegesítő felugró ablakok nélkül.
A WebMa 4 fős webfejlesztői csapata – aki az egyetlen, hölgy kollégát is magába foglaló csapat volt, valamint a kevés résztvevő Google Premier Partner ügynökség egyike – egy kiválasztott, valós ügyfelünk weboldalát turbózta fel egy nagyon gyors betöltődésű mobilos (ún. Canonical AMP) oldal elkészítésével, egy valós projekten dolgozott – az érintett ügyfelünk megelégedésére.
Az esemény egy aktív szakmai workshop-hoz hasonlóan épült fel, a Google szakértője tartott rövid bemelegítő előadásokat a témában – a közérthető általánosságoktól kezdve egészen az aszinkronizálás és a nem blokkoló oldalbetöltés titkaiig, az előadást követően pedig minden csapat a saját projektjén dolgozott, azaz beépítette oldalába és alkalmazta a hallott javaslatokat, inputokat.
Ha microsite- és weboldal készítéssel kapcsolatban segítségre van szüksége, keresse a WebMa csapatát bizalommal!
Miért fontosak a gyors betöltődésű mobiloldalak?
A felhasználói viselkedés az online térben már jó ideje a mobileszközök térnyeréséről szól, azonban még mindig nem alapvető az, hogy minden cég, vállalat könnyen használható és felhasználóbarát, valamint gyors betöltődésű mobilnézettel rendelkezzen a weboldalán belül. Érdemes azonban erre komoly erőforrást áldozni, mert a látogatók több mint 50%-a már mobileszközről látogat meg egy adott weboldalt, így ez kiemelt jelentőségű az adott cég üzleti sikeressége szempontjából is.
A WebMa csapata a Google Hackathon-on
A lényeg röviden: Ha 3 mp-nél hosszabb idő szükséges a weboldalunk betöltődéséhez, akkor a 3. másodperc után minden egyes másodperc késlekedéssel a konverziós arányunk további 50%-kal csökken. Ebből könnyen kiszámolhatjuk például, hogy mekkora különbség van anyagi megtérülés szempontjából egy 2 mp alatt betöltődő weboldal és egy 10 mp alatt betöltődő azonos weboldal között.
Az ún. gyors betöltődésű mobiloldalak (AMP, accelerated mobile pages) kisebb oldalméretükből következően gyorsabb betöltődésűek, a látogatók számára könnyebben használhatóak, ebből következően pedig több konvertálónk (vásárlónk, ajánlatkérőnk), valamint várhatóan több visszatérő látogatónk lesz a weboldalunkon, alacsonyabb átlagos konverziós költség mellet (konverziós költség = egy vásárló/ajánlatkérő megszerzésének költsége).
A Hackathon eredményei
A szakmai fejlődés mellett a WebMa csapata sikerélménnyel is gazdagodott. Sikerült megnyerni a résztvevő csapatok közti versenyt és így extra Google ajándékokkal térhettek haza. Gratulálunk Karesz, Csaba, Arnold és Ági! Ügyesek voltatok!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!