Új felülettel köszönti felhasználóit a Google AdWords hirdetési program
A Google az AdWords felhasználók véleményét összegyűjtve és felhasználva alakította ki azt az új felhasználói felületet, amely már látható is a hirdetési program angol nyelvű webes felületén. A korábban bevált eszközök megmaradtak, de számos új eszközzel is találkozhatunk. A Google célja, hogy minél hatékonyabban és eredményesebben töltsük el az időt a Google Ads program használatával. 2005 óta egyébként 20 eszközzel és 10 riporttal bővült az AdWords, miközben a felhasználói felületet is több ízben újragondolták.
A következőkben néhány érdekes változásra térnék ki, amelyeket különösen hasznosnak tartok.
A Google Analytics-ben megszokhattuk, hogy lehetőségünk van két adatsort összehasonlítani. Az összevetés vonatkozhat egy mérőszámra különböző időtartamokban, vagy különböző mérőszámokra ugyanabban az időintervallumban. Ez utóbbival találkozhatunk most az új Google AdWords-nél is. Két különböző színű grafikon segítségével összehasonlíthatóvá válnak a különböző mutatók: például a megjelenés számadatai a kattintási adatokkal vagy éppen a költség adatokkal.
A táblázatban foglalt mérőszámokat (maximum CPC, kattintások száma, megjelenések száma, átkattintási arány, átlagos kattintási költség, teljes költség, átlagos pozíció) csökkenő vagy növekvő sorrendbe tudjuk állítani, amely szerint vizsgálhatjuk a kulcsszavak teljesítményét. A kulcsszavak csoportosításának másik nagyon jó eszköze a szűrök alkalmazása. Szűrhetünk költség, átkattintási arány, átlagos kattintási költség, megjelenés, minőségi mutató stb. szerint relációs jelek használatával. Azért praktikus a filterek használata, mert ha például a 2%-nál alacsonyabb átkattintási rátával rendelkező kulcsszavakat vagy az alacsony minőségi pontszámot elért kifejezéseket szeretnénk törölni, egyszerűen csak lekérdezzük a listát. Hasonló szűrési eszközzel élhetünk a hirdetés szövegek elemzésekor is. Gyorsan áttekinthetjük az aktuálisan futó hirdetéseket is, és újabb ablak megnyitása nélkül szerkeszthetjük a reklámszövegeket.
Az új AdWords-ben megtalálható a már ismert Search Query Reports, amelynek a segítségével lekérdezhetjük, hogy milyen kifejezésekre jelent meg a hirdetésünk, azaz melyek azok a kulcsszavak, amelyek forgalmat hoztak. A különféle kulcsszó egyezési beállításnak köszönhetően az általunk megadott kulcsszavakon kívül további kifejezésekre is megjelenhet a hirdetésünk. A forgalmat generáló kulcsszavak lehetnek szinonímák, vagy részben megegyezőek az általunk adott kulcsszóval, amennyiben a broad match (általános egyezés) egyezést választjuk. Ennek az eszköznek a segítségével megvizsgálhatjuk a gyakori elírásokat, és negatív kulcsszavakat is kiszűrhetünk.
Összefoglalva a lényegi változásokat az új AdWords felületen:
- egyszerűbb navigáció
- a kulcsszavak, ajánlatok, hirdetések és hirdetési helyek szerkesztése új ablak megnyitása nélkül
- integrált riportok a kampány menedzsment oldalakon
- a számunkra fontos adatok szűrése – egyszerűen
- látványos teljesítménymérő grafikon
Amennyiben szokatlan az új felület, aggodalomra semmi ok; egy gombnyomással vissza lehet térni az AdWords régi környezetéhez. Igyekszünk mihamarabb minél mélyebben megismerni az AdWords adta új lehetőségeket, amiről majd beszámolunk itt a keresőmarketing blogon. Mindezeket az új funkciókat aktívan használjuk az ügyfeleink elemzésénél, van lehetőségünk gyakorolni 🙂
WebMa Lívi
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!