Grandopet esettanulmány
Webshop forgalom- és megtérülés növelése online marketing eszközökkel – az e-commerce kihívás
– Grandopet esettanulmány
Ha te is szembesültél már azzal a problémával, hogy úgy érezted, valamiért nem tudsz tovább növekedni, nem találod a következő lépést és úgy tűnt, a helyzeted kilátástalan, de kíváncsi lennél arra, hogy egy hasonló helyzetből másoknak hogyan sikerült nyertesként kikeveredni, akkor olvasd el a WebMa és a Grandopet közös sikersztoriját és rájössz, hogy van megoldás! Tudatossággal, hatékonysággal és szakértelemmel fűszerezve a legegyszerűbb ötletek is meghozzák a kívánt eredményeket.
2022 év elején a Grandopet webáruház E-commerce vezetője, Borsi Zsolt keresett meg bennünket, mert elégedetlen volt a korábbi online hirdetési kampányainak teljesítményével. A legfontosabb mutatók, mint a ROAS vagy a konverziós arány, nem azokat az eredményeket hozták, amelyeket a cégvezetés elvárt.
Mivel a WebMa már több mint 17 éves tapasztalattal rendelkezik az e-kereskedelem területén, ezért magabiztosan vágtunk neki az újabb kihívásnak. A cél az összbevétel növelése volt.
A Grandopet Zrt egy több mint 10 éve a magyar állateledel piacon lévő webáruház. Elsősorban állateledelekkel és a helyes háziállattartáshoz szükséges eszközöket forgalmazza. Fontos tudni, hogy minden saját márkás terméküket állatorvossal teszteltetik, így biztosítva a tökéletes minőséget a kis kedvencek számára.
A kezdetek és a célok
A közös munkát megelőző 6 hónapban a Google Ads hirdetések megtérülése 379%-volt, míg a Meta esetében ugyanez az arány 224%, az össz hirdetési megtérülés pedig 346%-volt. Ezekkel a számokkal a megrendelő nem volt elégedett és szerette volna, ha az össz megtérülés az év végéig eléri a 490%-ot, a 2022-es bevétel pedig az előző év háromszorosát. Egy-két száz millió Ft-ról többszáz millió Ft-ra növekedett. A legfőbb cél tehát a megtérülés és a ROAS javítása volt.
A 490%-os ROAS elérése szép kihívást jelentett, hiszen az átlagos hirdetési megtérülés ebben a kategóriában 300% körül mozog.
Az első gyors hirdetési audit keretein belül már azonnal felfedeztük a legfőbb hiányosságokat:
- a Google Ads fiókban nem volt Google Ads és Google Analytics 4 mérés,
- a Facebook hirdetési fiókban nem volt remarketing kampány,
- a webshop betöltési sebessége nagyon hektikus volt,
- a vásárlási folyamat pedig egyáltalán nem volt optimálisnak és felhasználóbarátnak mondható.
Mivel számtalan olyan pontot találtunk, amely a webshopok esetén kritikus fontosságú és nagyban meghatározza a kosárelhagyást és a webshop online hirdetési kampányok sikerességét, azonnal tudtuk, hogy melyek lesznek a legfőbb feladataink.
Webáruház forgalomnövelés lépésről lépésre
Hirdetési fiók audit
Minden megkeresés esetén a legelső feladat, amelyet ki kell pipálnunk, az a meglévő hirdetési fiókok teljes körű auditálása, hiszen a tudatos lépésekhez mindenképpen tényszerű adatokra van szükségünk. Mi a WebMa-nál hiszünk az adat alapú döntéshozatalban. Igaz az is, hogy fontosak a megérzések és az olyan felkiáltások, hogy “Ez mindig olyan 6-8% körül szokott lenni”, de lássuk be, ezekre egy teljes digitális marketing stratégiát nem alapozhatunk.
Elemeztük és felülvizsgáljuk tehát a hirdetési fiókban aktuálisan meglévő kampányokat és beállításokat, amelynek eredményéről egy nagyon részletes, a vezetők (nem online szakemberek) számára is könnyen érthető jelentés is készült, amely tartalmazta azokat a legfőbb hibákat és hiányosságokat, amelyek a korábbi sikertelenséghez hozzájárultak.
Az üzleti célokhoz illeszkedő mérések beállítása
Második lépésben a meglévő méréseket kellett beállítanunk. Ehhez szükségünk volt a pontos célokra és teljesítménymuatókra (KPI), amelyeket a sikeresség megállapítása érdekében mérnünk kellett. Ahhoz, hogy ezek működjenek, be kellett állítanunk a hiányzó Google Ads és Google Analytics 4 (GA4) eredményméréseket. A fiókban ahogy a bevezetőben is írtuk, még nem állították be a GA4 méréseket, amely a 2022-2023-as év egyik fő feladata minden online hirdetést futtató cég számára, aki minőségi látogatókat szeretne terelni a weboldalára. Miért? Mert 2023 július 1-jével a Google megszünteti az eddig érvényben lévő Google Analytics 3-ben az adatgyűjtést, és az eredményeket onnantól kizárólag GA4-ben gyűjthetjük majd.
Similar audience (hasonló közönség) célzása
A következő lépés a hiányzó Facebook és Google Ads similar- és lookalike közönségeket kellett létrehozni és a helyes célzásokat beállítani, hogy ezzel a lehető leghamarabb növeljük a bevételt.
Smart Shopping hirdetések
Megvizsgáltuk a keresési kampányokat is és ezek mellé új, Smart Shopping kampányokat indítottunk az ügyfél által meghatározott termékkategóriákra. Ez a hirdetéstípus a nagyobb, több mint ezer termékkel rendelkező webshopoknál ideális: egy kis képpel és a termék nevével, árával és a az azt kínáló webshop megmutatatásával terel forgalmat a webáruházba. Ezek a hirdetések az adott webshop egy konkrét termékére viszik a felhasználókat.
Performance Max (Pmax) hirdetések
A Performance Max kampánytípus lehetővé teszi, hogy a Google összes eszközén – a YouTube-tól kezdve a Display hálózaton keresztül és Gmailen át egészen a keresési hálózatig – összevonjuk a hirdetéseket és egyetlen cél érdekében optimalizáljunk. Ezzel értékes időt takarítunk meg, és növelhetjük a hatékonyságot, mivel egyetlen kampányban hozzuk létre, kezeljük és optimalizáljuk a csatornáink tevékenységét. Ez a megoldás 2023 nyarán került bevezetésre és azonnal alkalmaztuk is a korábbi Smart Shopping hirdetések helyett.
Webshop betöltődési sebesség
Legutolsó lépésként a webshop sebességét optimalizáltuk. Főleg azoknál a webshopoknál kritikus fontosságú a könnyű használhatóság, ahol több száz terméket is meg tud vásárolni a felhasználó, így könnyen el kell tudnia igazodni a különböző termékkategóriák között. Nagyon lényeges, hogy a felhasználó a teljes folyamat során mindig olyan információkat kapjon, amely az adott lépés szempontjából számára lényeges és építi a bizalmat, legyen ez a termék képe, leírása vagy akár a fizetési feltételei. Ezeknek mind-mind kulcsfontosságú szerepe van az esetleges kosárelhagyásban.
A számok nem hazudnak
Ahogy az esettanulmányunk legelején is említettük, az adat alapú megközelítés és eredménymérés nem hazudik. A jól meghatározott célok teljesülésének pontos mérésével tökéletesen megállapíthatjuk azt, hogy a választott online marketing ügynökséggel jól dolgoztunk.
1. Google Ads eredmények 2022
A 2021-es évhez képest a Google Ads hirdetések megtérülése 379%-ról 663%-ra nőtt, az átlagos vásárlásonkénti költség (CPA) pedig 42%-al csökkent. Az optimális kampánybeállításoknak köszönhetően a vásárlások száma 150%-al nőtt, az Google Ads csatorna e-kereskedelmi konverziós aránya pedig 56%-al emelkedett.
2. Meta hirdetési eredmények 2022
A hirdetések megtérülése 232%-ról 320%-ra nőtt, a vásárlásonkénti költség pedig 25%-al csökkent, a vásárlások számra 163%-al nőtt és a Meta hirdetési csatorna e-kereskedelmi konverziós aránya pedig 34%-al nőtt.
A fenti adatokhoz kiegészítő információ, hogy mindezt változatlan eredménymérési módszertan mellett értük el (tehát nem a Meta conversion api idközbeni beállítása által, a mérési adatok megtöbbszörözése által).
A lenti ábrán látható, hogy az iparági CPA átlag 15,29 Dollár – cca. 5.744 Ft, amelyet nekünk sikerült 7.545 Forintról 5.620 Forintra szorítanunk.
3. Összesített eredmények 2022
Az összteljesítmény 2021-hez képest pedig a következőképpen alakult:
- A vásárlási tranzakciók száma 155.46%-al megnövekedett.
- A bevétel 190.93%-al nőtt.
- Az új felhasználók száma 119.54%-al nőtt.
- A webshop munkamenetek száma 141.81%-al nőtt.
- A hirdetésekből származó megtérülés 379%-ról 663%-ra nőtt.
Az eredmények röviden
Az ügyfél és a WebMa csapatmunkájának eredményeként összességében elmondható, hogy a Grandopet E-commerce vezetője által előre kitűzött célokat sikerült elérni, sőt! még túlszárnyalni is. Az eredmények azt mutatják, hogy sikerült egy olyan hirdetés-i és mérési keretrendszert felállítani, amelyet a részeredmények alapján, alkalmazkodva az online piac újdonságaihoz, folyamatosan optimalizáltunk. A 2023-as év további online kihívások elé állít majd bennünket, de a Grandopet csapatával közösen az idei évben is folytatjuk az eddigi sikeres, közös munkát. A cél pedig idén is a megtérülés további javítása.
Ha úgy érzed, hogy neked is szükséged lenne egy profi csapatra, keress minket!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!