E-commerce statisztikák és trendek 2022
Az általános online marketing és leadgen statisztikák után eheti blogcikkünkben az e-commerce számokat vesszük górcső alá.
Azzal senki számára nem mondunk újat, hogy az elmúlt években a piaci környezet változásával az online vásárlás robbanásszerűen megnőtt. Vannak azonban olyan kérdések, amik szinte minden webshopot üzemeltető cégvezető vagy marketinges fejében megfordulnak, de egy helyen még nem kapott rájuk választ. Ezt a problémát igyekszünk a héten orvosolni.
Vitathatatlan tények az online vásárlás mellett
- A vásárló számára kényelmes, gyors és időt is spórol vele. A Statista által megkérdezett kb. 20.000 ember 56%-a azért vásárol online, mert ezt a nap bármely szakában megteheti.
- Az eladó számára költséghatékony, hiszen kisebb rezsi költségekkel kell számolnia, ezzel egyidőben ha tudatosan tervez, folyamatosan monitorozza a teljesítményét és gyorsan reagál, akkor magasabb árbevételre is szert tehet.
Ha emellett még mindig kétségeid lennének akapcsán, hogy valóban megfontolandó-e vállalkozásod számára az online vásárlás lehetőségét bevezetni vagy a meglévő rendszeredet fejleszteni és optimalizálni, akkor olvass tovább, mert a tények önmagukért beszélnek!
E-commerce – GYIK
Igen, ez a pont általában a weboldalak és cikkek legvégén szerepel, nálunk most mégis előkelő helyet kap. Hogy miért? Mert tökéletes képet kaphatunk belőle a mindenkit érdeklő kérdésekről.
1. Mit vásárolnak az emberek a legtöbbet online?
Az emberek mindenféle dolgot vásárolnak online, a ruháktól és cipőktől kezdve a bútorokig és háztartási gépekig. Valójában a ruhák mellett az emberek által online vásárolt legnépszerűbb termékek az elektronikai cikkek.
2. A vásárlások hány százaléka online?
2020-ban a világ lakosságának körülbelül 26%-a (valamivel több mint 2 milliárd!!! ember) vásárolt legalább egyszer online. 2021-ben ez a szám 14%-al növekedett. Ez azt jelenti, hogy a világ lakosságának több mint egynegyede döntött úgy, hogy legalább egyszer vásárol online.
3. Mekkora az online vásárlások értéke?
A 2021-es évben az éves kiskereskedelmi e-kereskedelmi forgalom világszerte meghaladta a 4,9 billió dollárt, és az eMarketer előrejelzése szerint 2022 végére 5,5 billió dollár fölé fog nőni. Ez több, mint Németország (2021-ben kb. 4,2 billió dollár) és Japán (2021-ben kb. 5,1 billió dollár) GDP-je.
4. Mennyivel fog növekedni az online vásárlás?
Bár nem tudhatjuk biztosan, hogy az online vásárlók mennyit fognak költeni a jövőben, de a Statista előrejelzése szerint a kiskereskedelmi e-kereskedelem bevétele 2022-ben átlépi majd az 500 milliárd dolláros határt. A becslések szerint 2025-re az online üzletek mintegy 563,4 milliárd dollárnyi bevételt generálnak majd.
5. Milyen gyakran vásárolnak az emberek online?
Az IPC 40 országban végzett felmérést az emberek körében: a válaszadók 22%-a vásárol online minden héten, 25% kéthetente egyszer, 29% pedig havonta egyszer. A megkérdezettek 74%-a úgy gondolja, hogy az általa megadott gyakoriság a jövőben nőni fog.
6. Mennyire gyakori a kosárelhagyás?
Bár számos tanulmány készült a kosárelhagyásról, ezek gyakran nagyon eltérő eredményeket hoznak attól függően, hogy mikor végezték őket és milyen populációt vizsgáltak. A Freshrelevance 2022 májusi felmérése szerint Európában a kosárelhagyás aránya 55,9%
7. Miért hagyják el az emberek az online kosarakat?
A 2021-es Baymard-tanulmány megvizsgálta, hogy az amerikai felnőttek miért hagyták el a kosarukat? 58,6% csak nézelődik és nem vásárolni akar, míg 49% a vásárlás végén jelentkező extra költségek (pl. kiszállítási díj) miatt dönt az elállástól.
8. Hogyan viszonyul az e-kereskedelem a hagyományos értékesítéshez?
Az online vásárlás 2019 és 2020 harmadik negyedéve között – valószínűleg a Covid-19-járvány miatt – 36,3%-os fellendülést tapasztalt.
9. Hogyan befolyásolta a Covid-19 az online vásárlást?
2020 második és 2021 első negyedéve között azonban az e-kereskedelem 32% és 43,8% közötti növekedést mutatott – több mint kétszeresét a normálisnak mondhatónak.
10. Mennyi az átlagos rendelési érték?
Az egy rendelésre jutó átlagos kosárérték 2022. októberében az Egyesült Államokban 115,32 dollár, világviszonylatban pedig 103,42 dollár volt, az Irpcommerce.com adatai szerint.
11. Fontosak a vélemények?
A Bizrate 2021-es felmérése szerint az online vásárlóknak mindössze 8,7%-a vásárol valamit anélkül, hogy előzőleg elolvasta volna a véleményeket. A válaszadók több mint fele azt mondta, hogy legalább négy véleményt elolvas, mielőtt vásárol és 38%-uk azt mondta, hogy csak olyan dologban bízik meg, amelyről több mint 50 véleményt írtak.
12. Milyen gyakran vásárolnak az emberek a közösségi médiából?
Az eMarketer 2021. májusi e-kereskedelmi felmérése szerint az emberek 48%-a vásárolt a közösségi médián keresztül az elmúlt 12 hónapban. A főbb közösségi hálózatok közül a Facebook volt a legnépszerűbb.
Általános online vásárlási trendek
- A globális e-kereskedelmi forgalom 2022-ben várhatóan eléri az 5,5 billió dollárt, 2025-re a kiskereskedelmi e-kereskedelmi forgalom pedig várhatóan meghaladja a 7,3 billió dollárt világszerte. (Shopify)
- 2021-ben 2,14 milliárd ember vásárolt online.
- Jelenleg az összes kiskereskedelmi értékesítés mintegy 20%-a online történik.
- A teljes e-kereskedelmi forgalom 69%-a organikus forrásból (Google) származik.
- A bolti eladások éves növekedési üteme körülbelül 4%, míg az e-kereskedelmi eladásoké közel 13%.
- A globális online vásárlási piac mérete rohamosan növekszik. Csak az Egyesült Államokban 2023-ban várhatóan 300 millió online vásárló lesz, ami az ország jelenlegi lakosságának 91%-a!
- 2022-ben a becslések szerint több mint 2,3 milliárd fogyasztó fog legalább egyszer vásárolni online kiskereskedőnél, ami a világ lakosságának 27%-ának felel meg.
- Az elmúlt 5 évben a digitális vásárlók száma 40%-kal nőtt.
- Ugyanebben az időszakban az értékesítési volumen 218%-kal nőtt.
- 2015-ben egy vásárló átlagosan 1.060 dollárt, míg 2021-ben már 2.310 dollárt költött online vásárlásra világszerte. Az Invesp szerint az egy vásárlóra jutó átlagos e-kereskedelmi bevétel a következők szerint alakul:
USA (1804 dollár)
Egyesült Királyság (1629 dollár)
Svédország (1446 dollár)
Franciaország (1228 dollár)
Németország (1064 dollár)
Japán (968 dollár)
Spanyolország (849 dollár)
Kína (626 dollár)
Oroszország (396 dollár)
Brazília (350 dollár).
- A Shopify rendelkezik a legtöbb, 5,6 millió e-kereskedelmi weboldallal a világ 24 millió e-kereskedelmi weboldala közül.
- A fogyasztók kétharmada elvárja az ingyenes szállítást minden online rendelés esetén.
- Az online vásárlók 56%-át jobban befolyásolják most a közösségi médiában megjelenő képek és videók, mint a világjárvány előtt.
- Egy felmérés során a nők 69%-a mondta, hogy az elmúlt hónapban vásárolt online ruhákat és kiegészítőket, míg a férfiaknak csak 47%-a.
Mobilos vásárlások
Ha eddig még nem szenteltél nagyobb figyelmet a weboldalad mobil optimalizálására és rendelkezel webshoppal, mutatjuk, hogy miért érdemes erre időt, pénzt és energiát fordítani:
- Az amerikai fogyasztók 2021-ben mintegy 3 milliárd órát töltöttek mobil vásárlási alkalmazások használatával.
- Az “ezredfordulósok” (Y-generáció) 73%-a 2021-ben hetente 1-4 alkalommal vásárolt mobilon.
- A Salesforce megállapította, hogy 2021. Q4-ben az asztali számítógépes vásárlások a forgalomnak csupán 27%-át, a megrendeléseknek pedig 39%-át tették ki. Ugyanakkor a mobileszközről indított rendelések az a megrendelések 58%-át és a forgalom 71%-át tették ki.
- 2020 és 2021 között az átlagos eladások értéke az asztali számítógépeken 37%-kal, a mobilokon 41%-kal nőtt.
- A PwC 2021. decemberi felmérése szerint az online vásárlók 41%-a naponta vagy hetente használja okostelefonját vásárlásra.
- Az ADEI szerint 2021 első negyedévében az Egyesült Államokban az online kiskereskedelmi eladások 40%-a okostelefonon keresztül történt – szemben a 2020-as év azonos időszakában mért 36%-kal. Ugyanez az érték azonban az Egyesült Királyságban közel 50%.
- Az Insider Intelligence m-kereskedelmi (M-commerce = Mobile commerce) statisztikáiból kiderül, hogy 2025-re az m-kereskedelmi eladások várhatóan több mint duplájára, 728,28 milliárd dollárra nőnek, és az USA-ban a kiskereskedelmi e-kereskedelmi eladások 44,2%-át teszik ki.
Az online vásárlás jövője
A legfrissebb trendeknek megfelelően az egyik hangsúly itt a generációs marketingre helyeződik.
Először is tisztázzuk a generációs marketing fogalmát és szegmentációját! A generációs marketing az, amikor a célközönséget a születési évszámuk szerint szegmentáljuk és célozzuk meg.
A pszichológusok által kialakított 6 generáció a következő:
- Veteránok: 1920-1939;
- Baby boomerek: 1940-1959;
- X-generáció: 1960-1983;
- Y-generáció: 1984-1994 majd a
- Z-generáció: 1995-2009;
- és végül a 2010 után született Alfa generáció.*
*Az egyes időszakok elválasztása nem mindig egyértelmű, az esetleges területi és technikai fejlettséggel összefüggésben változhat.
Ezen csoportok tagjai eltérő vásárlási szokásokkal rendelkeznek, eltérő igényeik vannak, amelyeket eltérő módon elégíthetünk ki az online vásárlásaik során és eltérő vásárlóerővel rendelkeznek.
A Z generáció közepén született fiatalok ugyan még csak most érnek nagykorúvá, a vásárlóerejüket nem lehet megvetni! Az előrejelzések szerint ez az 1998 után született generáció 44 milliárd dolláros vásárlóerővel rendelkezik majd és néhány éven belül ők fogják uralni az összes fogyasztói vásárlás 40%-át.
Jelenleg a szülők 93%-a állítja, hogy a Z generációs gyermeke befolyásolja a háztartás kiadásait.
Ennek a generációnak 95%-a rendelkezik saját okostelefonnal, amelyen naponta közel 10 órát vagy annál többet tölt, így nem nehéz belátni, hogy ők a kutatások szerint kétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak mobileszközökön, mint az “ezredfordulósok” (Az Y generáció végén és a Z generáció elején születettek “halmaza”). Ők töltik a legtöbb időt az Instagram görgetésével és YouTube videók nézésével és azért használja a közösségi médiát, hogy új termékekről értesüljön.
De mi a helyzet az “ezredfordulósokkal”?
- Az idősebb millenniumi korosztály (30-44 évesek) 70%-a a Business Wire felmérése szerint inkább online vásárol, míg a fiatalabb 30 év alattiaknak “csak” az 56%-a kedveli az online vásárlást. Ez a korosztály nagy fontos demográfiai csoport, hiszen ők jelenleg hatalmas vásárlóerővel rendelkeznek.
- Számukra az ún. egynapos kiszállítás kulcsfontosságú. (Best of Signs)
- 63%-uk mondta azt, hogy az ajánlatok megtalálása a legfontosabb az online vásárlási döntéseikben. (CSA)
- Körülbelül 42%-uk a zökkenőmentes fizetési folyamatot jelölte meg a legfontosabb tényezőként az online vásárlás során.
- 22% mondta, hogy a termék ajánlások a legfontosabbak számukra.
Záró gondolatok
A fenti statisztikai adatokból és számokból világosan kitűnik, hogy az e-kereskedelem már most hatalmas iparág és bőven van még benne potenciál. Ahhoz, hogy versenyben maradjunk, ismernünk kell az online vásárlási szokásokat, a különböző korcsoportok preferenciáit és ezek mentén optimalizálni a már meglévő e-kereskedelmi weboldalunkat. Tudnunk kell, hogy hogyan adaptálódjunk a mobilos vásárlások egyre nagyobb térnyeréséhez, ismernünk kell az online vásárlási folyamat buktatóit és a legújabb technológiai megoldásokat, amelyekkel növelhetjük a webshopunk forgalmát.
Ha segítségre van szükséged, bízd magad egy profi csapatra és keress minket!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Források:
- Adobe Digital Economy Index
- eMarketer – Worldwide retail e-commerce sales
- eMarketer – How the pandemic will effect sales
- Pew Research – How often U.S. adults are online
- BigCommerce – Consumer spending trends 2021
- U.S. Census – Quarterly retail e-commerce sales
- Baymard – Cart abandonment rates
- Digital Commerce – Online marketplace report 2021
- Salesforce – Shopping Index
- eMarketer – Social commerce usage
- Statista – E-commerce statistics
- Data Reportal – 2022 Global Report
- eMarketer – Global e-commerce forecast
- PwC – Consumer insights survey November 2021
- Future of Ecommerce: Shopify Report
- https://www.irpcommerce.com/
- https://www.bigcommerce.com/
- https://www.cloudwards.net/online-shopping-statistics/
Ha tovább olvasnál a témában, a következő cikkeket ajánljuk még a figyelmedbe:
Akár egy új webshopot indítunk, akár meglévő webshopunk forgalmát, vagyis bevételét szeretnénk növelni, vannak olyan kritikus feltételek, amelyeknek teljesülniük kell ahhoz, hogy online hirdetéseink képesek legyenek elérni a kitűzött célokat és minél több bevételt szerezzenek a számunkra.
Hol futtassunk webshop hirdetést? Ha induló vagy már meglévő webshopunk termékeit szeretnénk online hirdetéssel erősíteni, akkor felmerülhet a kérdés, vajon hol érdemesebb webshop hirdetést indítanunk, a két legnagyobb online hirdetési platform közül melyiket válasszuk, a Google hirdetéseket vagy a Facebook hirdetéseket?
Régóta visszatérő kérdés az e-commerce hirdetők részéről, hogy a CSS-ek, vagyis Comparison Shopping Partnerek használatával tényleg 20%-os kedvezménnyel hirdethetünk a Google Shopping hirdetési hálózatán? Ez a bolondnak is megéri első ránézésre.