Okos hirdetéscélzások Google Ads-ben (2. rész)
Cikksorozatunk előző részében röviden bemutattuk a Google Ads kampányokban elérhető legújabb – immáron machine learning-en, vagyis gépi tanuláson alapuló – okos licitstratégiák működését, előnyeit és korlátait.
E heti blogcikkünkben a Google Ads hirdetésekhez használható ún. okos célzásokat (angol szóval smart targeting) ismertetjük, azok előnyeivel és korlátaival együtt.
Ha Google Ads hirdetéseit szeretné rendbe szedni, keresse a WebMa csapatát és bizalommal!
Új típusú hirdetéscélzások Google Ads-ben
A keresési kampányokban korábban megszokott kulcsszó szerinti célzáson kívül már egy ideje elérhetőek egyéb célzások is, valamint a display kampányainkat is felturbózhatjuk a standard téma-, kulcsszó- és érdeklődési célzások mellett elérhetővé vált új, egyedi célközönségekkel. Ha pedig gondot okoz display kampányainkban a legmegfelelőbb célcsoport megtalálása, akkor érdemes kipróbálnunk a smart display kampányokat.
Keresési kampány célcsoportok
Keresőhirdetéseinket a már jól megszokott kulcsszó alapú célzáson kívül (amelyek használatához jó, ha tisztában vagyunk az egyes kulcsszó-egyezési típusokkal) már jó ideje feljavíthatjuk az ún. közönségek használatával. Ez azt jelenti, hogy pl. a weboldalunkon járt, de még nem vásárolt ügyfeleket megszólíthatjuk a keresőben is újbóli hirdetésekkel, remarketing üzenetekkel vagy akár a display kampányainkban használt célcsoportokat (téma, érdeklődés, in-market) is felhasználhatjuk a keresési kampányainkban is.
Ne felejtsük el, hogy a közönségek használata a keresési kampányainkban szűkíteni fogja a kampányunk elérését (egy plusz kritériummal, a display kampányok kombinált célzásaihoz hasonlóan) és továbbra is csak akkor jelennek meg a hirdetéseink, ha a célcsoportunkba tartozó emberek rákeresnek az általunk megadott kulcsszavakra a Google keresőben.
Display kampány célcsoportok
A régóta használatban lévő display hirdetéscélzások mellett immáron elérhetőek olyan egyedi és új célzások, amelyek – főként a nehezen megfogható célcsoportokkal dolgozó hirdetők számára – óriási pluszt jelenthetnek.
Ha a standard célzási módok – téma, kulcsszó, érdeklődés, piaci szegmens – nehezen használhatóak a számunkra, akkor megoldást jelenthet számunkra az egyéni érdeklődési szegmens és az egyéni in-market (vásárlási szándékon alapuló egyéni) közönség szerinti célzás.
Mindkét új célzási lehetőség arról szól, hogy megadunk kulcsszavakat és url-eket – akár a konkurenseink url-jeit – és a Google olyan felhasználóknak fogja megjeleníteni a display hirdetéseinket, akik hasonló témájú webhelyeket látogatnak vagy hasonló termékek iránt érdeklődnek.
Smart Display kampányok
A teljes egészében machine learning technológián alapuló, nem régóta elérhető ún. smart display kampányok (okos display kampányok) kifejezetten azon hirdetők számára kínálnak új alternatívát, akiknek korábban nehézséget okozott a megfelelő célcsoport megtalálása a display hálózaton, illetve a megfelelő eredmények elérése a display kampányokban.
A smart display kampányok teljes mértékben automata célzást, automata licitálás és automata hirdetés létrehozást kínálnak a hirdetők számára. A keresési kampányok automata ajánlattételi stratégiáihoz hasonlóan manuálisan semmilyen finomhangolási, módosítási lehetőségünk nincsen, ha smart display kampányokat használunk, például eszközcélzást sem használhatunk, ha pl. kizárólag az úton lévő mobiltelefonos felhasználókat szeretnénk elérni a hirdetéseinkkel. Ne felejtsük el azonban, hogy igénybe vehetjük a Google okos algoritmusait, machine learning hátterét, ami jó eséllyel emberi aggyal fel sem fogható összefüggések, minták és adatok használatával felturbózhatja display kampányainkat.
Mikor használhatunk smart display kampányt?
A smart display kampányok elindításához meg kell felelnünk néhány előfeltételnek:
- van konverziómérés beállítva a weboldalunkon
- az utolsó 30 napban legalább 50 konverziónk volt display kampányainkból vagy legalább 100 konverzió a keresési kampányainkból
Akkor érdemes smart display kampányt indítanunk, ha:
- további felhasználókat szeretnénk elérni a manuálisan futtatott display kampányaink kiegészítésére,
- ha a display hálózaton csak remarketing kampányt futtatunk és szeretnénk elérni a potenciális vásárlóinkat/ügyfeleinket a vásárlási folyamat korábbi fázisában is,
- ha eddig csak a keresőben hirdettünk, nem ismerjük a display kampányok sajátosságait, best practice-eit és azonnali megtérülést hozó display kampányra van szükségünk.
Amire a smart display kampányokban nem lesz lehetőségünk:
- a cpc/cpm licitek manuális kezelésére,
- a megjelenítési mód (gyorsított pl.) vagy eszköz célzások kezelésére,
- csak asztali számítógépeket vagy mobileszközöket célozni,
- manuális célzásra,
- a hirdetési kreatívok kézi létrehozására,
- a smart display kampány manuális display kampányra történő átállítására.
Összegzésképpen
A Google Ads hirdetések világa mindig is folyamatos naprakészséget, a változások folyamatos követését követelt meg az e területen tevékenykedő profi szakemberektől. Attól függetlenül, hogy saját magunk kezeljük kampányainkat vagy ügynökség segítségét vesszük igénybe, érdemes képben lennünk a megjelenő új lehetőségekkel és a Google Ads kampányainkat érintő legfontosabb változásokkal kapcsolatban.
A machine learning, vagyis gépi tanulás térnyerése a Google Ads hirdetések esetében is számos új lehetőség, újdonság megjelenését tette lehetővé, amelyeket érdemes kihasználnunk kampányainkban, illetve minimálisan érdemes képben lennünk a lehetőségekkel és korlátokkal kapcsolatban.
Keresési kampányainkhoz a kulcsszó szerinti célzás mellett immáron hozzáadhatjuk fontos közönségeinket is, display kampányainkban teljesen egyedi célközönségeket állíthatunk össze, de kipróbálhatjuk a smart display kampányokat is.
Cikksorozatunk első két részében bemutattuk az elérhető automatizált ajánlattételi stratégiákat (más néven okos licitstratégiákat vagy smart bidding-et), illetve az okos hirdetéscélzásokat. Érdemes lesz elolvasni cikksorozatunk harmadik – jövő heti – részét is, amelyben az okos hirdetési kreatívokkal (smart creatives) foglalkozunk majd.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Felhasznált források: