Pánik helyett: kontrolláljuk, hogy milyen tartalmak mellett jelenhetnek meg a hirdetéseink!
Cégvezetőként vagy marketingesként általában a legnagyobb rémálmunk az, hogy a gondosan beállított AdWords hirdetéseink vagy éppen a foglalt média megjelenéseink nem megfelelő tartalmakban (pl. halállal, tragédiával foglalkozó cikk vagy videó) jelennek meg. Ez azonban elkerülhető – legalábbis AdWordsben – a megfelelelő kampánybeállításokkal és a kampánykizárások gondos hozzáadásával.
Példák a nem megfelelő tartalomban történő megjelenésre
Lőfegyver hirdetés egy iskolai lövöldözésről tudósító videóban:
Hibásan célzott keresőhirdetés, world of warcraft kulcsszóra:
Webhelykategória-kizárások (display hálózat)
A legegyszerűbb – ám nem 100%-os biztonságú – módja a nem kívánt tartalmak melletti megjelenésnek, ha YouTube-on és a Google Display hálózatán egyaránt használjuk az úgynevezett webhelykategória-opciókat, vagyis kizárjuk azon tartalmai besorolású webhelyeket, weboldalakat a kampányunkból, amilyen típusú tartalmak helyett nem szeretnénk, hogy megjelenjenek a hirdetéseink.
Konkrét display elhelyezések kizárása
Ha teljesen biztosra szeretnénk menni a tekintetben, hogy kizárunk minden, számunkra nem elfogadható elhelyezést, akkor készítenünk kell egy saját ún. Display Blacklist-et (display feketelistát), amelybe felveszünk minden, az általunk kezelt kampányokban korábban előfordult olyan “kétes” weboldal url-t, ahol nem szeretnénk, hogy megjelenjenek a hirdetéseink. Ezek az ún. kizárási listák, amelyet minden display kampányunkhoz hozzáadhatuk.
Részletes jelentést kapunk a Display kampányainkon belül (“elhelyezések” fül) a konkrét weboldalakról, ahol megjelentek a hirdetéseink. Itt a kampánykezelés során ki tudunk zárni minden egyes olyan elhelyezést (webcímet), ahol a továbbiakban nem engedélyezzük a hirdetéseink megjelenítését.
YouTube tartalmak kizárása
YouTube kampány esetében a display-hez hasonlóan lehetőségünk van megadni, hogy milyen típusú tartalmak mellett nem szeretnénk, hogy megjelenjenek a hirdetéseink. Ezzel – ha nem is 100%-osan – de korlátozhatjuk, hogy milyen YouTube tartalmak mellett jelenhet meg a hirdetésünk.
Konkrét YouTube elhelyezések kizárása
YouTube kampány esetében – a display kampányokhoz hasonlóan, mivel a YouTube is a Google Display hálózatának része – szintén konkrét listát kapunk azokról a videókról, csatornákról, oldalakról, ahol a videóhirdetésünk megjelent. Itt lehetőségünk van letiltani a konkrét megjelenítő helyekből azokat, amelyeken nem szeretnénk, hogy megjelenjen a hirdetésünk.
Összegzés
Megfelelő elhelyezés- és kategória kizárások alkalmazásával leszabályozhatjuk, hogy milyen tartalmak mellett jelenhetnek meg a hirdetéseink és így biztonságban tudhatjuk jól felépített, elismert márkánkat a továbbiakban is! Az egyetlen amire ehhez szükségünk van, az egy profi és megbízható AdWords ügynökségi partner, aki lelkiismeretesen kezeli a kampányainkat és ezzel biztosítja a számunkra, hogy ne jelenhessenek meg nem kívánt tartalmak mellett a hirdetéseink.
Felhasznált források:
http://www.wordstream.com/blog/ws/2017/03/31/google-ad-boycott
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!