10 tipp AdWords kampányának optimalizálásához
Csoportosítsa kulcsszavait hirdetéscsoportonként
Ahelyett, hogy egy nagy hirdetéscsoportot használna hosszú kulcsszólistával, készítsen minél szűkebb, releváns hirdetésicsoportokat, ahol a kulcsszavak egy-egy témához kapcsolódó szinonimák vagy egymáshoz kapcsolódó kifejezések. Minden kulcsszónak az adott csoporton belül szorosan össze kell függenie egymással és a hirdetés szövegével is. A kampányát feloszthatja több szegmensre, ezekhez pedig a témára optimalizált céloldalt állíthat be. Ezzel javíthatja a minőségi mutatóját és könnyebben optimalizálhatja a hirdetési csoportok teljesítményét.
Tesztelje egy hirdetés több változatát is
Érdemes kihasználni, hogy egy reklám több változatát is futtathatja ugyanazon a hirdetéscsoporton belül. Így kipróbálhat különböző hirdetési szövegeket és egy idő után meglátja, hogy mely reklámok teljesítenek a legjobban, így később elég lehet csak azokat futtatni.
Használjon negatív (kizáró) kulcsszavakat
Ha a kereső olyan kulcsszavakat is beír, amelyeket negatív kulcsszóként állított be, a rekláma nem fog megjelenni. Így a hirdetése átkattintási aránya nőni fog, ezáltal jobb helyezést érhet el és pénzt is spórolhat vele. Ez fontos lehet például a vállalkozása pozicionálásá szempontjából, például ha prémium termékeket értékesít, kizárhatja az “olcsó” kulcsszót, így azoknak a keresőknek nem fog megjelenni akik kifejezetten olcsó termékeket keresnek.
Készítsen releváns landing paget
A legtöbb esetben, fontos, hogy a keresőket ne a főoldalra irányítsuk, hanem a hirdetéshez és a kulcsszavakhoz kapcsolódó landing page-re, mert ha valaki a hirdetésünkre kattintva a főoldalra kerül, lehetséges, hogy nem lesz türelme a megfelelő aloldal után kutatni, így hiába fizette ki a kattintása árát, a konverzió elmarad.
Határozza meg hirdetése milyen oldalakon jelenjen meg
Fontos, hogy a Display hálózati megjelenéseit megfelelően optimalizálja, hogy elkerülje az irreleváns kattintásokat, valamint azt, hogy a hirdetés az Ön számára nem megfelelő oldalakon jelenjen meg. A kiválasztott kampánynál beállíthatja, hogy milyen témájú oldalakon szeretné megjeleníteni a hirdetését, illetve milyen oldalakat szeretne kizárni. A beállítást a “Kampányok” menüpontra kattintva, a “Display hálózat” fülön, a “Témák” kiválasztásával érheti el. Itt szerkesztheti, hogy a hirdetés milyen témájú oldalakon jelenjen meg, valamint nyomon követheti a megjelenések és kattintások számát, az oldal alján pedig beállíthatja milyen témákat szeretne kizárni, valamint a webhelykategória-opciókat is szerkesztheti.
Használjon hirdetésbővítményeket
A Keresési Hálózati hirdetések esetében, a hirdetés alapértelmezetten címsorból, a webhelyre mutató, megjelenített URL-ből, valamint a leírásból áll. Ahhoz, hogy kiemelkedjen a versenytársai közül, érdemes hirdetésbővítményeket alkalmazni, ezek a hirdetés kiemelésére szolgáló vizuális elemek, amelyek segítségével hangsúlyosan jelenítheti meg a vállakozása szempontjából fontos információkat, például a telefonszámot, a címet vagy egyéb releváns tartalmakra mutató linkeket.
Használja a remarketinget
A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg olyan személyeknek, akik korábban már meglátogatták az oldalát, használták a mobilalkalmazását vagy megadták az e-mailcímüket. Például hasznos lehet abban az esetben is, ha egy felhasználó vásárlás nélkül távozik a webhelyéről, ilyenkor a remarketing segítségével újra kapcsolatba léphet vele és releváns tartalmakat jeleníthet meg számára az interneten, a mobilalkalmazásokban vagy a Google keresőoldalain.
A megfelelő ajánlattételi stratégia kiválasztása
Az Adwords egyik legnagyobb előnye, hogy kizárólag a tényleges forgalom növekedés után kell fizetnünk, valamint a marketingcélunknak megfelelően különböző ajánlattételi stratégiákat állíthatunk be. Például ha kizárólag az általunk beállított konverziók után szeretnénk fizetni (pl. telefonhívások), akkor beállíthatunk ügyfélszerzésenkénti költségkeretet (CPA), ha viszont márkájának ismertségét szeretné növelni, érdemes az ezer megjelenésenkénti költségkeretet választani (CPM), amennyiben legfőbb célja, hogy minél többen kattintsanak az oldalára érdemes a kattintásonkénti költséget meghatározni (CPC), így kizárólag abban az esetben kell fizetnie, ha valaki a hirdetésére kattint.
Ne licitálja túl a kattintásokat
Ha van olyan kulcsszó, amire mindenképp szeretne elsőként megjelenni, azonban a ráfordítható pénzügyi kereteihez képest magas az ára, ne bonyolódjon licitháborúba, hiszen lehet, hogy a versenytársának nagyobb költségkerete van és a magasabb összeg beállításával sem éri el a kívánt hatást és a budget is gyorsan el fog fogyni sikeres konverziók nélkül. Válasszon inkább valamilyen kulcsszókereső eszközt, amellyel költséghatékonyabban tudja növelni a releváns kulcsszavak listáját.
Figyelje az eredményeket
Szánjon időt az analitika megismerésére, mert a sikeres hirdetések érdekében fontos, hogy folyamatosan figyelje és elemezze a teljesítményt és ennek függvényében változtasson a hirdetésein. Ha nem követi és értékeli az eredményeket, nem fogja tudni, miben kellene fejlesztenie a hirdetéseit a hatékonyság érdekében.
Összefoglalva
Ha megfogadja a fenti tippeket, magasabb minőségű kattintásokat érhet el, azonos költségkeret mellett. Ehhez fontos, hogy figyelemmel kísérje a kulcsszavak és a hirdetések teljesítményét, folyamatosan elemezze őket és az eredmények alapján finomhangolja kampányát, például zárja ki a rosszul teljesítő kulcsszavakat vagy hirdetéseket.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!