Hogyan érhetjük el célközönségünket érdeklődési kör alapján?
Az Adwords hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy lehetőségünk van személyre szabni a display hirdetéseket. Vajon milyen témák, dolgok, termékek/szolgáltatások iránt érdeklődnek? Ha megfelelően határozzuk meg a közönségünk érdeklődési köreit, akkor teljesen mindegy, hogy éppen milyen weboldalon járnak, ha ott van Google display hirdetési felület, akkor a megcélzott felhasználónak meg fog jeleni a hirdetésünk.Három alapvető érdeklődési kategória típus közül választhatunk, amelyekkel a lehető legpontosabban targetálhatunk. Kiválaszthatjuk:
- Mi iránt érdeklődnek? (témák és standard érdeklődési kategóriák, pl. Barkácsolók)
- Mit keresnek vagy milyen oldalakat látogatnak aktívan? (egyéni érdeklődési szegmensek, akár a hozzánk hasonló weboldalak iránt érdeklődő felhasználók)
- Milyen termékek/szolgáltatások iránt érdeklődnek? (piaci szegmens közönsége, pl. számítógépes tartozékok és alkatrészek)
Példa: prémium női fürdőruha termékek hirdetéséhez használható célzások
Egy budapesti fürdőruhákat forgalmazó butik új display kampányt szeretne indítani. A fürdőruhák minőségi, drága darabok, stílusukat tekintve pedig letisztultak, elegánsak.A kampány célja, hogy a tavaszi hónapok alatt minél több érdeklődővel megismertessék az új kollekciót és növeljék a márkaismertségüket is.
Hagyományos demográfia alapján a 25-40 éves nők csoportját szeretnék megcélozni. Ez viszont önmagában nem elég a hatékony célzáshoz az online felületeken. A 25-40 éves korúak lehetnek egyetemisták, családanyák vagy akár üzletasszonyok is (az előbbi kettő nem releváns célcsoport, míg az uttóbbi igen). Itt jön a képbe a lehetőség az érdeklődési kör alapú célzásra. Vágjunk bele, nézzük meg, milyen szűkebb érdeklődési körök jöhetnek szóba, hogy a fizetőképes, prémium ruházatot kedvelő hölgyeket érhessünk el AdWords hirdetéseinkkel!
Ha online marketing stratégia kialakítással kapcsolatban profi segítségre van szükségre, keresse a WebMa csapatát bizalommal!
Hogyan célozhatunk pl. téma és érdeklődési kör alapján?
Téma alapján:- Luxuscikkek
- Alkalmi viselet
- Női ruházat
- Drágakövek és ékszerek
- divatguruk
- nagy teljesítményű és luxusjárművek rajongói
- szépítkezést kedvelők
- Luxusutazók
- Tengerparti utazók
- boltkórosok
- körültekintő vásárlók
- luxusvásárlók
Mit keresnek vagy terveznek aktívan a célcsoportunk tagjai?
Lehetséges piaci szegmens célzások:
Alkalmak és ajándékok- Szabadidős és szezonális termékek
- Női ruházat
- Úszóruházat
- Alkalmai ruházat
Utazás:
- Repülőutak
- Utazások ide: Ázsia és csendes-óceáni térség
Egyedi érdeklődési szegmens alapú célzás
Az egyedi szegmens alapú célzás, angol nevén Custom Segment Targeting a tartalomszolgáltatók számára nyújt lehetőséget arra, hogy a megcélzott közönségük ismérvei alapján megjelöljék a weboldalukat, amivel meghatározzák, hogy az oldalt látogató személyek milyen tartalommal lépnek kapcsolatba. Célozhatunk pl. a hozzánk hasonló webshopok iránt érdeklődő felhasználókra is a hirdetésünket.Saját példánknál maradva, ha a butik tulajdonosa megfelelően meghatározza az egyedi érdeklődési szegmensét, akkor a következőket mondhatja el a látogatóiról:
- úszó és strand ruházatot forgalmazó oldalakat böngésznek,
- presztízs minőségi divat témájú honlapokat látogatnak,
- feltehetőleg divatról szóló cikkeket tartalmazó blogokat, illetve női portálok divat rovatjainak cikkeit olvassák.
A közönség alapú célzással egészen pontosan meghatároztuk, hogy kik lehetnek érdekeltek a butik új fürdőruha kollekciója iránt. A közönség pontos meghatározásának legnagyobb előnye, hogy nem költünk el feleslegesen pénzt olyan kattintásokra, ahonnan nem lesz konverziónk, azaz ebben az esetben vásárlás a webshopban.
Összefoglalásképpen
Ismerjük mindannyian azt a frusztráló érzést, amikor folyamatosan olyan hirdetéseket látunk az online térben, ami egyáltalán nem érdekel minket és amelyek még idegesítőek is. Ezt ún. meddőszórásként azonosíthatjuk, vagyis ez a célcsoportunkba nem tartozó személyeknek - feleslegesen - megjelenített reklám. Az AdWords hirdetések esetében ezt némileg enyhíti az az, hogy a megjelenésekért legtöbbször nem kell fizetnünk, csak a kattintásokért. Ennek ellenére akkor lesznek számunkra kifizetődőek és pozitív megtérülésűek az AdWords kampányaink, ha a célzásaink profik, pontosak, a weboldalunk pedig hatékony. Erre kell törekednünk!Cikksorozatunk következő - harmadik - részében néhány újabb példán keresztül mutatjuk be a közönség alapú célzást a Google Display hálózatán.