B2B online marketing – Leadgenerálás kisokos
Minden amit a leadgenerálásról tudni kell
A digitális marketing számos lehetőséget kínál arra, hogy organikusan vagy hirdetésekkel forgalmat generálj a weboldaladra, és a látogatókat leadekké alakítsd át.
A HubSpot State of Marketing Report 2021 című jelentése szerint a cég- és marketingvezetők legfőbb prioritása a több lead generálása és ezek vásárlóvá alakítása. A B2B marketingben a leadgenerálás a legfontosabb lépés az értékesítési és marketingfolyamatban.
A B2B iparági szereplők marketing tevékenységének fókuszában a minőségi leadek generálása áll, a megszerzett leadeket pedig az értékesítési csapat a későbbiekben ügyfelekké alakíthatja.
Mi a sikeres B2B online marketing titka?
A B2B online marketing kampányok megtervezése és kivitelezése jellemzően jóval komplexebb előkészítést igényel, mint egy tipikus B2C marketing kampány elindítása.A B2B online marketing aktivitások igen komplexek, sokszínűek, kezdve a profi leadgeneráló weboldal elkészítésétől a B2B online hirdetéseken keresztül a hatékony B2B közösségi média jelenlétig.
A B2B cégek 68%-a még mindig küzd a leadgenerálással, és a marketingesek 61%-nak a minőségi lead-ek generálása a legnagyobb kihívás!
- Legyen stratégiád, amelyet egy megfelelő akciótervre tudsz lefordítani!
- Legyen hatékony B2B leadgeneráló weboldalad!
- Futtass PPC kampányokat!
- Használd ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket!
A leadgeneráló kampányod sikere és megtérülése számos kritikus faktortól függ, amelyek vagy a megfelelő stratégiára vagy a megfelelő kivitelezésre vezethetőek vissza. Hogyan lesz pozitív a megtérülés? Íme a legfontosabb szempontok vagy bővebben is olvashatsz róluk ebben a korábbi blogbejegyzésben.
- Megfelelő mennyiségű weboldal látogatót kell szerezned
- A legjobb konverziós arányt kell elérned – látogatóból érdeklődő
- Szakmailag hozzáértő kivitelező csapatot kell találnod
- Biztosítanod kell a szükséges erőforrásokat
- Megfelelő tartalmakat kell gyártanod
Ebben a cikkünkben bővebben is olvashatsz ezekről a pontokról, de az egyes speciális online marketing szakterületi tevékenységek minőségi ellátásához érdemes az adott terület specialistáihoz fordulnod.
A B2B leadgenerálás sajátosságai
A B2B leadgenerálás bizonyos társadalmi-gazdasági eseményeknek és folyamatoknak valamint a technológiai fejlődésnek köszönhetően egyre inkább az online térbe költözik. A jó hír, hogy számos hagyományos B2B vállalat még mindig nem aknázza ki az online marketingben rejlő lehetőségeket, így ha időben lépünk, jelentős versenyelőnyre tehetünk szert a konkurenciával szemben.
- A B2B célpiacon általánosságban nagyobb értékű üzletekről, nagyobb értékű vásárlásokról van szó a B2C piachoz képest és egy lead jóval magasabb értéket képvisel, egy darab minőségi B2B lead megszerzésére akár jóval nagyobb hirdetési büdzsé is fordítható, pozitív megtérülés mellett.
- A B2B értékesítési folyamat jellemzően jóval hosszabb a B2C értékesítési folyamatnál
- Online leadgenerálás esetén különösen fontos, hogy elrugaszkodjunk a költség alapú szemlélettől és inkább egy megtérülés alapú szemlélettel tekintsünk az online hirdetéseinkre.
Arról, hogy a fentiekről mit érdemes még részleteiben tudnod, az alábbi cikkünkben olvashatsz bővebben.
Az egyik legfontosabb azonban az, hogy megtaláld a megfelelő online marketing ügynökséget, aki stratégiai partnerként segíti a munkádat és az online hirdetések világában szakértő,és kifejezetten a megfelelő online leadgeneráló kampányok felépítésében, optimalizálásában és monitorozásában segíteni tud.
Hogy viselkedik egy B2B vásárló?
A B2B szegmensben sok vállalkozás meg van győződve arról, hogy a fizetett hirdetéseknek nincs szerepük a vásárlási folyamatban és a hozzájuk érkező leendő vásárlók nem is találkoznak online hirdetésekkel. Pedig ezek a vásárlók a döntéselőkészítési folyamatot mind-mind online, keresésekkel kezdik. De milyen formában lehetsz hatással az ügyfél ezen útjára?
- Először ismerd meg a vásárlói életút 3 szakaszát!
- Határozd meg, hogy ezekben a szakaszokban milyen céllal kommunikálsz a leendő ügyfeleiddel!
- Gyárts ezekre rímelő tartalmakat!
Ha segítségre van szükséged, akkor ebben a cikkünkben további információkat találsz, vagy keress minket bátran!
Mit kell tudni a B2B sales funnel-ről?
Napjainkra a B2B sales funnel jelentős változásokon ment keresztül és ez valószínűsíthető továbbiakban is. Ezen szegmens hirdetői számára kulcsfontosságú, hogy az átalakuló vásárlói útvonalhoz (customer journey) és sales funnelhez hogyan tudnak alkalmazkodni, illetve azokhoz a megfelelő hirdetési csatornákat és tartalmakat kiválasztani.
Egy tipikus B2B funnel három fő részre bontható, amit még ki lehet egészíteni egy negyedik résszel, az ügyfélkezeléssel foglalkozó szakasszal. Az egyes szakaszokhoz tartozó célzásokat és a hozzájuk tartozó csatornákat megfelelően kell kiválasztani, hogy azok hatékonyan támogassák a lead-ek ügyfelekké, vásárlóvá alakítását.
1. Top of funnel – TOFU – Awareness (információgyűjtési szakasz)
2. Middle of funnel – MOFU – Engagement (elköteleződési szakasz)
3. Bottom of funnel – BOFU – Conversion (kiválasztási szakasz)
Forrás: Figure-2.jpg – https://www.business2community.com/b2b-marketing/how-to-build-a-b2b-marketing-funnel-02428922
- A B2B vásárlók/piaci szereplők már saját maguk is elvégeznek egy kutatási és előzetes edukációs folyamatot.
- Emiatt személyre szabott tartalmakat kell megjelenítened a vásárlási folyamat minden szakaszában, attól függően, hogy a potenciális ügyfél/vásárló melyik szakaszban jár éppen, tehát megfelelő értékajánlatra – value proposition – van szükséged!
- Ehhez hatékonyan fel kell térképezni a vásárló által a fizetésig bejárt utat.
- Az értékesítési tölcsér különböző szakaszait a megfelelő B2B hirdetésekkel és tartalmakkal kell megcéloznod!
Bár a feladat nem egyszerű, de a leendő vásárlóink/ügyfeleink és a háttérben meghúzódó mechanizmusok ismeretével hatékony B2B sales funnel-t tudunk kialakítani vállalkozásunk számára. Erről ebben a cikkünkben és ebben a blogbejegyzésben további hasznos infókat találsz.
Hogyan tudod mérni a leadgeneráló kampányaid sikerét?
A digitális marketing sikerességének alapját az adatok képezik, azonban önmagukban az adatok mit sem érnek, ha nem vagyunk képesek azokat használható információvá tenni. Könnyű például az ún. hiúsági mutatók mint például a kiugróan magas weboldal látogatószám, az ezres nagyságrendekkel növekvő közösségi média követőtábor vagy a többszázezres videó megtekintés. De mire érdemes akkor figyelned?
- Határozd meg helyesen a céljaidat és ezeket mérd – SMART célok!
- Az elért eredményeket mindig az egyéb más mutatókkal együtt értékeld!
- A tényleges KPI-okat mérd és vedd figyelembe az egyéb döntéstámogató mutatókat is!
- Mérd az offline konverziókat is, hiszen ezzel hasznos információkat kapsz a további hirdetéseid célzásához!
- A ROI legyen a sikeresség alapköve!
Nézd meg online kalkulátorunkat, hogy tisztább képet kapj hirdetéseid megtérüléséről!
Ha a fentiek meghatározásában további segítségre lenne szükséged, akkor ebben a cikkünkben találsz további tippeket.
Tájékozódj a B2B iparág leadgenerálási statisztikáiról!
Tudtad, hogy…
- A tudatos leadgenerálási stratégiával rendelkező vállalatok 174%-kal jobb eredményeket értek el a tervükhöz képest, mint azok, akik nem rendelkeztek ilyen stratégiával? (Intellistart,2021)
- A marketingesek 61%-a a leadgenerálást tartja 2023-ban az első számú kihívásnak? (HubSpot)
- A B2B vállalatok 85%-a szerint a leadgenerálás a legfontosabb marketing cél 2023-ban? (Content Marketing Institute)
További érdekes tényeket és statisztikákat itt gyűjtöttünk még össze.
Vannak további kérdéseid leadgenerálás témában?
Ha még mindig úgy érzed, hogy további információkra lenne szükséged, akkor a WebMa Leadgenerálás címkével ellátott blogoldalán számos cikket találsz a témában, de akár személyesen vagy telefonon is állunk a rendelkezésedre. Szakmai csapatunk több mint 17 éves tapasztalattal és számtalan sikeres projekttel segíthet neked is abban, hogy elérd a kitűzött céljaidat.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!