Google Ügynökségi Nap
Ma ismét Ügynökségi Napot tartott a Google a patináns Corinthia Hotelben. Az elmúlt években már számos hasonló rendezvényen volt alkalmunk részt venni, ez azonban kétségkívül az egyik legjobb és leginformatívabb volt az összes eddigi közül.
Először is megdöbbentő volt a résztvevők száma, a hotel hatalmas díszterme teljesen megtelt az érdeklődőkkel, ami több száz embert jelent..Ez egyrészt sokkoló, visszagondolva az első alkalmakra, amikor még alig 40-50 ember lézengett egy ilyen tréningen, másrészt viszont jól mutatja az online marketing drasztikusan növekvő népszerűségét és ezzel párhuzamosan az iparág fejlődését itthon.
Hol tart az AdWords és a Google ügynökségi piac?
Kiszámíthatóan irracionális – miért döntünk úgy, ahogy?
Szabolcs következő előadása a “kiszámíthatóan irracionális” címet viselte és egyfajta magas szintű rátekintést kívánt nyújtani a vásárlói és egyéb, sokszor irracionális döntések hátterének megértésében. Bár személy szerint c.a. 15 éve foglalkozom értékesítéssel, még számomra is rendkívül érdekesek és elgondolkodtatóak voltak a példák, amelyek nagy része amerikai kutatásokon, kísérleteken alapultak. Ezekből most csak a legérdekesebbeket emelnénk ki:
- “Minden relatív” – igen, ezt már Einstein óta tudjuk..Az Economist kísérlete ennek ellenére is meglepő eredményt hozott. Egy előfizetésre buzdító kampányban 3 opciót adtak meg: választhatsz alacsonyabb díjért (pl. 80$) csak online előfizetést, magasabb díjért offline előfizetést (pl.120$) vagy ugyanezért a magasabb díjért, azaz a példában szereplő 120$-ért egyszerre online és offline előfizetést együtt, akciósan. Az emberek túlnyomó százaléka az “akciós” előfizetést választotta, ahol gyakorlatilag az offline áráért megkapta mindkét szolgáltatást. A kampány második ütemében levették a csak offline opciót, tehát maradt az akciós és az olcsóbb online. Innentől viszont a túlnyomó többség már az olcsóbb online-t választotta, nem értékelte az akciót, hiszen nem látta az offline előfizetés értékét külön és elég volt a preferenciák teljes megváltozásához..
- A másik két példa tulajdonképpen azt mutatta be, hogy mennyire manipulálhatóak vagyunk, illetve mennyire manipuláljuk magunkat, anélkül, hogy tudnánk róla! Az első példában arra kérték az embereket, hogy írják fel a tb számuk utolsó két számjegyét – értelemszerűen ez 01 és 99 között volt. Ezután néhány egyszerű tárgyra – póló, bögre, stb – kellett ajánlatot tenniük, azaz megmondani, hogy mennyit lennének hajlandóak fizetni érte. Aki korábban alacsonyabb tb számot írt fel a papírjára az sokkal kevesebbet volt hajlandó fizetni ugyanazért, mint aki magasabbat, pedig nyilván semmilyen összefüggés nincs a két dolog között.
- A következő kísérlet már elég meredek, épp azért mert két előítéletre épít: miszerint a nők gyengék matekból, illetve az ázsiaiak hagyományosan jók. Nos az ázsiai nőkből álló csoportot két részre bonották, az egyiknek a nőiességükkel, külsejükkel kapcsolatos kérdéseket tettek fel, a másik csoportnak viszont az etnikai vagyis ázsiai hovatartozásáról érdeklődtek. Ezután ugyanazt a matematika tesztet töltették ki velük. Ugye már sejthető, az első csoport sokkal rosszabbul szerepelt mint a második…Szóval döbbenetes eredmények és mindenképp érdemes elgondolkodnunk azon, valójában mi motiválja a döntéseinket, teljesítményünket anélkül, hogy tudatában lennénk.
Enhanced- továbbfejlesztett AdWords kampányok
A továbbfejlesztett kampányok lényege, hogy sokkal részletesebb beállításokat , jelentéseket, valamint ezáltal intelligens hirdetéseket tesz lehetővé, amelyek sokkal jobban alkalmazkodnak a valós vásárlói szokásokhoz.
Mit jelentenek az enhanced AdWords kampányok a gyakorlatban? Sok esetben valóban sokkal rugalmasabb beállítások, máskor egyszerűen gyorsabb és logikusabb beállítási lehetőségét az eddig is elérhető funkcióknak. Nem mindegy, hogy fele annyi idő alatt elvégezhető esetleg ugyanaz a kampány felállítás és jobban átlátható mind az AdWords ügynökség, mind az ügyfél számára.
Illúzióink azonban ne legyenek, az átállás számos megszokott rutin, sőt opció elvesztését is jelenti – pl. nem lehet csak tabletet célozni a keresési hálón, csak PC-vel együtt – illetve annyira drasztikus változással jár, hogy mindenképp idő, mire valaki alaposan megismeri és a gyakorlatba is átülteti a továbbfejlesztett rendszer kínálta előnyökat.
Aki AdWords szakértő akar lenni..
…..holtig kell annak tanulni?
Most őszintén, tényleg versenyképes tud lenni ezen a piacon valaki, aki csak nagy vonalakban ismeri a lehetőségeket, minimális gyakorlattal rendelkezik és nincs érdemi szakmai segítsége? Ez tényleg olyan mintha mezítláb, fájós lábbal, 100m hátrányból indulnánk az olimpián..Csak az a gond, hogy itt nem a részvétel a lényeg 😉
Tanulság?
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!