2009. június 19., péntek

A jó honlapot meghatározó elemeket befolyásolják az emberek keresési szokásai, illetve a keresők működése. A keresőoptimalizálás és a keresőmarketing stratégia felépítésekor figyelembe kell venni a mindenkori igényeket, és fel kell készülni a várható változásokra. Jelen írásban a Google újabb fejlesztésével, illetve a Microsoft a napokban debütált keresőfelületével foglalkozom.



Köztudott, hogy a magyar lakosság előszeretettel választja a Google keresőt. Az internet tartalmának felderítésére a legjobb mód, ha a bennünket érdeklő kifejezéseket beírjuk a keresőmezőbe, kattintunk és válogatunk a találatok között. A Google közismert célja, hogy a felhasználók elvárásainak legmegfelelőbb találatokat helyezze a top pozíciókba. A keresés tökéletesítésének újabb lépcsőjéhez érkeztünk el a közelmúltban. A felhasználók számára sokkal hatékonyabb és intelligensebb keresési eredményeket kívánnak biztosítani a Searchology alkalmával bejelentett fejlesztésekkel. Technikai újítás, hogy a keresőprogram a szavak szemantikai jelentését is figyelembe véve állítja össze a találati listát. Az új keresési opciókat a keresőmező alatt található Show options ikonnal érhetjük el. Az alábbi videóban megtekinthető a Google összefoglalója arról, milyen újdonságokkal bővült a keresési funkciók palettája.

A Microsoft is a napokban adta hírül új keresőfelületének elindítását, amely a www.bing.com címen érhető el. A célközönsége egyelőre azok, akik utazással, vásárlással, egészséggel kapcsolatban érdeklődnek. Lehetőség van például a repülőjegy árak összehasonlítására, illetve a szállások böngészésére. A keresőprogram minden nap új háttérképpel jelentkezik, célja hogy barátságosabb felülettel jelenjen meg, mint a Google. Különböző keresési típusok alapján csoportosíthatók a találatok, kereshetünk képek, videók, térképek stb. bontás szerint. Az alábbi képen például a képek között kerestem rá a Budapest szóra. Ha a kép fölé vittem az egeret, akkor a kép megjelent nagyobb méretben, rákattintva megnyílt, de hasonló képek között is folytathattam a keresést, vagy pedig visszajelzést küldhettem a képről.



Akármilyen is legyen a jövő keresője, fontos észben tartani, hogy a keresési találatok között szereplő weboldalak a látogatóknak szólnak. A keresőkben elért jó helyezéshez szükséges a keresőoptimalizált weboldal, de a honlapot a látogatóknak készítjük, nem a keresőknek.
Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: