2011. június 3., péntek

SEO Trendek 2011 - Keresőoptimalizálás trendek analitikus marketing szemszögből II. rész

Folytassuk a 2011-es SEO trendek megismerését azokkal az “old-school” pontokkal, amelyek aktuálisabbak, mint valaha.

Content is (still) king! - Azaz: a tartalom még mindig király

A Google egyik kedvenc “mantrája” ősidők óta a fenti mondat, amely az értékes tartalom fontosságát hangsúlyozza. A régi igazságnak új nyomatékat adott a “Panda” fantázia néven elterjedt algoritmus frissítés, amely februárban kezdődött és azóta is folyamatosan zajlik - egyelőre angol nyelvű oldalakra vonatkoztatva. A Google saját maga ezt a frissítést “high-quality sites” frissítésnek hívja, ami azért elég sokat elárul. Hosszan boncolgathatnánk a részleteket, de inkább néhány pontban a lényeg:

  • Középpontban a felhasználók - gyakorlatilag az egész frissítés arról a tényről szól, amelyet a cikk első részében már említettünk: felhasználók a robotok előtt!
  • Ennek az elvnek az érvényesülése érdekében a Google egyre szofisztikáltabb módszereket használ a valós értéket nem biztosító oldalak felderítése és megbüntetése érdekében - vagyis a régi SEO trükkök egyre kevésbé működnek
  • A minőségi tartalom szerepe a keresőoptimalizálásban fontosabb, mint valaha. A másolt, duplikált vagy lopott szövegekkel rendelkező oldalak komoly forgalom veszteséget fognak elszenvedni
  • Az értékes tartalom ismérvei:

    • Egyedi és informatív
    • Hiteles
    • Releváns és hasznos
    • Minőségi linkek mutatnak rá
    • Értékes biztosít a felhasználóknak - ezáltal minőségi linkek mutatnak rá


UPDATE: A Google Magyarország hivatalos blogjában megjelent egy nagyszerű cikk a Panda algoritmus frissítés hatásairól, amely igen hasznos tanácsokat ad Google és felhasználóbarát, keresőoptimalizált weboldalak készítéséhez!

Nincs ingyen ebéd!

Ez a gondolat gyakorlatilag az előző folytatása, lényegében nem mást jelent, mint hogy annyi eredményt várhatunk el webes jelenlétünktől, amennyi energiát hajlandóak vagyunk belefektetni. Vagyis ha vesszük a fáradságot, hogy

  • Az oldalt előzetes kutatások alapján építsük fel - iparági, konkurencia kutatás, kulcsszókutatás, stb
  • Értékes, egyedi tartalommal töltsük fel
  • Ügyeljünk a felhasználóbarát megvalósításra és navigációra
  • Elemezzük az eredményeket
  • Az eredmények alapján pedig folyamatosan javítsuk, finomhangoljuk a teljesítményünket

Akkor jó eséllyel lehetünk sikeresek, mint az organikus (nem fizetett) Google találati listában, mind a fizetett hirdetések között. A mostani algoritmus frissítések pontosan olyan tényezőket is figyelembe vesznek, hogy mennyi időt töltenek a látogatók az oldalon, hány oldalt tekintenek meg egy látogatás alkalmával. Nem beszélve a közösségi oldalakon keresztül igencsak pontosan feltérképezhető népszerűségről: a valóban értékes és jó oldalakat, blogokat, alkalmazásokat nyilván szívesen ajánlják egymásnak a felhasználók, ami sok valós visszamutató linket eredményez és növeli az oldal hitelességét. A kiérdemelt népszerűség tehát a jövő útja, a fizetett, “megbuherált” és egyéb trükközéseken alapuló SEO világnak lassan vége lesz -. Hála Istennek, épp itt volt az ideje..teszem hozzá csendben.

Az oldalbetöltődés sebessége - website speed matters!





Az oldalbetöltődési sebesség fontossága az egyik saját vesszőparipánk a WebMa-n belül, aminek hangoztatásáért néztek már ránk nem egyszer ferde szemmel, csilivili ezüstkardos design guruk, akiknek kénytelenek voltunk megnyesni a valóban rendkívül kreatív, ám annál kevésbé felhasználóbarát és brutál giga módon belassító megoldásaikat. Végre eljutottunk addig, hogy hivatalosan is kiemelt faktor lett az oldalbetöltődési sebesség, amelyről a fenti videóban Matt Cutts-ot, a Google webmester csoportjának vezetőjét halljuk nyilatkozni. Több hasonló videó van a hivatalos Youtube csatornákon, azért választottam ezt, mert itt a kérdés arra irányul, hogy 2011-ben mit tart Matt a legfontosabb tényezőknek a SEO, azaz keresőoptimalizálási stratégia kialakításánál. Nos, a 3 kiemelt faktor közül, amelyre különösen figyelnünk kell az egyik az oldalbetöltődési sebesség.

Elemzés, kutatás - fókusz a konverzión!

Amikor elkezdtük az analitikus marketing nevet használni - úgy 5 évvel ezelőtt- még sokan furcsán néztek ránk, többek között azonban a válság hatására egyre trendibbnek tűnik A WebMa-hoz hasonlóan “konverzió fetisisztának” lenni.
Ez nem véletlen, nézzünk egy egyszerű példát arra, hogy mekkora hozadéka is lehet annak, ha kicsit mélyebben az adatok mélyére nézünk:




A fenti példában két kampányt hasonlítunk össze. Nyilvánvaló módon a B kampány az optimalizált, amit sok mindent jelenthet, nézzük a legfontosabbakat:

  • Alapos érkezési oldal vizsgálat és optimalizálás
    • kulcsszavak
    • navigáció
    • design
    • kapcsolatteremtési - konverziós gombok lehetőségek

  • AdWords kampány set up és monitoring
    • Professzionális, a rendszer mélységét ismerő szakértő felállítás
    • A kampányok folyamatos optimalizálása konverziós arány és konverziós költség fókusszal

Milyen eredményeket láthatunk az optimalizált érkezési oldal és a professzinális kampány esetében, egy átlagos kampánnyal összehasonlítva:
  • Alacsonyabb CPC- kattintási költség
  • Több látogató ugyanakkor büdzséből
  • Magasabb konverziós arány
  • Több ügyfél
  • Alacsonyabb ügyfélszerzési költség

A fenti két faktor következtében a példában 100 000 Ft-os AdWords büdzsé esetén az optimalizált kampány esetében 625 Ft-ért vettünk egy ügyfelet, míg az átlagos, nem optimalizált kampány esetében 10 000 Ft-ért. Ez 16-szoros különbséget jelent, ami azért elgondolkodtató...Ugye?

Folyt. köv.
Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: