2019. február 8., péntek

Okos licitstratégiák Google Ads-ben (1.rész)

Eheti blogcikkünkben a nemrégiben megjelent új - már machine learningre épülő - új Google Ads megoldásokat mutatjuk be, amelyek két fő területre koncentrálódnak, egyrészt okos licitstratégiákkal, másrészt okos kreatívokkal, harmadrészt pedig okos célzásokkal turbózhatjuk fel Google Ads kampányainkat.

Okos licitstratégiák

A korábban már megszokott hagyományos licitstratégiák mellett már egy ideje elérhetővé váltak minden hirdető számára a machine learning, vagyis gépi tanulás alapon működő, a napi kampánykezelést a laikusok számára lényegesen megkönnyítő ún. automatikus ajánlattételi stratégiák.

Ha meg szeretnénk könnyíteni önmagunknak a napi kampánykezelést vagy élni szeretnénk azzal a lehetőséggel, hogy - az emberi agy számára sokszor nem elérhető - okos algoritmusok kezeljék helyettünk Google Ads kampányainkat és segítsenek a legjobb eredmény elérésében, akkor érdemes kipróbálnunk ezeket az automatikus ajánlattételi stratégiákat.

Figyelem: ha ezek közül az automatikus ajánlattételi stratégiák közül választunk, akkor manuálisan nem lesz lehetőségünk sem a cpc licitek kezelésére, sem egyéb optimalizálási műveletek elvégzésére, minden automata módon zajlik majd, manuális módosítási lehetőség nélkül.

A gépi tanuláson alapuló automata licitstratégiák használatához elsőként a megfelelő kampánycélt kell kiválasztanunk (értékesítés - vásárlás, tranzakció -; potenciális ügyfelek - lead-ek -; illetve webhelyforgalom):

Második lépésben a korábbi lépésben megadott célhoz illeszkedő automatikus ajánlattételi stratégia opciók (vagy ha nem választottunk ki célt, akkor minden opciók) közül választhatjuk ki a leginkább megfelelőt (konverziók, konverzió értéke, kattintások vagy megjelentési arány):

Ha inkább mi választanánk, akkor lehetőségünk van az ajánlattételi stratégia közvetlen kiválasztására is, ehhez az “ajánlattételi stratégia közvetlen kiválasztása” opcióra kell kattintanunk. Ekkor az alábbiakból választhatunk:

  • Cél CPA-érték (max. hány forintért szeretnénk egy konverziót szerezni)
  • Cél ROAS (célmegtérülés, vagyis hányszoros megtérülést szeretnénk elérni, pl. ha 3.000 forintért szereztünk egy vásárlást ami 90.000 Ft-os bevételt hoz nekünk, akkor a megtérülési rátánk 30-szoros, vagyis 3000%)
  • Kattintások maximalizálása (minél több weboldal kattintás szerzése)
  • Konverziók maximalizálása (minél több konverzió szerzése)
  • Keresési oldalon való helyezés célzása (keresési hirdetések esetén ha pl. minden releváns keresésre 1. pozícióban szeretnénk megjelenni)
  • Cél feletti részesedés (ha egy adott versenytárshoz képest szeretnénk nagyobb arányban megjelenni a keresési hirdetésekben)
  • Intelligens CPC (max. 20%-kal megemeli a cpc licitet abban az esetben, ha az adott kattintás nagyobb eséllyel eredményez konverziót)
  • Cél megjelenítési részesedés (a releváns keresések legalább hány %-ára szeretnénk megjelenni)

Jó tudni

Vegyük figyelembe, hogy ezen stratégiák kiválasztását követően nem lesz lehetőségünk kampányaink manuális finomhangolására (pl. cpc-k kézi kezelésére), azok teljesen automatán kerülnek kezelésre a fiókunkban, a kézi finomhangolás lehetősége nélkül.

Ezen automatikus ajánlattétteli stratégiák másik hátránya, hogy ha nagyon alacsony hirdetési büdzsével hirdetünk és emiatt kevés teljesítményadat áll rendelkezésre a fiókunkban, akkor ezek az okos stratégiák várhatóan nem fognak tudni jól érvényesülni - mivel nem lesz adat, amiből dolgozhatnak - és igen hosszú tanulási szakaszra lesz szükség, amíg az általunk elvárt eredményhez közelíthetnek a kampányaink.

Egy másik nagy hibalehetőség az okos ajánlattételi stratégiák beállításaiban rejlik. Ha nincsen elegendő előzményadatunk az egyes stratégiákhoz kiválasztandó maximális licit-, cél ROAS- és cél CPA értékekhez, akkor valószínűleg a kampány nem fogja tudni hozni az általunk elvárt célszámokat. Például ha a célunk érdeklődők, vagyis lead-ek szerzése B2B tevékenységünkhöz és eddig átlagosan 10.000 Ft-ért szereztünk egy lead-et, akkor hiába állítunk be 50.000 Ft-ot cél CPA-nak, az előzményadatok alapján ez túlságosan nagy falat lesz a rendszernek és várhatóan nem fogja tudni teljesíteni a némileg irreális elvárásunkat.

Az automatikus ajánlattételi stratégia kiválasztásakor is fontos tehát, hogy reális célszámokat adjunk meg (mint ahogyan ez már a Google Ads kampány megtervezési fázisában is fontos, amiről bővebben itt olvashat).

Összefoglalásképpen

A korábbiakban ismertetett machine learning-en, vagyis gépi tanuláson alapuló okos licitstratégiákat akkor érdemes alkalmaznunk, ha szeretnénk kihasználni a - sokszor az emberi agy számára akár láthatatlan összefüggések felismerésére és kezelésére is képes - modern technológiát igénybe venni kampányaink felturbózásához.

Azonban mint minden másnak, ennek is vannak korlátai és néhány feltételnek teljesülnie kell ahhoz, hogy megfelelően működhessen az okos algoritmus. Erre érdemes odafigyelnünk a célbeállítások megadása során, valamint tisztában kell lennünk azzal, hogy ezen automatikus ajánlattételi stratégiák használata esetén kézi finomhangolásra nincsen lehetőségünk.

Használjuk őket megfontoltan és okosan!

Ciksorozatunk következő részében a Google Ads-ben elérhető okos célzásokról olvashat.

Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!


Felhasznált források:

Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

1 megjegyzés: