E-commerce kampányok – Minden amit tudni érdemes
Ezen a héten az online webshopok, webáruházak által használt e-commerce kampányokkal kapcsolatos tudnivalókról készítettünk nektek egy kivonatot. A cikkben sorra vesszük a webshopokkal és a webshop hirdetésekkel kapcsolatos összes sarokpontot ami ahhoz kell, hogy az e-commerce kampányaid sikeresek legyenek és ezt megfelelően mérni is tudd.
Mik a sikeres Ads kampány alapfeltételei egy webshop esetén?
Ahhoz, hogy a webshopod Google Ads hirdetéseivel eredményeket érj el, elsőként meg kell határozni a fő célokat. Ezeket fontos lefektetni már a tervezés elején, mivel a különböző fő célok más-más hirdetési megközelítést igényelnek. Nézzük milyen lépéseken kell végigmenned a siker érdekében!
1. Előzetes felmérés: kutatások, versenytárs elemzés, költségvetés
2. Üzleti célok meghatározása: profit? bevétel? ismertség növelés?
3. Megfelelő mérések beállítása: Google Analytics, Google Tag Manager, Google Merchand Center
4. Hirdetési célok és az ezekhez illeszkedő Google Ads kampányok beállítása
5. Eredmények mérése és ezek elemzése, a szükséges következtetések levonása és módosítások végrehajtása
Világos üzleti célokra, reális piaci helyzetértékelésre, megfelelő előkészítésre és tervezésre, szakszerű mérésekre és a célokhoz illeszkedő profi kampánystratégiára van szükség a megfelelő eredmények eléréséhez. A témáról bővebben itt olvashatsz.
A jó webshop esszenciája
Manapság egy új webshopot létrehozni nem olyan nehéz, mint korábban volt, sok webshopmotor esetében már webfejlesztői tudás nélkül is összekattinthatjuk a saját webshopunkat. Az ördög azonban a részletekben rejlik, mert egyes, a hirdetésekhez szükséges emelt szintű beállítások már nehézséget okozhatnak, nem is beszélve a keresőoptimalizálási szempontokról.
Mire kell figyelned új webshop készítésekor?
- Meg kell felelned a technikai elvárásoknak: SEO
- Felhasználóbarát felületet kell létrehoznod: UX
- Az oldalnak megfelelő gyorsasággal kell betöltődnie: Weboldal betöltési sebesség
- Egyszerű kezelhetőség: vásárlási folyamat
- Fizetési módok megadása
- Megfelelő mérések
Egy jól működő webshop kialakítása során kiemelt szempont a seo-ra történő alkalmasság, a felhasználóbarát felület, a jó vásárlási élmény, a megfelelő mérhetőség, valamint az egyszerű feladatok esetében a könnyű használhatóság és átlátható admin felület. Annak érdekében, hogy ne kerüljön többe a leves mint a hús, érdemes már a webshop tervezésekor figyelembe vennünk, hogy milyen csatornákon tervezzük a forgalomterelést a weboldalra és ennek megfelelő, erre alkalmas webshop motort kell választanunk. További infókért kattints a részletes leírásunkra.
Webshop hirdetések
Annak érdekében, hogy sikerre vidd a webáruházadat, bizony számos alapfeltételnek kell megfelelned és egy alapos stratégiai tervező munkát is el kell végezned. Mire van szükséged ahhoz és mire figyelj, hogy a megbízott online marketing ügynökség hatékonyan támogathasson webshop értékesítési céljaid elérésében?
1. Figyelj arra, hogy az ügynökség milyen kérdéseket tesz fel a kampányok indítása előtt! Ilyenek például:
- Van-e üzleti és online marketing stratégiád?
- Mi a webshopod fő üzleti célja?
- Milyen ROAS célokkal rendelkezel?
Természetesen ezekre a kérdésekre a siker érdekében megfelelő válaszokkal kell rendelkezned!
2. Határozd meg, hogy milyen elvárásaid vannak! A céljaid legyenek egyértelműek, reálisak és mérhetőek!
3. Ügynökségi ígéretek: egy felelős online marketing ügynökség csakis őszinteséget, partnerséget és maximális szakmai odafigyelést ígérhet a webshop kampányaiddal kapcsolatban. Konkrét eredmény garanciát a teljes folyamat összetettsége miatt nem vállalhat!
Egy webshop esetén nem csupán kampányoldali, de számos egyéb fontos feltétele van a megfelelő megtérülésnek. A témában további gondolatokat ebben a cikkben olvashatsz.
Hol futtassunk webshop hirdetéseket?
Ha induló vagy már meglévő webshopod termékeit szeretnéd online hirdetéssel erősíteni, akkor felmerülhet a kérdés, vajon hol érdemesebb webshop hirdetést indítani, a két legnagyobb online hirdetési platform közül melyiket válasszuk, a Google hirdetéseket vagy a Facebook hirdetéseket?
Webshopok esetén általában a Google- és Facebook hirdetéseket okosan kombinálva érdemes használni. Mindkét online hirdetési platform másban erős.
Mik a legfontosabb tudnivalók?
- Ha elsősorban a vásárlási döntési folyamat végső szakaszában járó potenciális vásárlóknak szeretnél hirdetni és nem áll rendelkezésre saját adatvagyon, akkor a Google hirdetés lehet a jobb választás.
- Ha nagyon jól ismered a célközönséget, akkor a Facebook hirdetést érdemes használni.
- A Facebookon lényegesen alacsonyabb napi hirdetési büdzsével is tudsz hirdetni, míg a Google Shopping hirdetései jóval drágábbak lesznek.
- A két hirdetési platformon közel azonos számú felhasználót érhetsz el, azonban ha a webshopod a 24 év alattiak számára kínál termékeket, akkor a Facebook nem feltétlenül lesz optimális választás, hiszen ez a korcsoport jóval kevesebbet haználja ezt a felületet, mint pl. a YouTube-ot.
- Mindkét platformon választhatunk speciális, kifejezetten a webshopok számára kifejlesztett hirdetésformátumokat: Google Shopping Ads és Katalógushirdetések.
Ha webshopunk forgalmát szeretnénk növelni online hirdetésekkel, akkor elsősorban e két legnagyobb online hirdetési platform közül érdemes választanunk. Ehhez további segítséget egy korábbi blogcikkünkben találsz.
Nézzük a Google Ads kampánytípusokat!
A Google Ads-ben számos kampánytípus áll rendelkezésre terméked vagy szolgáltatásod hirdetésére. Vannak olyanok, amelyek mind a B2B- mind az e-kereskedelmi célokat egyaránt ki tudják szolgálni, azonban vannak olyan típusok is, amelyek specifikusan a webshopok számára optimálisak.
Milyen előfeltételei vannak az e-commerce kampányoknak?
- Google Merchant Center fiók beállítása
- E-kereskedelmi mérések beállítása (Google Analytics 4)
- Dinamikus remarketing címkék beállítása
Ha ezzel megvagy,akkor ki kell választanod a megfelelő hirdetési megoldást! Melyek lehetnek ezek?
- Google Shopping kampány
- Dinamikus display remarketing kampány
- Keresési kampány
- Performance Max kampánytípus
Arról, hogy az egyes kampánytípusok közül melyiket érdemes választanod és melyik milyen pozitívumokkal rendelkezik, itt olvashatsz bővebben.
Hibák, amelyek miatt nem nő a webshopod forgalma
Akár egy új webshopot indítasz, akár meglévő webshopod forgalmát, vagyis bevételét szeretnéd növelni, vannak olyan kritikus feltételek, amelyeknek teljesülniük kell ahhoz, hogy online hirdetéseid képesek legyenek elérni a kitűzött célokat és minél több bevételt szerezzenek.
Minek kell megfelelnie egy jó webshopnak?
- Jó használhatóság
- Megfelelő minőségű és mennyiségű információ
- Hibátlan technikai követelmények
- Megbízható mérések
A fentiekben bemutatott, bármely webshoppal szemben támasztott alapkövetelmények nem teljesülése alapvetően kizárja érdemi vásárlói forgalom generálását bármely webshop esetén, online hirdetési csatornától függetlenül.
Milyen hibákat követhetsz el?
- Nem a megfelelő hirdetési kampányokat futtatod.
- A növekedést kizárólag a ppc hirdetésektől várod.
- Nem tudod kiszolgálni a megnövekedett megrendeléseket.
- A termékkínálatod nem illeszkedik a valós kereslethez.
- Nem használod ki a cross-sell / up-sell lehetőségeket.
- Nincs marketingautomazizációd.
Ha új webshopot indítasz, figyelj oda a kritikus feltételek meglétére, és vedd figyelembe, hogy egy új webshop elindítása jelentős befektetést igényel, amely csak a későbbiekben fog megtérülni. Erről bővebben ebben a cikkünkben írtunk.
Miért hagyják el a vásárlóid a kosarat?
A kosárelhagyás okait minden e-commerce oldalt üzemeltető cégvezető és marketing vezető számára kulcsfontosságú ismerni. A Baymard 12 éve követi a globális átlagos kosárelhagyási arányt, amely jelenleg 69,8%.
A kosárelhagyásnak számtalan oka lehet, ezekből csak néhányat sorolunk most itt fel:
- Bonyolult jelszókövetelmények
- CAPTCHA
- Kötelező regisztráció / bejelentkezés
Hogyan csökkentheted ezt a százalékot? Néhány egyszerű tippet összegyűjtöttünk neked ebben a cikkben, amelyek javításával szemmel látható eredményeket érhetsz el ezen a területen.
Hogyan értékeld az e-commerce eredményeket?
Webshop tulajdonosként általában a legfőbb üzleti cél a webshop bevételének növelése, illetve a webshop megtérülésének javítása (optimális bevétel és költség arány elérése).
- Nézd meg a webshop használati mutatókat! Pl. tranzakciós arány, visszafordulási arány
- Vizsgáld meg a webshop termékeinek teljesítményét! Pl. melyik a legnépszerűbb, mely termék értékesítése a legjövedelmezőbb
- Ellenőrizd üzleti szempontból a webshopodat! Sikerült vele elérned az értékesítési célokat?
- Tanulmányozd az egyes ppc hirdetéseket! Hogy teljesítettek a használt csatornák?
- Nézd meg a pénzügyi elvárásokat! Sikerült elérned a kitűzött profitcélokat?
Függetlenül attól, hogy egy már évek óta működő webshop bevételét szeretnéd tovább növelni, esetleg kifejezetten a profitabilitását javítani vagy egy teljesen új, induló webshopról van szó, alapvetően nagyon hasonló szempontokat érdemes megvizsgálnod ahhoz, hogy megállapítsd, helyes úton jársz-e. Ezekről ebben a cikkünkben olvashatsz bővebben, vagy nézd meg online ROAS kalkulátorunk segítségével az eddigi eredményeidet.
Webshopok és keresőoptimalizálás
Ahogy az előző pontban is összeszedtük, egy új webshop elkészítésekor számos kulcstényezőre kell odafigyelned annak érdekében, hogy mind a későbbi online hirdetések, mind a megfelelő organikus keresési forgalom megfogása, mind pedig a weboldalra terelt látogatók vásárlási hajlandóságának szempontjából optimális legyen az elkészült webáruház.
Első lépésként a megfelelő keresőoptimalizálás bármilyen furcsán is hangzik, nem csupán az ingyenes keresési forgalom megszerzését, de a fizetett online hirdetések teljesítményét is nagyban befolyásolja.
Hogyan fogj hozzá?
1. Végezz alapos kulcsszókutatást: ennek kiindulási alapját a webshopod termékkínálata, jellege és pozicionálása, valamint a közvetlen konkurensként azonosított, hasonló webshopok által használt keresési kifejezések adják.
2. A webshopod legyen felhasználóbarát: Google Page Experience.
3. Alakítsd ki helyesen az url struktúrát: A megfelelő url struktúra kialakítása egy webshop esetén nem csupán a Google, de a felhasználók számára egyaránt fontos. A morzsamenü például nem csupán a felhasználók navigációját segíti, hanem a webshop kereső-optimalizáltságát is javítja.
4. Legyenek megfelelő termékoldalaid: legyen helyes az egyes termékekhez tartozó, a 3. pontban már említett url struktúra, legyenek megfelelő képek, termékleírások.
5. Gondolj a keresőmotorokra is: használj ún. schema markup-ot!
6. Legyenek minőségi backlinkek az oldaladon!
A webshopod sikerességének egyik kulcsa a megfelelő keresőoptimalizálás. Végezd el a kiinduló kulcsszókutatást, ne feledkezz meg a long-tail kulcsszavakról, építs fel egy optimális url struktúrát, optimalizáld a termékoldalainkat, végül pedig készíts el egy felhasználóbarát webshopot! További részleteket a keresőoptimalizálással kapcsolatban ebben a cikkünkben találsz.
Összefoglalásképp
Akár a már meglévő webshopod forgalmát szeretnéd optimalizálni akárcsak most kezdesz új webshop indításába, rengeteg olyan feltételnek meg kell felelned, amelyek nélkül biztos lehetsz abban, hogy nem tudsz majd megfelelő sikereket és célokat elérni. Ehhez mindenképp ajánlatos egy megfelelő szakmai partnert választanod (a választáshoz ebben a cikkben adtunk hasznos tippeket). Keress minket bizalommal, ha igazán profi csapatra szeretnéd bízni a vállalkozásod sikerét!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!