2017. április 6., csütörtök


A szöveges hirdetések az AdWords kampányok kulcselemei, amelyeket mind kereső-, mind display kampányainkban használhatunk.

2017 januárja óta a korábbi, úgynevezett normál szöveges hirdetések nem szerkeszthetőek, módosíthatóak, azokat ún. kiterjesztett szöveges hirdetésekre kell cserélnünk. A normál szöveges hirdetésekhez képest a kiterjesztett szöveges hirdetésekkel alapvetően magasabb átkattintási arányt, és ezzel több weboldal látogatót szerezhetünk.

A hirdetésszövegeink - a profi kampánycélzások mellett - döntő fontosságúak az érdeklődők megszólítása és weboldalunkra irányítása szempontjából. Ne csupán “írjunk valami szöveget”, hanem a legütősebb szövegeket készítsük el! Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani az alábbi rövid útmutatóval.



Mire kell odafigyelnünk a szöveges hirdetések készítésekor?
Mindegy, hogy keresőben vagy a display hálózaton használjuk, AdWords hirdetésszövegünknek a felhasználó egy aktuálisan megoldandó problémájára kell megoldást kínálnia.

A keresőhirdetések esetében a felhasználó a vásárlási folyamatban már előrébb tart, tehát keresésére kell reflektálnunk a hirdetésszövegben is. Ideális, ha a címsorban viszont látja keresését, így relevánsnak gondolja majd azt a keresése szempontjából.

A hirdetésszövegben helyezzünk el cselekvésre ösztönzést, mondjuk meg a felhasználónak, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy segíthessünk az aktuális probléma megoldásában.

Ha ismert márkanévvel rendelkezünk, akkor a márkanevünk elhelyezése a leírásban növelheti az átkattintási arányt.
Használjunk hirdetésbővítményeket
A hirdetésbővítmények használata szintén átkattintási arány növelő szereppel bír az AdWords kampányokban. Állítsunk be minden olyan bővítményt, amely esetünkben releváns és alkalmazható.

Helybővítmény: ha fizikai üzlettel rendelkezünk és ott fogadjuk a potenciális ügyfeleket, akkor Google Cégem fiókunk összekötésével, nyitvatartás megadásával állítsuk be a hirdetésbővítményt. Így a potenciális ügyfelek könnyen eltalálhatnak hozzánk, mivel a helybővítmény átlinkel a Google Térképre, ahol navigáció is van. Nem mellesleg a Google Cégem regisztrációval organikus és ingyenes Google Térkép megjelenéshez is jutunk.

Hívásbővítmény: telefonszámunk megadásával (amelyből lehet egy vezetékes számunk és egy mobilszámunk) a potenciális ügyfelek könnyen felhívhatnak minket (ne feljejtsük el beállítani, hogy mely napokon, mettől meddig hívhatnak minket).

Belsőlink-bővítmények: Ha egy adott terméket vagy szolgáltatást hirdetünk, akkor belsőlink-bővítményben megjeleníthetjük a weboldalunkon belüli valamennyi releváns aloldal linkjét (pl. kávé esetén a szemes kávét, őrölt kávét vagy a különböző, általunk kínált kávétípusok termékoldalait).

Példa (kiterjesztett szöveges hirdetés callout, és belsőlink-, valamint strukturált kódrészlet-bővítménnyel):
Kiemelő bővítmények: a termékelőnyök kiemelésére szolgál, pl. 10.000 Ft felett ingyenes kiszállítás, Pénzvisszafizetési garancia, Bankkártyás fizetés, Biztonságos webshop stb.

Strukturált kódrészletek: magyar nyelven egyelőre nem elérhető, de idegen nyelvű hirdetéseknél haszálhatjuk a termékjellemzők megjelenítésére.

Véleménybővítmény: más weboldalon megjelent, a cégünkre vonatkozó értékeléseket tudunk kiemelni itt (12 hónapnál nem régebbit), ezzel erősítve a potenciális vásárlók bizalmát.




Árbővítmény: szintén nem elérhető magyar, csupán idegen nyelveken. Termékárak megjelenítését teszi lehetővé az AdWords hirdetésekben.

Teszteljünk különböző hirdetésszövegeket
Vannak ugyan alapvető ajánlások, legjobb gyakorlatok, amelyeket fel tudunk használni az AdWords hirdetésszövegek készítésekor, azonban azt, hogy speciálisan a mi célcsoportunknak, a mi termékünkre vagy szolgáltatásunkra pontosan mely hirdetésszövegek lesznek a legsikeresebbbek, azt előre nem lehet megmondani.

Tesztelnünk kell a különböző hirdetésszöveg-változatokat az AdWords kampányunkban (A/B teszt) és mindezt nagyon tudatosan és szisztematikusan kell tennünk.

Egy hirdetéscsoporton belül ideális esetben 3-5 hirdetészöveget futtatunk, hogy ki tudjuk választani a legsikeresebbeket. Ha valamely hirdetésszövegünk egyértelműen alulteljesít, azt állítsuk le és a sláger hirdetésszövegeink mellé készítsünk további változatokat az újabb teszteléshez.
Pontosan mit és hogyan teszteljünk?
Tesztelhetjük, hogy vajon ugyanarra az üzenetre akkor kattint rá több érdeklődő, ha a benne szereplő számot teljesen, vagy rövidítve írjuk? Pl. “Online aukció - több mint 100,000 termék talált már gazdára” címsor vagy az “Online aukció - több mint 100E termék talált már gazdára”.

Akciós üzenet esetében tesztelhetjük, hogy melyik a vonzóbb, ha azt írjuk ki például, hogy “Női cipők - most minden cipő féláron” vagy azt, hog “Női cipők - most minden cipő 50% kedvezménnyel”.

Tesztelhetünk különböző megfogalmazásokat, pl. az-e a vonzóbb, ha azt írjuk, hogy “Spóroljon velünk - böngésszen használt termékeink között” vagy azt, hogy “Spóroljon velünk - nézze meg használt termékeinket”.

Azt is tesztelhetjük, hogy a call-to-action, vagyis cselekvésre felszólító részt hová a legcélszerűbb elhelyeznünk a hirdetésszövegekben. Kipróbálhatunk többféle megoldást és kiválaszthatjuk a legsikeresebbet.

Még ha kevésbé ismert is márkanevünk, kipróbálhatunk olyan hirdetésszövegeket, amelyekben a 2. címsorban elhelyezzük a márkanevünket is. Vajon jobban működnek-e ezek, mint a márkanév nélküli hirdetésszövegek? Teszteljük le!

A leírásban tesztelhetünk IF (ha) függvény használatával is szövegeket. Ez abban segít nekünk, hogy különböző feltételek (böngészés eszköze, célközönség) teljesülése esetén különböző szövegeket jelenít meg a felhasználóknak. Pl. mobilon azt tudjuk írni a leírásba, hogy “fedezd fel mobiltelefonon”, míg asztali számítógépen ehelyett egy másik szöveget jelenítünk meg.

Kipróbálhatjuk, hogy a dinamikus kulcsszó-beillesztést használó címsoraink teljesítenek-e jobban, mint a fix címsoros hirdetésszövegek az AdWords kampányokban? A dinamikus kulcsszó-beillesztés azt jelenti, hogy a felhasználó pontosan azt látja viszont a hirdetés 1. címsorában, amit keresésként beírt. Bánjunk ezzel óvatosan, mert ha pl. gépelési hibával írja be a keresőszavakat a felhasználó, akkor ez a hibás szöveg kerülhet beillesztésre a hirdetésszövegünkbe is! Valamint kerüljük a kulcsszó-beillesztés használatát akkor is, ha saját márkanevünkre hirdetünk, valamint ha a konkurenseinkre történő kereséseket célozzuk meg a kampányunkkal (mivel ekkor a konkurens cég neve is bekerülhet a hirdetésünkbe, azt a benyomást keltve, hogy mi ő vagyunk, amely már megtévesztő hirdetésnek minősül és büntethető! A hirdetésünkből egyértelműnek kell lennie, hogy mi pontosan melyik cég vagyunk).
Összefoglalásképpen...
A Google AdWords kampányokban használható szöveges hirdetéseknek csupán szövegírói kapacitásunk szab határt. A különböző hirdetésszövegeket széles körűen tesztelhetjük és választhatjuk ki a legsikeresebbeket, a sikertelenek helyett pedig újabb és újabb szövegeket készíthetünk. Tartsuk azonban szemünk előtt a végső célt: nem végtelen számú hirdetésszöveg létrehozása, hanem a lehető legtöbb érdeklődő megszólítása és weboldalunkra irányítása, valamin ott ügyféllé vagy vásárlóvá konvertálása a célunk! Amelyhez nem csupán hatékony hirdetésszövegekre, hanem hatékony landoló oldalakra és felhasználóbarát, gyorsan betöltődő, reszponzív és konverzióra optimalizált weboldalra van szükségünk.

A cikkhez felhasznált források (letöltés időpontja: 2017.04.05.):

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: