2018. november 29., csütörtök

Eseti online marketing tanácsadás - kinek ajánljuk, mire számíthatunk?

Gyakran kapunk olyan megkeresést, hogy egy kisebb vagy éppen nagyobb cég eseti online marketing tanácsadást szeretne igénybe venni. Az ilyen eseti, alkalmi, 1-2 órás, szakterület-specifikus marketing tanácsadásnak abszolút van létjogosultsága, sőt számos olyan speciális eset merülhet fel, amikor éppen erre van szüksége egy adott cégnek vagy szervezetnek.

Ebben a blogcikkünkben azt szeretnénk bemutatni, hogy milyen esetekben van ennek létjogosultsága, milyen esetekben ajánljuk kifejezetten, ugyanakkor mire nem használható fel és megmutatjuk, hogy pontosan mire számíthatunk egy ilyen eseti online marketing tanácsadás során.

Az online marketing alterületei

Az online marketing bár önálló szakmának tekinthető, mégis számos nagyon speciális, szűkebb alterülettel rendelkezik, amelyek mindegyike már önmagában is nagyon eltérő és igen speciális tudást igényel. A WebMa csapata például az alábbi területeken vállal eseti online marketing tanácsadást, illetve komplex auditálást:

Milyen esetekben lehet szükségünk eseti online marketing tanácsadásra?

Eseti, 1-2 órás speciális marketing tanácsadásra alapvetőn akkor lehet szükségünk, ha online marketing aktivitásainkat házon belül kezeljük, menedzseljük, de olyan probléma merül fel, amelynek megoldásához segítségre van szükségünk vagy visszajelzést szeretnénk kapni a házon belül kezelt online marketing aktivitásaink minőségéről egy, az adott területen elismert, profi külső szakmai partnertől.

Például az alábbi esetekben érdemes eseti online marketing tanácsadást igénybe vennünk:

Mire nem alkalmas az eseti online marketing tanácsadás?

Az 1-2 órás személyes tanácsadás során egészen biztosan nem kerül sor az alábbiakra:

  • Google Ads vagy Facebook kampányok teljeskörű felállítása, optimalizálása, komplex Google Ads vagy Facebook hirdetési fiók audit lehetetlen 1-2 órás időtartam alatt (a szakértő elmondja a stratégiai szempontokat, legfőbb hibákat, azok javítási lehetőségeit, akár példákat is mutat, de az operatív teendőket Megbízói oldalon, házon belül kell megvalósítani).
  • Teljes körű Google Analytics fiók audit elvégzése lehetetlen (ez jó pár órát vesz igénybe, egy egy 1-2 órás személyes tanácsadás keretében a főbb hibák feltérképzésére, valamint ezek javítási módjainak ismertetésére van lehetőség.
  • Teljes körű weboldal SEO audit elvégzése szintén nem megvalósítható 1-2 óra eseti SEO tanácsadás keretében.
  • Komplex weboldal usability audit szintén nem kivitelezhető 1-2 óra alatt, azonban landing oldal tanácsadás abszolút megvalósítható, a kampány landing oldal legfőbb hibáit a szakember ismerteti, valamint kérdezhetünk tőle a konkrét megvalósítás módjairól is.
  • Egy komplex, vállalati online marketing stratégia felállítása és írott anyagba foglalása szintén nem lehetséges 1-2 órás időtartam alatt. A főbb irányok meghatározása, a stratégia elkészítésének szempontjai azonban meghatározhatók és átadhatók.

Összegzésképpen

Minden cég életében felmerülhet olyan igény, amikor online marketing tevékenységükre vonatkozóan külső szakértő tanácsára, véleményére van szükség. Ilyen lehet például egy induló vállalkozás online marketing stratégiájának megalkotása, a vállalkozás házon belül kezelt egyes online marketing tevékenységeinek értékelése, elemzése, továbbfejlesztési lehetőségei vagy akár a vállalati online marketing tevékenységek auditálása.

Ilyen esetben kifejezetten érdemes külső, független, az adott szakterületen elismert szakember vagy ügynökség segítségét kérni.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: