B2B lead generálás a LinkedIn-en
A LinkedIn egyre elterjedtebb a magyar felhasználók körében is. Egyre több felhasználó építi üzleti és szakmai kapcsolatait ezen a platformon, egyre többen használják munkakeresésre vagy üzleti információk megszerzésére is. A LinkedIn a Facebookkal szemben nem a magánkapcsolatok ápolására, hanem a professzionális kapcsolatok építésére specializálódott, ami nagyban elősegíti azt, hogy a B2B szektorban tevékenykedő cégek számára is tökéletes hirdetési platformként jelenjen meg.
Mivel a LinkedIn látogatói hiteles szakmai profiljukat építik a platformon, az üzletről és a szakmáról gondolkodnak, mikor használják ezt a közösségi médiumot, az itt megjelenő tartalmakat is megbízhatóbbnak értékelik, ez a kontextus pedig pozitívan hat a hirdetések befogadására is.
Miért érdemes a LinkedIn-en hirdetni?
- Mert már 880 000 felhasználója van Magyarországon is (2018. augusztusi állapot)
- Mert az emberek alapvetően megbíznak benne, hiteles szakmai csatorna
- Mert szakmailag hiteles keretet teremt a fizetett megjelenéseknek is
- Mert itt van relatíve még mindig a legkevesebb “idegesítő” reklám (a pop-up tiltott, banner csak 1 db, az is csak desktopon)
Mit érdemes tudni a LinkedIn felhasználókról?
880 000 felhasználó Mo-on (2018. augusztusi állapot)
Férfi-nő arány jelenleg 50-50 %
Életkori csoportok megoszlása:
18-24 | 19,7 % |
25-34 | 40,6 % |
35-54 | 34,4 % |
55+ | 5% |
Az elmúlt negyedévben (2018 Q2) a legtöbb új regisztráló a 18-24 éves nő volt.
Célzási lehetőségek
Vállalat | Pozíció | Felhasználó | Tanulmány |
---|---|---|---|
Vállalat neve | Munkakör megnevezése | Felhasználó képességei | Tanulmányi terület |
Vállalat iparága | Munkakör szenioritása | Felhasználói csoportok | Diplomák |
Vállalat mérete (fő) | Munkakör funkciója | (Felhasználó életkora) | Iskolák |
Hely (Ország, Régió) | Munkatapasztalat (év) | (Felhasználó neme) |
Kombinált célzási lehetőségek
A célzásokat lehet kombinálni weboldalunk remarketing listáival vagy email címlistával is.
Hirdetésformátumok
Sponsored content – szponzorált tartalom
- Poszt a hírfolyamban, kép, videó vagy link beillesztéssel
- CPM1, CPC2 vagy CPV alapon licitálható
- Megfelelően informatív tartalommal erős véleményvezér szerepet alakíthat ki B2B iparágakban
- Indításához szükséges a saját LinkedIn vállalati oldal
Sponsored InMail – szponzorált InMail (üzenet)
- Közvetlen üzenetet kap a felhasználó LinkedIn-en (InMail)
- Hogy ne legyen zavaró, 1 felhasználó 45 naponta kaphat 1-et
- Csak a felhasználó bejelentkezésekor kézbesítik a leveleket, azaz a valós kiküldésekért kell csak fizetni
- Leggyakrabban esemény regisztrációjához, visszahívás kéréséhez, konkrét értékesítéshez használt, bottom-of-the-funnel eszköz
- Megnyitási arány benchmark (nemzetközi) 30-50%, hazai szponzorált InMail megnyitás arány benchmark 50-60%, CTR 3-15%.
- CPS3 alapon fizetendő (cost-per-send)
- Küldhető magánszemély nevében is, nem szükséges hozzá LinkedIn vállalati oldal
Text ad – egyszerű szöveges hirdetés
- Rögtön belépéskor jelenik meg a hírfolyam fölött, vagy böngészés, keresés közben a jobb oldali sávban (3 egyszerre), esetleg kereséskor a lista alsó részén.
- Nincs szükség LinkedIn company page-re
- Csak desktopon jelenik meg
- CPM vagy CPC alapon licitálható. Ebben az esetben ajánlott kerülni a CPM megoldást, mert az átkattintási arány alacsonyabb lesz a többi formátumhoz képest.
Dynamic Ad – dinamikus hirdetés
- Csak a LinkedIn csapatán keresztül elérhető formátum
- 300×250-es standard formátum, amit a kezdőképen, kereséskor, vagy vállalati oldalak mellett, jobb oldalon látunk, csak desktopon
- Több formátuma elérhető: LinkedIn követők gyűjtése, Lead generálás valamilyen letölthető tartalomért cserébe, vagy weboldalra átvezetés valamilyen felhívással
- A nevét onnan kapta, hogy lehetőség van a felhasználó bizonyos adatait (nevét, profilképét) “behúzni” a hirdetésbe, ezáltal dinamikusan változik, hogy ki mit lát, mert minden felhasználó a saját adatainak megfelelő kreatívval találkozik.
1 CPM – cost-per-thousand-impression. 1000 hirdetés megtekintésért kell a megadott összeget kifizetni
2 CPC – cost-per-click: Minden kattintás után fizetjük a megfelelő összeget
3 CPS – cost-per-send: Minden elküldött levél után fizetjük a megfelelő összeget
Kiegészítő megoldás: Lead Gen Form – lead generáló űrlap
A lead gen formot Sponsored Content vagy Sponsored InMail-hez lehet használni, amennyiben adatok megadásához kötjük valamilyen tartalom megosztását, vagy esemény regisztrációt, visszahívás kérést szeretnénk elérni. Ez egy kiegészítő magához a tartalomhoz, felára nincs. A felhasználó nincs átirányítva, a LinkedIn-en belül marad, és a LinkedIn-en megadott adatai automatikusan betöltődnek, nem kell beírnia. Egyrészről csökkentjük a felhasználótól várt erőfeszítés mértékét, ezzel csökken a lemorzsolódás, másrészt hibás adatok, elírások sem lesznek. A felhasználók által megadott adatok a LinkedIn kampány menedzserből tölthetőek le, táblázat formájában.
Figyelem: Fontos tudni, hogy vállalati LinkedIn oldal hiányában a korábbiakban felsorolt hirdetésformátumok közül kizárólag a szöveges hirdetés és a szponzorált InMail hirdetésformátumok használhatóak! A többi lehetőség csak akkor érhető el, ha rendelkezünk vállalati LinkedIn oldallal (vagy akár azon belül is különböző, ún. Showcase oldalakkal).
A LinkedIn hirdetések hirdetés célzási lehetőségeit úgy állították össze, hogy minden hirdető megtalálja a számára legmegfelelőbbet: lehetőség van a vállalat, pozíció, a felhasználó vagy tanulmányok alapján is célozni a hirdetéseket, melyeket kombinálva egészen biztosan a potenciális célközönségünket érhetjük el.
A hirdetésformátumok viszonylag egyszerűek és általában nem igényelnek bonyolult grafikusi munkát – kivéve a videóhirdetéseket -, ami csökkenti a hirdetések fajlagos költségét. A közvetlen üzenet segítségével sokakat elérhetünk specializált tartalommal. A hirdetések optimalizálásával egyre jobb és jobb eredményeket érhetünk el, ezzel javítva a megtérülést.
Ha LinkedIn kampányokkal kapcsolatban segítségre van szüksége, keresse a WebMa csapatát bizalommal!
Mit érdemes még tudni a LinkedIn hirdetésekről?
A LinkedIn-en a Facebook-hoz hasonló önkiszolgáló hirdetési rendszerben is hirdethetünk. Az elérhető hivatalos nyelvek között a magyar nem szerepel. Így előfordulhat, hogy a magyar nyelvű hirdetési anyagokat a rendszer nem engedi át. A tapasztalat szerint jelenleg nagyjából 5% kerül leállításra az ilyen anyagokból. Egyes formátumok, és elemzések azonban kizárólag a LinkedIn hivatalos magyarországi képviselőjén keresztül érhetőek el, akivel a WebMa is együtt dolgozik a kampányok megvalósítása során. Így velünk lehetőség van például megismerni a vállalati oldalunk “Content Marketing Score”-ját, ami megmutatja, mennyire releváns a tartalmunk a célközönségnek, vagy több adatot kérni egy adott szegmensről, hogy számukra érdekes anyagokkal tudjunk megjelenni.
Tény, hogy nem a legolcsóbb platform, mivel a minimum CPC licit 2 €-ról indul, és jelenleg 2,3-2,9 € körül kell számolni egy kattintás végső árával. CPS esetén a minimum ár 0,4 €. Ugyanakkor ezt a szegmenst, ilyen könyezetben, ilyen célzásokkal sehol máshol nem lehet elérni, így a végső eredményt tekintve megfelelő tervezéssel megtérülő befektetéssé alakulhat a marketingköltésünk.
Hogyan mérhetjük az eredményeket?
A Facebook hirdetésekhez hasonlóan a LinkedIn pixel szolgál a weboldal látogatások mérésére (pageview), konverziós url (vásárlást vagy ajánlatkérést követő köszönőoldal) birtokában pedig konverziómérésünk is lesz (konverzió- vagy eseménymérés is lehetséges).
A kampányunk eredményeit a LinkedIn felületén belüli ún. kampánymenedzser felületen láthatjuk. Itt különböző mutatószámok állnak rendelkezésre az egyes formátumokhoz. (CPC, Total Spend, Clicks, CTR, Social actions, stb.)
A LinkedIn szolgáltat egy egyszerű kódot, úgynevezett “Insight Tag”-et, amit beilleszthetünk akár a mérni kívánt aloldalba a weboldalunkon, vagy a weboldal egységes láblécébe. Ezzel nem csak a kampányunk által oda irányított látogatókról kapunk információt, hanem minden LinkedIn számára beazonosítható látogatóról. (Pl. milyen iparágak munkavállalói látogatják egy-egy aloldalunkat). Ez a tag teszi lehetővé a későbbi retargeting-et is. Amennyiben nem külön oldalakat, hanem eseményeket szeretnénk mérni, megoldható a pixel beillesztése is, a Facebook hirdetésekhez hasonlóan.
Összefoglalásképpen
A LInkedIn hirdetések kiváló eszközei lehetnek a lead-generálásnak a B2B marketingben, azonban figyelembe kell vennünk, hogy a CPM, illetve CPC költségek fajlagosan jelentősen magasabbak pl. a Facebook hirdetésekhez képest. Ha viszont helyes célzással, profi üzenettel és jó ajánlattal használjuk, akkor a konverziónkénti költséget a kívánt szinten tarthatjuk és komoly, releváns érdeklődőket szerezhetünk cégünknek ebben a hiteles és még mindig kevéssé reklámzajos szakmai portálon.
Ez a cikk nem jöhetett volna létre együttműködő partnerünk, a Httpool Hungary – a LinkedIn marketing megoldások kizárólagos Mo-i képviselőjének – szakmai támogatása nélkül.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!