2018. január 30., kedd

Ha egy valóban profi és szakértő ügynökséget keresünk meg azzal az igénnyel, hogy PPC kampányokat szeretnénk indítani (akár Google AdWords hirdetésekben, akár Facebook kampányokban gondolkodunk), akkor egy felelősségteljes, az ügyfele érdekeit szem előtt tartó PPC ügynökség meg fogja kérdezni tőlünk, hogy rendelkezünk-e weboldallal és meg fogja vizsgálni, hogy az alkalmas-e PPC kampányok futtatására.

De milyen is pontosan az ideális kampány érkezési oldal? Ezt vizsgáljuk meg cikkünkben.

Mit jelent a kampány érkezési oldal?

A kampány érkezési oldal vagy más néven “landing oldal” a weboldalunkon belül azt a dedikált aloldalt jelenti, ahol az AdWords vagy Facebook hirdetéseinkre kattintva “landolnak” az érdeklődők.

A landing oldal lehet többféle is a kampányunk különböző célcsoportjai szerint és attól függően, hogy mely hirdetésünkből érkeznek meg rá az érdeklődők.

Például ha egy újépítésű lakópark lakásait szeretnénk értékesíteni, akkor célcsoportunk több, egymástól lényegesen eltérő tulajdonságokkal rendelkező érdeklődőből áll. Lakóparki lakást vásárolhatnak pl. kisgyermekes családok, egyedülálló fiatalok, lakásbefektetést keresők, de a lakópark jellemzői alapján (zöldövezeti, városközponti, prémium vagy éppen olcsóbb lakások) további célcsoportokat alkothatunk.

Optimális esetben, a kampány hatékonyságának maximalizálásának érdekében, az egymástól nagyban eltérő célcsoportok számára egyedi érkezési oldalakat kell készítenünk és ezeken az érkezési oldalakon azokat az információkat kell kihangsúlyoznunk számukra, amely az adott célcsoportot érdekli és abban a döntésben segíti őt, hogy a kínált termék/szolgáltatás megfelel-e speciálisan az ő igényeinek és ha igen, akkor kapcsolatban lépjen velünk.

Arról, hogy e-commerce weboldalak esetében melyek a legoptimálisabb landing oldal kiválasztási szempontjai, ebben a blogcikkünkben olvashat.

Miért fontos a megfelelő landing oldal?

A sikeres PPC kampányok legfontosabb összetevői a pontos hirdetéscélzások, a megfelelő formátumú és tartalmú, hatékony szöveges és képes hirdetések, valamint a hatékony érkezési oldal.

Pontosabban megfogalmazva, bármilyen profi lehet az AdWords kampányunk, hogy ha az érkezési oldalunk nem ideális, akkor - bármennyi releváns érdeklődőt terelünk is a landing oldalunkra - az érdeklődőkből nem lesznek vásárlók/ügyfelek. Tehát megfelelő érkezési oldal hiányában a legjobban beállított AdWords vagy Facebook kampány is csak kidobott pénz lesz az ablakon.

Forrás: https://unbounce.com/landing-page-examples-built-with-unbounce/

Mi a szerepe a landing oldalnak?

A landing oldalra hárul az a feladat, hogy a különböző forrásokból odaterelt érdeklődőket vásárlókká/ügyfelekké konvertálja. Nagyon fontos, hogy a landing oldalunkra érkező látogatókban bizalmat ébresszük a cég, illetve annak kínált terméke/szolgáltatása iránt, megmutassuk, hogy a termékünk/szolgáltatásunk miben jobb, mint a versenytársaink hasonló terméke/szolgáltatása és miért dönt helyesen, ha minket választ, valamint ösztönözzük a vásárlásra/ajánlatkérésre/kapcsolatfelvételre. Ráadásul nagyon fontos, hogy mindezt olyan formában tegyük, mind asztali gépeken, mind mobilon vagy tableten a látogató minél gyorsabban, pontosabban és áttekinthetőbb formában kapja meg ezeket az információkat.

Ha a kampányunk landoló oldala nem teljesíti ezt a fontos feladatot, akkor bármennyit költhetünk forgalomterelésre, AdWords vagy Facebook hirdetésre, mégsem lesz vásárlónk/ügyfelünk/ajánlatkérőnk, mert a weboldalunkra érkezők csupán weboldal látogatók lesznek, de nem válnak vásárlókká/ügyfelekké.

Mi az a konverziós arány?

A konverziós arány azt a százalékos arányt jelenti, hogy hány landing oldal látogatóból lesz egy vásárló/ügyfél/ajánlatkérő. A konverziós arány nagymértékben a landing oldalunk minőségén múlik. Nagyon nem mindegy, hogy 100 weboldal látogatóból 5 vásárlónk lesz vagy csak egy, nem igaz? Az előbbi példa 5%-os konverziós arányt jelent, míg az utóbbi csupán 1%-osat. Lássuk egy konkrét példát!

CPC (egy AdWords kattintásért ennyit fizettünk) Konverziós arány (100 hirdetés kattintásból hány vásárlásunk lesz) CPA (1 vásárlás megszerzésének a költsége)
40 Ft 1 % 4 000 Ft
40 Ft 3% 1 333 Ft
40 Ft 5% 800 Ft
80 Ft 1 % 8 000 Ft
80 Ft 3% 2 666 Ft
80 Ft 5% 1 600 Ft

Minél relevánsabb, személyre szólóbb és profibb a landing oldalunk, várhatóan annál magasabb lesz a konverziós arányunk, vagyis száz weboldal látogatóból annál több vásárlót tudunk szerezni.

Mit tartalmaz egy hatékony landing oldal?

Fontos, hogy a landing oldal reflektáljon a hirdetésre, amiből az érdeklődő a weboldalra érkezett. Pl. ha zöldövezeti lakásokat kínálunk megvételre, akkor a zöldövezeti lakásainkat ajánló AdWords hirdetésszövegre kattintva az érdeklődő a landing oldalunkon is a csodás zöldövezeti lakásokra történő képi- és szöveges tartalommal találkozzon elsőként (cím, nagykép), illetve erre a szempontra fókuszáljon a landing oldalunk tartalma is. Azt kell meggyőznünk, hogy velünk jól választ, aki zöldövezeti lakást keres.

A landing oldalunk legyen logikus, letisztult, átlátható felépítésű, vizuálisan jól elkülönülő elemekkel, szépen vezetve végig a látogatót az információkon a vásárlás vagy kapcsolatfelvétel felé. Fontos, hogy a weboldalunk reszponzív legyen, vagyis jól használható asztali gépen, táblagépen és mobileszközön egyaránt. Ha nem szeretnénk több százezer forintot költeni egyedi tervezésű weboldal grafikára, akkor ésszerű megoldás lehet egy, általában 15-20 dollárért online megvásárolható reszponzív html dizájn template választása, amit utána szinte teljesen a saját igényeinkre szabhatunk mind színben, mind felépítésben (a rendelkezésre álló alkotóelemekből).

Fontos, hogy a landing oldalunk lehetőleg max. 2 mp alatt betöltődjön, de 3 mp-nél semmiképpen se legyen lassabb betöltődésű.

Kötelező tartalmi elemek a landing oldalon:

  • Miért válasszon minket - bizalomkeltés a cégünk iránt, x év szakmai tapasztalat, díjak, elismerések, bármi, ami miatt kompetensek vagyunk abban, amit csinálunk.
  • Miért jobb a mi termékünk/szolgáltatásunk a konkurenseknél (ún. USP-k, megkülönböztető termékelőnyök felsorolása), pl. jobb műszaki tartalommal, jobb helyszínen, vagy jobb áron kaphat lakást nálunk. 4-8 termékelőny.
  • Elégedett ügyfeleink, ügyfél testimonial-ok: mutassuk meg, hogy kik választottak minket és kérjünk tőlük ajánlást, amit felhasználhatunk a potenciális ügyfelek meggyőzésére a landing oldalunkon is.
  • Tegyünk arcot a termék/szolgáltatás mellé! - Mutassuk meg, kik vagyunk, ezzel megszemélyesítve a cégünket, a termékünket/szolgáltatásunkat. Természetesen használjunk barátságos, igényes, profi fotókat.
  • Call-to-action elemek: a letisztultan, átláthatóan, jól strukturált landoló oldalon lefelé görgetve indokolt sűrűségben helyezzünk el jól látható ún. call-to-action, vagyis cselekvésre ösztönző elemeket (sávot), melyben kapcsolatfelvételre, ajánlatkérésre, vásárlásra buzdítjuk az érdeklődőt.
  • Azokat a terméktulajdonságokat hangsúlyozzuk ki, amelyek az adott érdeklődő számára fontosak (készítsünk minden fő célcsoportunk számára dedikált landing oldalt). Ne teljes körű tájékoztatásra törekedjünk, hanem a legfontosabb kulcsinformációk átadására!
  • Mindig legyen impresszum, lábléc a landing oldalunkon (csakúgy, mint a weboldalunk egészén). Itt tüntessük fel a cégnevet, elérhetőségeket, kiemelt tartalmakat.

Milyen hibákat kell elkerülnünk a landing oldalunkon?

Számos olyan kritikus tényező van, amelynek ha nem felel meg a landing oldalunk, akkor a fizetett online kampányunk hirdetési költése csupán pénzkidobás lesz.

Példa: Egy igazán rosszul sikerült landing oldal
Forrás: https://www.leadpages.net/blog/see-worst-landing-page-ever-created-10-reasons/

A legsúlyosabb landing oldal hibák:

  • Rendezetlen, átláthatatlan struktúra
  • 100%-os információátadásra törekvés, túlzsúfolt tartalom
  • Terjedelmes, hosszú, végtelen szövegfolyamok, túlságosan hosszú szöveges részek
  • Vizuálisan nem tagolt, egybefolyó, végtelen tartalom
  • Hosszadalmasan kell lefelé görgetni, mert nagyon hosszú oldal
  • Nagy távolságok, üres felületek vannak az elemek között
  • Homályos, nem egyértelmű szövegek, ködösítés a tulajdonos céggel kapcsolatban
  • Nagyképű, leereszkedő szöveg és stílus használata
  • Nyelvtanilag vagy stilisztikailag hibás fogalmazású szövegek használata
  • Nem a célcsoportnak megfelelő kommunkációs stílus használata (tegezés/magázás, távolságtartó vagy közvetlen)
  • Nem megfelelő minőségű fotók, képi anyagok
  • Nem reszponzív kialakítás (a szövegek, képek, gombok kilógnak a képernyőről asztali gépen, táblagépen vagy mobilon)
  • Nem mobilbarát oldal (mobileszközön nehezen használható)
  • 3 mp-nél hosszabb betöltődési idő

Összegzésképpen

Bármilyen iparágban, üzletágban tevékenykedünk is, ha online hirdetésekben gondolkodunk, akkor nem csupán a profi AdWords- és Facebook hirdetésekre, hanem a kampányaink landing oldalára is kiemelt figyelmet kell fordítanunk.

Ha PPC ügynökséggel dolgozunk, akkor kérjük ki az ügynökség véleményét a tervezett landing oldallal kapcsolatban, hogy az szerintük megfelelő-e a kampány számára. Ellenkező esetben csak azt fogják tenni, amit kérünk tőlük: profi AdWords kampányokat állítanak fel és kezelnek a számunkra, amely egy nem optimális landing oldal esetében csupán pénzkidobás lesz.

Lássuk tisztán a hatékony online kampány összetevőit és fordítsunk figyelmet arra, hogy a kampányaink landoló oldala is optimális legyen!

Keressen bennünket bizalommal, ha profi csapatot keres kereső- és mobilbarát weboldalának kialakításához, Google Analytics méréseinek beállításához, AdWords- és Facebook hirdetéseinek kezeléséhez vagy egyszerűen csak tanácsot kérne online marketing témában.



Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: