Online marketing statisztikák
Az elmúlt időszakban egyre többet halljuk az adatvezérelt marketing kifejezést. De miért fontos az, hogy döntéseinket ne megérzések alapján, hanem a rendelkezésünkre álló marketing statisztikai adatok alapján hozzuk meg? Milyen marketing mutatókat, mérőszámokat érdemes figyelnünk és mi számít jónak? Mik a jelenlegi online marketing trendek?
Eheti cikkünkben összeszedtünk néhány fontos online marketing statisztikát, amelyek alapján te is tájékozódni tudsz a nemzetközi trendekről.
A digitális marketing statisztikák fontossága
Amellett, hogy a statisztikák segítségével versenyképesek maradhatunk, a rendelkezésünkre álló adatok segítenek megtudni, hogy mit csinál a többi piaci szereplő, így rangsorolhatjuk a saját tevékenységünket. A statisztikák segítségével megalapozott döntéseket hozhatunk, hogy mely csatornákat részesítsünk előnyben a többivel szemben.
- A szervezetek 45%-a nem rendelkezik egyértelműen meghatározott digitális marketingstratégiával.
Forrás: Smart Insights, 2020 - A kidolgozott digitális stratégiával rendelkező marketingesek 313%-kal nagyobb valószínűséggel számolnak be sikerről, mint azok, amelyek nem rendelkeznek stratégiával.
Forrás: CoSchedule, 2019 - A marketingesek 75%-a növelte cége hitelességét és bizalmát a kidolgozott digitális marketing stratégiával.
Forrás: Content Marketing Institute, 2020
Meghökkentő statisztikák a digitális marketingben
- Az előrejelzések szerint a digitális reklámköltés 2022-ben eléri az 565,20 milliárd dollárt.
- A digitális marketing összetett éves növekedési üteme 2021 és 2026 között várhatóan 17,6% lesz.
- A digitális marketing iparág az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 807 milliárd dollárt.
- A vállalkozások 63%-a az elmúlt évben növelte digitális marketing költségvetését.
- A marketing szakemberek a rendelkezésükre álló teljes marketing költségvetés 72%-át a digitális marketing csatornákra fordítják.
- A kis- és középvállalkozások 65%-a rendelkezik PPC (fizetett keresési) kampánnyal.
- A kisvállalkozások 45%-a rendelkezik fizetett keresési stratégiával.
- A fizetett hirdetések közül a Facebook és a Google hirdetések rendelkeznek a legmagasabb ROI-aránnyal.
- A Google bevételeinek 96%-a a Google hirdetésekből származik.
- A vállalkozásoknak körülbelül 22%-a elégedett a konverziós arányával.
- 2026-ra az asztali számítógépek a reklámköltések 31%-át, a mobiltelefonok pedig 69%-át fogják birtokolni.
- A személyre szabott Call to Action (CTA-k) 42%-kal több látogatót konvertálnak, mint a személytelenek.
- Az átlagos átkattintási arány (CTR) Google kereső hirdetések esetében 18%.
- Az emberek 20%-a elolvassa a szöveget egy oldalon, de 80%-a megnéz egy videót.
- A látogatóknak körülbelül fél másodperc kell ahhoz, hogy véleményt alkossanak a weboldalunkról.
- A kiváló felhasználói élményt nyújtó webhelyek 400%-kal magasabb konverziós arányt generálnak.
- A fogyasztók közel 90%-a egy rossz weboldal-élményt követően egy versenytársnál vásárol.
- A marketingesek 88%-a szerint az első féltől származó adatok gyűjtése prioritás, hogy jobban megértsék ügyfeleiket és kielégítsék igényeiket.
Forrás: Statista, Hubspot, Econsultancy, Gartner, WordStream, PR Newswire.
Legfontosabb statisztikai mutatók
- A Google-hirdetések átlagos átkattintási aránya az iparágak között 3,17% a keresőhálózatban és 0,46% a display hálózatban. (WordStream)
- Az átlagos konverziós arány Google Ads-ben az összes iparágat tekintve a keresési szegmensben 3,75%, míg a display hirdetések esetén 1,77%. (WordStream)
- A marketing szakemberek 40%-a szerint a ROI (Return on investment) a legnagyobb kihívás a marketing területén. Miközben a vállalkozások marketing büdzsé jük nagy részét a digitális területekre fordítják, a marketingesek nem tudják megfelelően mérni az eredményeiket.
Fizetett hirdetések (PPC) alakulása 2021-2022
- 2021. óta, a Google birtokolja a globális keresési piac 92%-át.
- A fizetett hirdetések átlagosan 200%-os megtérüléssel rendelkeznek.
- Az ügyfelek 65%-a kattint a PPC hirdetésekre.
- A hirdetések 80%-kal növelhetik a márkaismertséget.
- A PPC kétszer annyi látogatót generál, mint a SEO.
Forrás: https://techjury.net/
Ezek a PPC-statisztikák csak a jéghegy csúcsát jelentik, mégis elégségesek ahhoz, hogy megértsük a fizetett hirdetések fontosságát és jelentőségét. Annál is inkább, mivel a kutatások szerint egy átlagos internetező naponta 4-10.000 személyre szabott reklámmal találkozik. Valószínűleg ez sokaknak fel sem tűnik, de a számot magunk előtt látva ez igen megdöbbentő adat. Évről évre nő a világ digitális lakosságának (netpolgároknak) a száma, ezzel együtt pedig a hirdetési platformok mennyisége is.
PPC statisztikák
1. Az ügyfelek akár 70%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolják meg a terméket, ha retargetinget/remarketinget használunk, tehát olyan vásárlókat célzunk meg a hirdetéseinkkel, akik korábban már jártak a weboldalunkon.
(Forrás: Web FX)
2. A konverziós arányok 40% fölé növelhetők a hasonló célközönségek kombinálásával a display remarketing kampányokkal.
(Forrás: Web FX)
3. A hirdetésekre történő kattintások több mint 50%-a mobileszközökön történik és az online tranzakciók több mint 40%-a megy végbe ugyanitt. Erősen ajánlott tehát oldalunk mobiloptimalizálása PPC kampányaink hatékonyságának maximalizálása érdekében.
(Forrás: Web FX)
4. A vásárlók 155%-kal nagyobb valószínűséggel keresnek márkaspecifikus kifejezésekre, ha display (vizuális) hirdetésekkel is találkoznak.
(Forrás: SERP Watch)
Videós hirdetési statisztikák
A következő részben néhány meggyőző statisztikai számot mutatunk arról, hogy a magas gyártási költségek mellett miért érdemes mégis video marketingbe is befektetni.
- 2020-ban több mint 3 milliárd internet felhasználó nézett meg különböző videós tartalmakat az interneten.
- Az online videók 92%-os nézettséggel rendelkeznek világszerte.
- 2022-ben az előrejelzések szerint a globális internet forgalom 82%-át a videók teszik majd ki.
- A termékvideó a B2B cégek egyik legjobb eszköze arra, hogy növeljék a forgalmukat.
- Az emberek naponta átlagosan 84 percet töltenek videó megtekintéssel.
- Az Y generáció (Millennials) 14,9%-a néz, heti 10-20 órányi online videót.
- A brit tizenévesek és fiatal felnőttek 82%-a használta a YouTube-ot 2020-ban
- A marketingesek 88%-a elégedett a video marketing megtérülésével.
- A marketing szakemberek 78%-a szerint a videók segítenek az eladások növelésében.
- A marketing szakemberek 60%-a mondta azt, hogy 2022-ben megnöveli a videós költségvetését.
- A B2B marketingesek 71%-a használ videomarketinget, míg a B2C iparágban ez 66%.
- Az emberek 96%-a videókat néz meg, hogy többet tudjon meg egy termékről vagy szolgáltatásról.
- Az emberek 94%-a arról számolt be, hogy azért nézi meg a magyarázó videókat, hogy többet tudjon meg egy termékről, és 84%-ukat a videók vásárlásra ösztönzik. (Wyzowl, 2021)
- A videós tartalmakat fogyasztók kétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg valamit, amit a YouTube-on láttak. (Google, 2020)
SEO vs PPC statisztikák
Az elmúlt néhány évben vita alakult ki – mi a jobb? PPC vagy SEO? Nem tudja, hogy PPC-t vagy SEO-t használjon-e? Következzenek a statisztikák, amelyekből kiderül a válasz, de előtte még tisztázzuk: ha viszonylag magas költségvetéssel rendelkezik és gyors eredményeket szeretne, akkor érdemes a PPC-t használni, mivel a SEO egy hosszabb és tulajdonképpen egy soha véget nem érő folyamat.
- A PPC kétszer annyi látogatót generál, mint a SEO. Tehát ha most indítunk vállalkozást vagy a meglévő oldalunkra szeretnénk rövid idő alatt nagyobb forgalmat terelni, mindenképp a PPC lesz számunkra a megoldás.
(Forrás: QUICKSPROUT) - A PPC kampányok “tanulási időszaka” kb. 3-4 hét, míg a SEO 3-4 hónapot is igénybe vehet.
(Forrás: BetterSEO) - A marketingesek 64%-a aktívan befektet a SEO-ba.
(Forrás: QUICKSPROUT) - A Google Display Network az internet felhasználók 90%-át éri el világszerte.
(Forrás: Hubspot.com) - 2021 végén a Google bevételének 82%-a a Google hirdetésekből származott.
(Forrás: Search Engine Land) - A marketingesek 62%-a növelte PPC-büdzséjét tavaly.
(Forrás: Search Marketing) - A fogyasztók 65%-a kattint a PPC-hirdetésekre.
(Forrás: WordLead) - A PPC-hirdetések minden befektetett dollárért 2 dollárt hoznak vissza.
(Forrás: Wordlead)
Facebook statisztikák
Nem titok, hogy a Facebook, amióta Mark Zuckenberg 2004-ben elindította, a világ egyik legnépszerűbb közösségi oldalává nőtte ki magát, amely naponta több tízmillió felhasználót vonz, ezáltal remek lehetőséget biztosít a potenciális ügyfelek elérésére. Ennek okán az itt történő hirdetési verseny is óriási méreteket ölt, így nagyon fontos, hogy megértsük a legújabb Facebook trendeket, amelynek legjobb módja, a statisztikai adatok górcső alá vétele. Lássuk!
- A Facebooknak 2,9 milliárd havi aktív felhasználója és 1,9 milliárd napi aktív felhasználója van. Ez a leggyakrabban használt közösségi média.
- A világ lakosságának 37%-a használja a Facebookot.
- A facebook felhasználók 56,8%-a férfi, míg 43,2%-a nő.
- A világ lakosságának 27%-a látja a Facebook hirdetéseket.
- A Facebook hirdetési célközönségének átlagéletkora 31 év.
- A 25-34 évesek teszik ki a Facebook közönségének nagy részét, több mint 643 millió felhasználóval.
Következtetés
Látva a fenti számokat, nem lehet kétségünk afelől, hogy mekkora szerepe van az online marketingnek. A leendő vásárlóink, akár csak saját magunk, minden nap hirdetések százaival találkoznak, értékes órákat töltenek el videómegtekintésekkel, közösségi média fogyasztással és online kereséssel.
Ahhoz, hogy az online hirdetéseinkkel a megfelelő közönséget, megfelelő hatékonysággal érjük el, pontos ismeretekre van szükségünk az online piacról, majd megfelelő szakemberekre, akik képesek ezen információk birtokában sikeres online marketing stratégiát kialakítani számunkra.
Ha úgy érzi, hogy egy kiváló szakmai csapatra lenne szüksége a fentiek megoldásához, forduljon hozzánk, velünk jó kezekben lesz!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Felhasznált források:
https://www.hubspot.com/marketing-statistics
https://www.demandsage.com/digital-marketing-statistics/
https://www.simplilearn.com/digital-marketing-stats-article
https://www.mediavalet.com/blog/digital-marketing-statistics/
https://www.analytico.ca/digital-marketing-statistics
https://techjury.net/blog/ppc-stats/#gref
https://truelist.co/blog/ppc-stats/
https://www.webfx.com/ppc/statistics/
https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/04/19/digital-marketing-statistics
https://wpforms.com/digital-marketing-statistics/
https://www.omnicoreagency.com/digital-marketing-statistics/