Okos licitstratégiák Google Ads-ben (1.rész)
Eheti blogcikkünkben a nemrégiben megjelent új – már machine learningre épülő – új Google Ads megoldásokat mutatjuk be, amelyek két fő területre koncentrálódnak, egyrészt okos licitstratégiákkal, másrészt okos kreatívokkal, harmadrészt pedig okos célzásokkal turbózhatjuk fel Google Ads kampányainkat.
Okos licitstratégiák
A korábban már megszokott hagyományos licitstratégiák mellett már egy ideje elérhetővé váltak minden hirdető számára a machine learning, vagyis gépi tanulás alapon működő, a napi kampánykezelést a laikusok számára lényegesen megkönnyítő ún. automatikus ajánlattételi stratégiák.
Ha meg szeretnénk könnyíteni önmagunknak a napi kampánykezelést vagy élni szeretnénk azzal a lehetőséggel, hogy – az emberi agy számára sokszor nem elérhető – okos algoritmusok kezeljék helyettünk Google Ads kampányainkat és segítsenek a legjobb eredmény elérésében, akkor érdemes kipróbálnunk ezeket az automatikus ajánlattételi stratégiákat.
Figyelem: ha ezek közül az automatikus ajánlattételi stratégiák közül választunk, akkor manuálisan nem lesz lehetőségünk sem a cpc licitek kezelésére, sem egyéb optimalizálási műveletek elvégzésére, minden automata módon zajlik majd, manuális módosítási lehetőség nélkül.
A gépi tanuláson alapuló automata licitstratégiák használatához elsőként a megfelelő kampánycélt kell kiválasztanunk (értékesítés – vásárlás, tranzakció -; potenciális ügyfelek – lead-ek -; illetve webhelyforgalom):
Második lépésben a korábbi lépésben megadott célhoz illeszkedő automatikus ajánlattételi stratégia opciók (vagy ha nem választottunk ki célt, akkor minden opciók) közül választhatjuk ki a leginkább megfelelőt (konverziók, konverzió értéke, kattintások vagy megjelentési arány):
Ha inkább mi választanánk, akkor lehetőségünk van az ajánlattételi stratégia közvetlen kiválasztására is, ehhez az “ajánlattételi stratégia közvetlen kiválasztása” opcióra kell kattintanunk. Ekkor az alábbiakból választhatunk:
- Cél CPA-érték (max. hány forintért szeretnénk egy konverziót szerezni)
- Cél ROAS (célmegtérülés, vagyis hányszoros megtérülést szeretnénk elérni, pl. ha 3.000 forintért szereztünk egy vásárlást ami 90.000 Ft-os bevételt hoz nekünk, akkor a megtérülési rátánk 30-szoros, vagyis 3000%)
- Kattintások maximalizálása (minél több weboldal kattintás szerzése)
- Konverziók maximalizálása (minél több konverzió szerzése)
- Keresési oldalon való helyezés célzása (keresési hirdetések esetén ha pl. minden releváns keresésre 1. pozícióban szeretnénk megjelenni)
- Cél feletti részesedés (ha egy adott versenytárshoz képest szeretnénk nagyobb arányban megjelenni a keresési hirdetésekben)
- Intelligens CPC (max. 20%-kal megemeli a cpc licitet abban az esetben, ha az adott kattintás nagyobb eséllyel eredményez konverziót)
- Cél megjelenítési részesedés (a releváns keresések legalább hány %-ára szeretnénk megjelenni)
Jó tudni
Vegyük figyelembe, hogy ezen stratégiák kiválasztását követően nem lesz lehetőségünk kampányaink manuális finomhangolására (pl. cpc-k kézi kezelésére), azok teljesen automatán kerülnek kezelésre a fiókunkban, a kézi finomhangolás lehetősége nélkül.
Ezen automatikus ajánlattétteli stratégiák másik hátránya, hogy ha nagyon alacsony hirdetési büdzsével hirdetünk és emiatt kevés teljesítményadat áll rendelkezésre a fiókunkban, akkor ezek az okos stratégiák várhatóan nem fognak tudni jól érvényesülni – mivel nem lesz adat, amiből dolgozhatnak – és igen hosszú tanulási szakaszra lesz szükség, amíg az általunk elvárt eredményhez közelíthetnek a kampányaink.
Egy másik nagy hibalehetőség az okos ajánlattételi stratégiák beállításaiban rejlik. Ha nincsen elegendő előzményadatunk az egyes stratégiákhoz kiválasztandó maximális licit-, cél ROAS- és cél CPA értékekhez, akkor valószínűleg a kampány nem fogja tudni hozni az általunk elvárt célszámokat. Például ha a célunk érdeklődők, vagyis lead-ek szerzése B2B tevékenységünkhöz és eddig átlagosan 10.000 Ft-ért szereztünk egy lead-et, akkor hiába állítunk be 50.000 Ft-ot cél CPA-nak, az előzményadatok alapján ez túlságosan nagy falat lesz a rendszernek és várhatóan nem fogja tudni teljesíteni a némileg irreális elvárásunkat.
Az automatikus ajánlattételi stratégia kiválasztásakor is fontos tehát, hogy reális célszámokat adjunk meg (mint ahogyan ez már a Google Ads kampány megtervezési fázisában is fontos, amiről bővebben itt olvashat).
Összefoglalásképpen
A korábbiakban ismertetett machine learning-en, vagyis gépi tanuláson alapuló okos licitstratégiákat akkor érdemes alkalmaznunk, ha szeretnénk kihasználni a – sokszor az emberi agy számára akár láthatatlan összefüggések felismerésére és kezelésére is képes – modern technológiát igénybe venni kampányaink felturbózásához.
Azonban mint minden másnak, ennek is vannak korlátai és néhány feltételnek teljesülnie kell ahhoz, hogy megfelelően működhessen az okos algoritmus. Erre érdemes odafigyelnünk a célbeállítások megadása során, valamint tisztában kell lennünk azzal, hogy ezen automatikus ajánlattételi stratégiák használata esetén kézi finomhangolásra nincsen lehetőségünk.
Használjuk őket megfontoltan és okosan!
Ciksorozatunk következő részében a Google Ads-ben elérhető okos célzásokról olvashat.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!