2017. április 11., kedd

Mi a legfőbb különbség a SEO (keresőoptimalizálás) és a Google AdWords kampányok között?


A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás segítségével a Google találati listájának organikus, azaz a nem fizetett találati listáján kerülhet előrébb honlapunk. A keresőoptimalizálás célja, hogy a honlap a termékünk vagy szolgáltatásunk szempontjából releváns kulcsszavakra, kifejezésekrea weboldalunk az ún. organikus találati lista elején jelenjen meg és ennek köszönhetően minél több érdeklődőt a weboldalunkra tereljen. A keresőoptimalizálás sikere sok apró részleten múlik, mint például az egyedi, változatos, releváns és folyamatosan frissülő honlaptartalmak, a honlap metaszövegei, a menük megnevezése, az url struktúra, a szövegekben szereplő kulcsszavak és az oldal egyéb technikai beállításai (Google webmaster tools, Search Console), a mobilra optimalizált mobilnézet, gyors betöltődés (a weboldalra érkezők 2 mp-nél többet nem várnak arra, hogy betöltődjön az oldal), oldaltérkép feltöltése, csak hogy néhányat említsünk.



Az AdWords hirdetések célja úgyszintén a releváns látogatók weboldalunkra terelése, viszont a SEO-val ellentétben nem az organikus, hanem a fizetett találati listáról, vagyis az AdWords hirdetésekből. Ezek azok a találatok, amelyek az oldal tetején és alján “Hirdetés” megjelöléssel szerepelnek. Jelenleg a találati listák felső részén maximum négy, a lista alján pedig három hirdetési hely található. Ezen keresési hirdetések esetében a hirdető nem a megjelenések, hanem kizárólag a kattintások után fizet, tehát csak abban az esetben kerül nekünk pénzbe a megjelenés, ha az AdWords hirdetései tényleges forgalmat generálnak a weboldalunkra. Az AdWords keresési hirdetések esetében kulcsszavakat adhatunk meg különböző egyezési típusokkal (amelyekkel azt szabályozhatjuk, hogy mennyire tágan értelmezze a kulcsszavakat a rendszer), amelyre történő keresésekre szeretnénk, ha a hirdetésünk megjelenne és a teljesítmény növelésére különböző hirdetésbővítményeket is használhatunk, amelyek segítségével még látványosabbá, figyelemfelkeltőbbé és ezzel hatékonyabbá tehetjük a hirdetéseinket.

Összességében a SEO, valamint az AdWords egyaránt a keresőmarketing (SEM) részterületei. A legfontosabb különbség azonban közöttük, hogy a SEO segítségével az organikus, az AdWords esetében pedig a fizetett találati listán jelenhetünk meg.
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás

Mint már említettük, a keresőoptimalizálás célja, hogy az organikus találatok között előkelő helyen jelenjen meg a weboldalunk a honlapunk szempontjából releváns kulcsszavakra. A nem fizetett találati listán előrébb kerülni jelentősen hosszabb időt vesz igénybe, mint a fizetett hirdetésekben. A keresőoptimalizálás egy hosszadalmas és összetett feladat, a honlap folyamatos karbantartását, frissítését, fejlesztését igényli. A Google algoritmusai minden weboldalt feltérképeznek és rengeteg szempont szerint értékelik azokat, a weboldalak pedig ezen értékelések alapján kerülhetnek előrébb vagy hátrébb a találati listán. A keresőrobotok figyelembe veszik például a honlap tartalmának relevanciáját, a szövegekben használt kulcsszavak népszerűségét és sűrűségét, a tartalmak folyamatos frissülését, a menüstruktúra kialakítását, a menü elnevezéseket, a weboldalunkra mutató külső linkek mennyiségét és minőségét stb. Fontos, hogy honlapunk akadálymentesítve legyen, vagyis a keresőrobotok és a látás- és mozgássérült emberek által használt számítógépes programok egyaránt minél könnyebben tudják feltérképezni azt. A felsoroltakon kívül olyan apróságnak tűnő dolgok is számítanak, mint a képek elnevezései (alt tag) vagy az ún. metatag-ek. A Google rengeteg egyéb szempontot vesz figyelembe a keresési találati lista kialakítása során, amelyeket teljes részletességében csak a Google fejlesztői ismernek pontosan. Annyit azonban tudhatunk, hogy a korábbi, a weboldalunkra mutató számos link elhelyezése (link manipuláció) már nem működik, ehelyett egyedi, érdekes és értékes tartalmat kell létrehoznunk és ezzel kiérdemelni, hogy más weboldalak a mi oldalunkra mutató linkekkel jutalmazzanak minket. Szintén fontos, hogy a Google keresések és ebből következően a weboldal látogatások többsége már  mobileszközről történik, így kiemelt fontosságúvá vált a mobilra optimalizált nézet (az organikus találatok között a mobilos kereséseknél a mobilra optimalizált nézettel rendelkező oldalak kerülnek előkelőbb pozícióba), a gyors betöltődés is kiemelten fontos (azt, hogy a weboldalunk mobilbarát-e, illetve hogy milyen gyorsan töltődik be, a Google Page Speed Insights-cal, illetve a Google Mobile Friendly Test-tel ellenőrizhetjük.)

Fontos tudni, hogy az alkalmazott módszerek tekintetében megkülönböztethetünk ún. fehérkalapos, szürkekalapos és feketekalapos SEO intézkedéseket.

A fehérkalapos SEO intézkedések azokat a legjobb gyakorlatokat jelölik, amelyek a Google által engedélyezett és elismert eljárásokat tartalmazzák (pl. a weboldalunkra mutató minőségi linkek, megfelelő kulcsszósűrűség stb.). A fekete kalapos módszerek olyan eljárások, amelyek ellen a Google küzd - ezért is jelennek meg mindig újabb és újabb frissítések a Google kereső algoritmusában, hogy kiszűrjék az ilyen illegális módszerekkel jó helyezést elérő oldalakat (pl. a weboldal hátterének megegyező színével írt kulcsszóhalmaz, amley a látogató számára nem látható, de a keresőmotorok számára igen) -, tehát ilyeneket nem javaslunk alkalmazni! A szürkekalapos módszerek azokat az eljárásokat jelölik, amelyeket ugyan kifejezetten nem tilt a Google, de nem is teljesen szabályosak.
AdWords, vagyis a fizetett találati lista

Az AdWords egyik legnagyobb előnye, hogy egy professzionálisan felállított kampány és honlap segítségével nagyon gyorsan a találati listák élére kerülhetünk - amiatt, hogy a fizetett hirdetések az organikus találatok felett jelennek meg -, akár egy teljesen új honlap esetében is, amely organikusan jóval hosszabb idő után kerülne csak előrébb.  Ehhez a legfontosabb teendő a célcsoportok pontos meghatározása és a profi kampányok felállítása (megfelelő kulcsszavak, kulcsszóegyezések, kampánystruktúra). Az AdWords segítségével például lehetőségünk van arra, hogy különböző célcsoportok számára más-más üzeneteket jelenítsünk meg, illetve kifejezetten hozzájuk szóló landoló oldalakra irányítsuk őket. Tegyük fel például, hogy cégünk olyan termékeket forgalmaz amelyek célcsoportja a 20-50 év közötti budapesti nők. Ebben az esetben például lehetőségünk van arra, hogy külön hirdetést jelenítsünk meg a fiatalabb korosztálynak, mondjuk a 20-35 év közötti nőknek személyesebb hangvételű, tegező stílusú, míg a 35-50 év közötti célcsoportot viszont távolságtartóbb, hivatalosabb módon szólítsuk meg. Ezen kívül lehetőségünk van különböző hirdetésbővítmények használatára is, mint például a hívásbővítmény amely segítségével egy kattintással tárcsázhatják a megadott telefonszámot, a belsőlink-bővítménnyel kiemelhetünk egy-egy aloldalt, a kiemelő bővítményt, amellyel vállalkozásunk legfontosabb tulajdonságait emelhetjük ki, csak hogy néhány bővítményt említsünk.
Ügyfélszerzés: komplex folyamat

Mind SEO-nak,  mind az AdWords-nek megvannak a maga előnyei, azonban a leghatékonyabb az, ha együttesen alkalmazzuk őket. Ez azt jelenti, hogy weboldalunk feleljen meg a legfontosabb SEO szempontoknak, azonban támogassuk meg a látogatók weboldalunkra terelését fizetett hirdetésekkel is. A Google AdWords kampányokkal rövid időn belül - kampányok felállítását és kezdeti finomhangolását követően - jelentős forgalmat terelhetünk akár vaddonatúj weboldalunkra is, míg a SEO intézkedések hatása csupán bizonyos idő elteltével mutatkozik meg. Ami viszont teljes online stratégiánk szempontjából kulcsfontosságú, hogy üzleti sikert kizárólag egy jól felépített, konverzióra optimalizált weboldallal érhetünk el (amely a megszólított célcsoportra szabott dedikát landing oldalakat tartalmaz, pontosan azt az információt nyújtva, melyre az érdeklődőnek szüksége van ahhoz, hogy meghozza a vásárlási döntést vagy kapcsolatba lépjen velünk árajánlat céljából és egyértelművé teszi azt, hogy mit kell tennie.)
+1 tény az AdWords kampányokról

Fontos tudnunk, hogy egy Google AdWords kampánnyal az organikus pozícióinkat is javíthatjuk, mivel a hirdetésekból odaterelt jelentős látogatói forgalom javítja weboldalunk megítélését a Google keresőmotorjainak a szemében is, ezzel pedig folyamatosan javítja organikus pozíciónkat!

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktitivásaihoz profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

2 megjegyzés:

  1. mr jatt Mp3 New Punjabi Song,Single Tracks Latest song download also Listen Latest Music Albums Online in High Quality at Mrpendus.in
    mr jatt

    VálaszTörlés
  2. I am here. Your original views on this topic are refreshing and interesting.I liked the way you wrote the article. It was very straightforward and your knowledge on the subject is fantastic. This is my Second visit to this blog. We are starting a new initiative in the same niche as this blog. Your blog provided us with important information to work with. You have done a fantastic job. For writing tips visit site: Custom essay writing service, you can get better writing help from here.

    VálaszTörlés