Hogyan briefeld performance marketing ügynökségedet a webshop hirdetéseidről?
Annak érdekében, hogy sikerre vigyük webáruházunkat, bizony számos alapfeltételnek kell megfelelnünk és egy alapos stratégiai tervező munkát is el kell végeznünk!
Manapság egy webshop sikerének egyik kulcsa a megfelelő hirdetés, amely webshopok esetében hangsúlyosan az online térben valósul meg.
De mi mindenre van szükség ahhoz, hogy a megbízott online marketing ügynökség hatékonyan támogathasson minket webshop értékesítési céljaink elérésében? Ezt mutatjuk be ebben a blogcikkünkben.
Milyen kérdéseket kell feltegyen nekünk egy online marketing ügynökség?
Ha egy performance marketing ügynökséghez fordulunk annak érdekében, hogy hatékonyan támogassa ún. PPC hirdetésekkel a webshopunk forgalom-növekedését vagy éppenséggel megtérülésének növelését, ők árajánlat adása előtt számos kérdést fel fognak tenni nekünk.
Ezen kérdések célja, hogy az ügynökség felmérje, mennyire komolyak a szándékaink, mennyire vagyunk tisztában a siker kulcselemeivel és mennyire tudjuk a saját részünkről szükséges inputokkal és piacismerettel támogatni az online webshop hirdetések teljesítményét.
Szimpatikus vagy sem, az az igazság, hogy hiába mi vagyunk a megbízók, egy komoly online marketing ügynökségnél bizony nekünk át kell mennünk a felmérő teszten ahhoz, hogy leszerződjenek velünk. Ennek oka nem más, mint hogy bármilyen profi is legyen az ügynökség, bizonyos ügyfél oldali feltételek megléte nélkül az online hirdetések bármilyen profin készüljenek is el, önmagukban nem fogják megoldani a webshoppal kapcsolatos problémákat (pl. a webshop usability- és konverziós szempontú alapproblémái).
Milyen kérdésekre kell világos válasszal rendelkeznünk?
Amennyiben egy tapasztalt, profi és korrekt performance marketing ügynökséggel állunk szemben, ők egészen biztosan fel fogják nekünk tenni az alábbi kérdéseket.
- Van-e egy aktuális üzleti- és marketing stratégia és ha igen, akkor milyen szerepe van a PPC hirdetéseknek benne?
- Mi a webshop aktuális fő üzleti célja? – meglévő webshop bevételnövelése, profitmaximalizálása vagy új webshop felfuttatása?
- Mik a másodlagos, időszakos marketing célok? – ismeretség növelés, raktárkészlet kisöprés, új termék/márka bevezetése?
- Terveznek a folyamatosan futó kampányokon kívül egyéb kampányokat is futtatni, például heti/havi promóciókat?
- Havi fix hirdetési büdzsével szeretnének hirdetni, vagy ha elérjük a bevétel/ROAS célokat, akkor a büdzsé „korlátlan”, ameddig hozza az elvárt megtérülést/forgalmat?
- Mik a főbb, kiemelendő márkák/termékkategóriák/termékek, amikre nagyobb hirdetési fókuszt szeretnének helyezni?
- Termékenként/ termékkategóriánként/ márkánként mik a ROAS célok, ha nem tudnak külön, akkor átlagban, webshop szinten mi a kitűzött a ROAS cél?
- Mekkora volumenű (hány darab) megrendelést tudnak teljesíteni napi szinten maximum? – Hiába szeretnének milliárdos bevételt, vagy x milliót elhirdetni naponta, ha nem tudják teljesíteni időben a megrendeléseket.
- Voltak-e már korábbi PPC hirdetéseik, ha igen, akkor milyen tapasztalataik voltak vele, mi az, ami szerintük jól működött és mik az ami nem? (Amennyiben rálátással rendelkeztek a hirdetésekre, amennyiben nem, úgy a Google Ads- és Facebook hirdetési fiókból, valamint a webshop Google Analytics adataiból az ügynökség által is kinyerhetőek ezek az adatok.)
A fő üzleti döntéshozó (ügyvezető vagy kereskedelmi vezető vagy e-commerce vezető) rendelkezik-e valós döntési jogkörrel a PPC hirdetésekre vonatkozóan?
Milyen reális elvárásaink lehetnek?
Amennyiben kifejezetten webshopunk teljesítményének javítása céljából lépünk kapcsolatba egy online marketing ügynökséggel, úgy meg kell tudnunk határozni azokat a világos célokat, amelyek elérésének szolgálatába kell álljanak az online hirdetések.
A kitűzött célok legyenek mérhetőek, világosak, egyértelműek és reálisak!
Várjuk el az online marketing ügynökségtől, hogy a PPC hirdetésekkel kapcsolatban felhívják a figyelmünket minden olyan hiányosságra, amely akadályozhatja a webshop célok elérését, pl. webshop usability problémák, mobilnézet használati problémák, konverziós útvonal szempontú hibák, hiányosságok.
Legyünk tisztában azzal, hogy az online hirdetések teljesítményének maximalizálásához az azok eredményét befolyásoló egyéb elemeknek is megfelelőnek kell lenniük!
Mi számít jó ROAS-nak webshop PPC hirdetések esetén?
Ez egy nagyon gyakran felmerülő kérdés, a válasz pedig nem fekete vagy fehér, “attól függ”.
Mitől függ, hogy mekkora ROAS-t várhatunk el a webshopos PPC hirdetéseinknél?
- A webshop minőségétől (usability, SEO- és CRO szempontok)
- A kínált fizetési módoktól
- A kínált kiszállítási lehetőségektől, opcióktól, szállítási időtől
- A rendelkezésre álló termékkészlettől
- Az átlagos kosárértéktől
- Az online hirdetési verseny erősségétől, változásaitól új piacra lépők miatt
- A piaci pozíciónktól
- Stb.
Bizonyos webshopok esetén (pl. magas átlagos kosárérték és erős piaci verseny esetén akár már 3-as ROAS esetén is optimális lehet a megtérülés, míg más webshopok esetén akár 10-es feletti ROAS esetén is rossz megtérülésről beszélhetünk (magas termék költséghányad és alacsony átlagos kosárérték esetén).
Látványos webshop forgalomnövekedés (3x) már egy hónap alatt, kiemelkedő ROAS javulással párosulva (havi növekedés 3,8-ról 6,8-ra), Google hirdetésekkel.
A ROAS és az árbevétel egyensúly befolyásolása a szezonális üzleti célok alapján egy webshop esetén, Google hirdetésekkel.
Mit ígérhet egy felelős PPC ügynökség egy webshop kampányaival kapcsolatban?
Egy felelős online marketing- vagy performance marketing ügynökség csakis őszinteséget, partnerséget és maximális szakmai odafigyelést ígérhet a webshop kampányainkkal kapcsolatban. Konkrét eredmény garanciát számos okból nem vállalhat, a fentiekben bemutatott soktényezős modell miatt.
Amennyiben saját globális üzleti kockázatunkat szeretnénk a PPC ügynöségre hárítani sikerdíjas konstrukcióban, e tekintetben partnerre találhatunk egy kisebb ügynökségnél, azonban egy nagyobb ügynökségnél egészen biztosan nem, aki átlátja a teljes webshop ököszisztémát és világosan látja azt is, hogy mire van befolyása a kampányainkkal kapcsolatban és mi az, amire nincsen. Egy felelős performance marketing ügynökség vélhetően nem fogja magára vállalni a kockázatot olyan külső tényezőkért, amelyekre nem bír befolyással.
Egy webshop esetén nem csupán kampányoldali, de számos egyéb fontos feltétele van a megfelelő megtérülésnek. Az esetleges hiányosságokra egy korrekt ügynökség felhívja a figyelmünket már az együttműködést kezdetén, nem csupán hónapok elteltével – miután jól megkopasztott minket.
Kérdezzük meg a kiválasztott ügynökségtől, hogy a webshop oldali alapfeltételek teljesülnek-e az optimális eredmény eléréséhez, még az együttműködés megkezdése előtt!
A számok nem hazudnak, higgyünk a számoknak! Számos webshop oldali probléma egyértelműen igazolható a webshop analitika tanulmányozásával (pl. fizetési folyamat abbahagyása).
Legyünk résen, tűzzünk ki reális terveket webshopunk tekintetében, ismerjük meg a piacunkat és válasszuk a megfelelő online marketing ügynökségi partnert webshopunk sikerre viteléhez!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!