Beszéljünk egymással, mint B2B
A WebMa online marketing ügynökség több mint 18 éves pályafutása során rengeteg leadgeneráló és e-commerce weboldal sikeressé tételében vett már részt projekt szinten és hosszú távon egyaránt. Ebben az időszakban sok olyan tapasztalatot szereztünk, amelyet úgy gondoltuk, hogy érdemes megosztani jelenlegi és leendő ügyfeleinkkel is.
Ezért hívtunk életre egy olyan eseménysorozatot, amelynek célja, hogy vezetői szinten segítsük a partnereink tájékozódását a korántsem egyszerű és folyamatosan bővülő online tér lehetőségei között.
Múlt héten került sor az előadássorozat első alkalmára Budapesten a The Spot coworking irodaházban, a WebMa főhadiszállásán, ahol a hatékony leadgenerálás volt a fő téma, ezen belül is a B2B szegmensben tevékenykedő cégekre koncentrálva. Az előadók maguk is sokéves hazai és nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek ezen a területen, számos sikeres projektben vettek már részt és sokan közülük folyamatosan oktatják és mentorálják a vállalkozások vezetőit és számos előadást tartanak nagy hazai konferenciákon is.
A kontextus
Az előadás során Éva kitért az értékesítés és a marketing összehangolásának és az adat alapon nyugvó döntéshozatalnak a fontosságára is, valamint szó esett az olyan tipikus hibákról, mint a stratégia és a taktika összemosása, összekeverése. Manapság már kihagyhatatlan, hogy az AI téma szóba kerüljön egy szakmai előadáson, így a résztvevők hallhattak arról is, hogy mi mit gondolunk a mesterséges intelligencia térhódításáról: Nem, nem félünk, hogy elveszi a munkánkat!
Az adat az új olaj
Éva előadásában kiemelt szerepet kapott az adatokon nyugvó döntéshozatal: hogy ne az „eddig így szoktuk és működött” törvény alapján hozzunk döntéseket, hanem adatok által alátámasztott, mérhető információkat vegyünk alapul. Erre a gondolatra kapcsolódott rá Boncsér Henrietta előadása, amelyben kiemelt fókuszt helyezett a fogyasztók megismerésére, az adataik gyűjtésére és ezen keresztül a személyre szabott tartalmak és igények kielégítésére. Heni közel 10 év üzletfejlesztési tanácsadói tapasztalatot szerzett a Google-nél így pontosan tudja, hogy ahhoz, hogy egy B2B vállalkozás sikeres legyen és megfelelő mennyiségű és minőségű lead-et generáljon a weboldalára, nem elegendő csupán egy felhasználói és technikai szempontból is jól működő weboldal: össze kell hangolni ezt az üzleti célokkal, a PPC hirdetéseinkkel, a hirdetéseket a saját rendszereinkből kinyerhető információkkal (CLV – Customer Lifetime Value – Ügyfél élettartam érték), a marketing tevékenységünket a célcsoportunk számára megfelelő üzenetekkel és a kommunikációval. Mindezt tenni úgy, hogy a számtalan rendelkezésünkre álló online eszköz közül jól választjuk ki a céljaink eléréséhez leginkább megfelelőt és hogy a rendelkezésünkre álló büdzsét is ennek megfelelően osszuk el.
A megfelelő eszközök kiválasztása
Akkoriban ha eredményesek akartunk lenni, akkor elegendő volt a legnépszerűbb eszközöket használni, hiszen nem volt sok alternatíva. Amíg 2011-ben még csupán 150 csatorna állt rendelkezésünkre, mára már több mint 11.000 lehetőség közül választhatunk. A fókusz a csatornákról átterelődött az értékesítési tölcsér különböző fázisainak megértésére és az adott pontokon az adott igényekhez igazodó kommunikációra. A kulcs ebben az esetben a saját területünk megértése, a rendelkezésünkre álló adatok elemzésével:
- hol tartunk most?
- hova szeretnénk eljutni?
- milyen erőforrásaink vannak erre?
- mennyi a rendelkezésre álló büdzsénk?
- mennyi időnk van?
Ne feledjük! Csak azért, mert most mindenki a TikTok-on akar ott lenni, nem biztos, hogy a mi cégünknek is ez lesz a leghatékonyabb megoldás!
A kihagyhatatlan eszköz: a PPC
A Covid járványnak köszönhetően az összes (növekedni kívánó) cégben tudatosodott, hogy a siker érdekében az online térben való minőségi jelenlét megkerülhetetlen. Nem csupán a korábban említett kiváló minőségű weboldal, hanem a megfelelő forgalomterelés is az online kihívások egyike közé tartozik. A WebMa Performance Marketing csapatának vezetője, Dóczi Petra előadásában is kiemelt szerepet kapott az adatok gyűjtése és azok hatékony felhasználása. Petra rávilágított arra, hogy a leadgeneráló kampányok esetén nem elegendő csupán a beérkezett megkeresések számosságára figyelni, hanem koncentrálni kell azok minőségére is. A korábban már említett CLV és a napi munka során gyakran elhangzó: Na de mennyit ér egy lead? kérdés megválaszolása ügyfél oldalról kiemelten fontos feladat. Ha ezt tudjuk, akkor ügynökségi oldalról a legújabb Google Ads és Facebook (hogy csak a legnépszerűbbeket említsük) hirdetési best practice-ek alkalmazásával már lehetőségünk van arra, hogy ezt a második tényezőt is hatékonyan befolyásoljuk. Egyszerű matematikai számításokkal könnyedén modellezhetjük, hogy a célunkat mennyi ráfordítással érhetjük el.
Közösségi média: kell? Kell!
A leadgeneráló és a B2B vállalkozások számára ugyanúgy kulcsfontosságú a social csatornákon való jelenlét, mint a fogyasztókkal közvetlenül kommunikáló webshopok vagy B2C oldalak esetén. Ezeken a felületeken nekik lehetőségük van arra, hogy a márkájuk ismertségét növeljék és arra is, hogy a jelenlegi és a jövőbeni partnereikben elköteleződést és lojalitást építsenek. Ehhez azonban megfelelő tartalmakra van szükség.
A témában nagy múlttal és tapasztalattal rendelkező Ábrahám Viktor, az Upfront Média tulajdonosa tartott izgalmas előadást a résztvevőknek. Hasznos tippeket kaptunk a tartalomgyártáshoz Viktortól: kinek? mit? mikor? hogyan? kommunikáljunk?! Érdekes és nagyon tanulságos példákon keresztül láthattuk azt, hogy bár ez a feladat elsőre nem tűnik annyira nehéznek, azért nagyon nem könnyű.
- Hogyan osszuk meg a szakmai sikereinket?
- Hogy mutassuk be a kollégáinkat és hogy szerezzünk újakat?
- Ki fogja mindezt napi szinten csinálni? Hogy lesz ez folyamatos?
- Lesz rá idő és kapacitás?
- Megvan házon belül a megfelelő tudás ehhez?
- Rendelkezünk eszközökkel a gyűjtött adatok elemzéshez?
Ha a kérdések közül akár csak egyre is igen a válasz, akkor érdemes átgondolni egy külsős szakértő csapat bevonását, hiszen a céljaink eléréséhez valamelyik közösségi médiára egészen biztosan aktív szükségünk lesz.
Mi a jövő? – Iparági trendek a Google dublini központjából
Mint a Google egyik Premier Partnere Magyarországon, éltünk a lehetőséggel, hogy az eseményre meghívjuk előadóként Csillag Gábort is, a magyarországi kiemelt ügynökségi partnerek stratégiai fejlődéséért felelős szakembert. Gábor prezentációjában a legújabb AI trendekről hallhattunk hasznos és néhol megdöbbentő adatokat.
Tudtad, hogy az AI-t valamilyen formában bevezető/alkalmazó cégek 70%-a tapasztal bevétel növekedést és mintegy 28% költségcsökkenést? *
*Forrás: https://www.mckinsey.com/capabilities/quantumblack/our-insights/the-state-of-ai-in-2022-and-a-half-decade-in-review
A szakember szerint a leadgeneráló weboldalak esetén a jövőbeli növekedés 3 záloga:
- az offline konverziómérés,
- a helyes CLV megállapítás,
- és hogy tudjuk, nem minden konverzió hoz azonnali bevételt.
Kiemelten fontos tehát, hogy az oldalunkra érkező lead-eket minél jobban megismerjük, a teljes döntési folyamatot feltérképezzük és a Google AI alapon működő eszközeinek segítségével a folyamatosan javuló leadminőségre koncentráljunk, hiszen…
A siker kulcsa nem a bevétel, hanem az eredmény!
Összefoglalás
Ha csak néhány gondolatot viszünk magunkkal ebből az izgalmas napból, akkor azok legyenek ezek:
- Mérjük fel reálisan, hogy hol tartunk?!
- Határozzuk meg, hogy hova szeretnék eljutni és mikor?!
- Legyen stratégiánk!
- Ne a megérzéseinkre, hanem adatokra támaszkodjunk!
- A célokhoz válasszunk eszközt!
- Ha szükséges, kérjünk szakértői segítséget!
Folytatjuk…
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!