Havi 10.000 USD nonprofit szervezeteknek Google keresőhirdetésre
Tudta Ön, hogy nonprofit szervezetként – a feltételeknek való megfelelőség esetén – lehetősége van részt venni a Google Ad Grants programban, amely nonprofit szervezeteknek nyújt havi 10.000 USD – körülbelül 3 millió Ft-os – hirdetési keretet a Google keresőben?
Milyen feltételeknek kell megfelelni a jelentkezéshez?
A nonprofit szervezetnek működő weboldallal kell rendelkeznie, valamint tudomásul kell vennie és el kell fogadnia a Google diszkrimináció-ellenes irányelveit, valamint az adományok fogadásával, felhasználásával kapcsolatos feltételeket. A magyarországi, a programban részt venni kívánó szervezeteknek érvényes regisztrációval kell rendelkezniük a CivilTech szervezetnél (ahol egy ún. TechSoup azonosítót kapnak), illetve közhasznú szervezetként kell bejegyezve lenniük Magyarországon (nonprofit kft, közhasznú egyesület vagy -alapítvány).
Először jelentkeznie kell a Google Nonprofit Szervezetek Programba – itt meg fogja kapni a részletes instrukciókat -, a későbbiekben pedig szüksége lesz egy Google AdWords fiókra, amelyet a normál AdWords fiókoktól eltérő módon kell kialakítani (speciális beállítások). A fiókban kell lennie legalább egy keresőkampánynak, amely a szervezet számára releváns kulcsszavakat, megfelelő hirdetésszövegeket tartalmaz és a szervezet saját weboldalára mutat. (A fiók és a kampányok létrehozását javasoljuk, hogy bízza Google AdWords kampányok kezelésére specializálódott ügynökségre, higgye el, megéri, mivel így fogja tudni maximálisan kihasználni az ingyenes hirdetési keretet – profi kampánybeállításokkal és -kezeléssel. A szervezet céljai, tevékenysége komplexitásának függvényében ők havi 30-150.000 Ft-os összegért felállítják és kezelik a kampányokat, valamint rerefálnak Önnek az eredményekről.)
A Google Grants jogosultságot egy naptári évre ítéli oda a Google, tehát ha megkapja a szervezet, akkor első körben az adott naptári év december 31-éig tud részt venni programban.
Milyen feltételeknek kell megfelelni az elnyert jogosultság megtartásához?
Az Ad Grants jogosultság megtartásához az AdWords fióknak, amire a Grant támogatást megkapta a szervezet, folyamatosan meg kell felelnie néhány követelménynek, például, hogy a hirdetések csakis a korábban jóváhagyott szervezeti weboldalra mutathatnak, tehát nem linkelhetünk például hirdetést egy kiemelt támogatónk weboldalára, csakis a nonprofit szervezet saját weboldalára. A szervezet weboldala nem jeleníthet meg külső hirdetéseket (pl. Google AdSens) vagy más weboldalakra mutató fizetett linkeket. A szervezet weboldala nem lehet ún. linkpark, vagyis nem tartalmazhat nagy mennyiségű, más weboldalra mutató linket.
A Google AdWords fiókot aktívan kezelni, felügyelni kell! A Grants program azt írja elő, hogy a programban részt vevő AdWords fiókba legalább havonta egyszer be kell lépni és minimum 90 naponta legalább 1 módosítást kell végrehajtani a fiókban. Laikusként talán furcsa, de a Google AdWords kampányokat, fiókot javasoltan maximum kéthetente kezelni érdemes (keresési kifejezések, kulcsszavak kezelése), hogy biztosítsuk azt, hogy releváns érdeklődőket, potenciális támogatókat terelünk a szervezet honlapjára. A kampányok kezelésére válasszunk megbízható AdWords ügynökséget és kérjünk pontos információt arról, hogy pontosan milyen gyakran kezelik a fiókunkat! A későbbiekben pedig ezt követeljük is meg tőlük.
További kritérium, hogy a hirdetéseinknek és kulcsszavainknak (vagyis, hogy milyen keresésekre célozzuk a hirdetéseinket) meg kell egyeznie szervezetünk céljaival és programjával. Például, hogyha közhasznú állatvédő egyesület vagyunk, akkor az ezzel kapcsolatos keresésekre hirdessünk (pl. kutya-, macska örökbefogadás, menhely, stb., a hirdetésszövegünk pedig adjon egyértelmű információt a tevékenységünkről, pl. Kutya-macska menhely – Gondoskodunk és új gazdit keresünk az elhagyott állatoknak).
A kifejezetten kereskedelmi célú hirdetések tilosak, ha mégis valamely terméket vagy szolgáltatást reklámozunk, akkor az abból származó bevétel 100%-át a közhasznú program támogatására kell fordítanunk. Ez azt jelenti, hogyha például a szervezet logójával ellátott ajándéktárgyakat értékesítünk és ezeket hirdetjük, akkor az ebből befolyó bevétel 100%-át a saját szervezet programjának támogatására kell felhasználnunk.
Hirdetéseinkben nem kínálhatunk pénzügyi termékeket (pl. kölcsönt vagy hitelkártyát), illetve nem kérhet adományként vagyontárgy felajánlást (pl. autó, hajó, ingatlan).
Hogyan jelentkezhet nonprofit szervezetként a programba?
Először is regisztrálnia kell a Google Nonprofit Szervezetek Programba itt:
http://www.google.hu/intl/hu/nonprofits/
További információért látogasson el a http://www.google.hu/intl/hu/grants/ weboldalra.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!