Online marketing feladatok – Mikor érdemes kiszervezned?
A sikeres vállalkozáshoz az online marketing elengedhetetlen. A közösségi média térhódításával és az okostelefonok elérhetőségével a digitális marketing elengedhetetlen tényezővé vált. A digitális marketinggel sikert elérni azonban nem könnyű. Ez a terület nagyon komplex és szerteágazó, rengeteg feladattal jár, megfelelő szakértelem és digitális marketing stratégia hiányában pedig csak elégetjük a pénzünket, ha online marketingbe fogunk. A digitális marketing kiszervezése segíthet abban, hogy hatékonyabban érd el céljaidat és sikeressé tedd vállalkozásodat.
- Honnan lehet tudni, hogy mit érdemes házon belül tartani és melyek azok a területek, amelyeket egy profi online marketing ügynökség kezébe kell adni?
- Milyen előnyei vannak a kiszervezésnek?
- Mit érdemes megfontolnod mielőtt az online marketing kiszervezése mellett döntesz?
- Milyen előnyökkel jár, ha profik kezébe adod ezt a területet?
Mikor jön el az ideje az online marketing kiszervezésének?
Ez egy gyakori üzleti dilemma. Azt mindannyian tudjuk, hogy az online marketing megléte egy növekedni akaró vállalkozás esetében nem választás kérdése, hanem elengedhetetlen feltétel. A megfelelő időben meghozott helyes döntés pedig kritikus fontosságú a márka sikerének érdekében. Nézzük mit érdemes végiggondolnod a döntéshez!
Ha bármelyik kérdésre nemmel válaszoltál, akkor ideje megfontolnod a digitális marketing kiszervezését!
Milyen online marketing feladatokat lehet kiszervezni?
A vállalkozásoknál általában a legnagyobb szakértelem hiány a digitális marketing területén van. A kiszervezett feladatok közé tartozhat például a blogírás és blogkezelés, a hirdetések tervezése/szervezése, a PPC kampányok kezelése, a közösségi média posztok készítése, a Facebook és egyéb social média hirdetések futtatása valamint a SEO kezelése – hogy csak néhányat említsünk a legfontosabb területek közül. Nem minden ügynökség jártas azonban egyformán minden területen, így érdemes végiggondolni, hogy a vállalkozásodnak mire is van leginkább szüksége?
1. Fizetett hirdetések
Ahogy egy korábbi cikkünkben is írtuk már, 2021. óta, a Google birtokolja a globális keresési piac 92%-át és az ügyfelek 65%-a kattint a fizetett hirdetésekre. Ezek mellett a számok mellett nem kérdés, hogy fontos kihasználni a fizetett online hirdetési lehetőségeket. A cikkben szereplő egyéb fizetett hirdetési statisztikák pedig jól mutatják azt is, hogy nem csupán a Google Ads lehetőségeit kell kiaknázni, hanem az olyan közösségi média platformokat is, mint a Facebook vagy a LinkedIn.
2. Digitális stratégia
Szintén többször foglalkoztunk már az online marketing stratégia kérdésével is. Ahhoz, hogy tudatosan és hatékonyan hirdethess az online média által biztosított számtalan eszközön, pontosan tudnod kell, hogy mi a célod! Ehhez pontos számok, tények és az adatokon nyugvó döntéshozatal kell, különben csak elégeted a pénzed és a várt eredmények nem jönnek. Megalapozott online marketing stratégia nélkül ágyúval lövöldözünk verébre.
3. A közösségi média
Ha neked is van legalább egy, de akár több közösségi média felületed, akkor pontosan tudod, hogy mennyi energiát emészt fel a folyamatos posztolás: ki kell találni mit tegyél ki, képet kell keresni és méretezni, szöveget írni, időzíteni, majd a beérkező követői aktivitást lekezelni. A közösségi média valóban kiváló marketing eszköz, de csak akkor ha helyesen használod és megfelelően karbantartod és kihasználod az összes benne rejlő lehetőséget. A közösségi médiaplatformok kiszervezésével rengeteg időt, energiát és pénzt takaríthatsz meg.
4. Weboldal létrehozás és kezelés
A digitális jelenlét első lépése a webhely létrehozása, majd annak folyamatos kezelése. Amellett, hogy gondoskodnod kell arról, hogy a tartalom meggyőző, releváns és a keresőmotorok számára optimalizált legyen, rendszeresen frissíteni is kell. Ha mindezt külső szakértőkre bízod, akiknek sokéves szakmai tapasztalatuk van ebben, biztos kezekben tudhatod az online jelenléted meghatározó elemét.
5. Technikai SEO
A keresőoptimalizálásról (SEO) rengeteget hallunk és valóban kulcsfontosságú minden olyan vállalat számára, amely biztosítani szeretné, hogy a weboldala a releváns kulcsszavakra vonatkozó keresési eredményekben előkelő helyen szerepeljen. Hacsak nem rendelkezel saját magasan képzett SEO-szakemberekből álló csapattal, nem valószínű, hogy ezt a tevékenységet hatékonyan tudod házon belül kezelni.
6. Marketing automatizáció
Az automatizált marketing megoldások az online marketing stratégia nagyon fontos elemei. A marketing csapat által meghatározott folyamatosan ismétlődő feladatok (mint például emlékeztetők küldése “Hoppá – úgy tűnik valamit a kosaradban felejtettél!”) sokkal egyszerűbben megoldhatóak a kifejezetten ezekre a célokra kifejlesztett szoftverek segítségével. Ezek a rendszerek a vállalat CRM-jével együttműködve képesek olyan tevényekségeket “maguktól” ellátni, amelyekre házon belül sem idő, sem emberi erőforrás nem állna rendelkezésre. A marketing automatizációs rendszerek kialakítása és konfigurálása azonban túlságosan komplex feladat ahhoz, hogy egy teljes csapat és megfelelő szakértelem megléte nélkül belevágj.
7. CRO – avagy konverziós arány optimalizálás
A weboldalak célja általában a konverzió elérése. Azaz, egy meghatározott esemény (vásárlás, ajánlatkérés, űrlap beküldés stb.) megtörténte. Annak érdekében, hogy ez minél többször és minél hatékonyabban bekövetkezzen, folyamatosan optimalizálni kell a webhelyünket. Végig kell nézni a teljes ügyfélfolyamatot, elemezni az adatokat, megtalálni a konverziót gátló akadályokat, majd optimalizálni a weboldalt a konverzió javítása érdekében. Mivel ez egy nagyon összetett procedúra, amelyben minden mindennel összefügg, a legjobb, ha ezt szakértőkre bízod.
8 ok, amiért érdemes kiszervezni az online marketing feladatokat?
A folyamatosan változó digitális térben, ahol nem csak a tudás elengedhetetlen, hanem a technológiai lehetőségek tárháza is végtelen, muszáj mindig naprakésznek maradnunk ahhoz, hogy versenyben tudjunk maradni. Ehhez rengeteg anyagi, emberi és időbeli pénzbeli erőforrásra is szükség van. Ha mindezt szakértőkre bízod, akkor több időd marad arra, amit rajtad kívül senki más nem végezhet el: hogy vezesd a vállalkozásodat.
1. Az online marketing ügynökségek nagyobb szakértelemmel rendelkeznek
A kiszervezés egyik legfontosabb előnye a szakértelem. A profi cégek már olyan mennyiségű és minőségű sokéves szakmai tapasztalattal rendelkeznek, amelyet nagyon nehéz felülmúlni. Hiába van házon belül egy jó marketingesed, akivel meg vagy elégedve, az online marketing egy olyan speciális szakterület, amelyhez más típusú tudás szükséges.
2. Az ügynökségek jobb eszközökkel és erőforrásokkal rendelkeznek
A digitális marketing kiszervezésének másik oka, hogy a profi ügynökségek fejlett digitális marketing eszközökkel rendelkeznek, amelyek lefedik a teljes folyamatot, a tervezéstől a megvalósításon át egészen a mérések és jelentések készítéséig. Ezek a szoftverek és különböző eszközök általában pénzbe kerülnek és a hatékony munkához nem elég csupán eggyel dolgozni. De tegyük fel, hogy mégis úgy döntesz, hogy befektetsz ezekbe az eszközökbe – Ki fogja őket kezelni? Hány emberre lesz ehhez szükséged? Mennyi idő lesz, mire minden rendszert kiismernek és helyesen, a céljaidnak megfelelően használnak majd? Ugye így már mindjárt kevésbé tűnik jó megoldásnak?
3. Hatékonyabb kampánykezelés
Amellett, hogy az online marketing ügynökség a megfelelő szakmai ismeretekkel rendelkezik, (ha megfelelő tapasztalata van) akkor már évek óta dolgozik online kampányokkal és számtalan olyan hibával találkozott már, amelyet hatékonyan tud kezelni. Pontosan ismerik azokat a buktatókat, amelyek miatt gyakran buknak el mások. Ezzel a profi tudással magasabb megtérülést (ROI) érhetsz el, így eredményesebbé teheted a vállalkozásodat.
4. Az ügynökségek gyorsabb eredményeket érnek el
Az ügynökségek számtalanszor végigjárták már a marketing optimalizálás és a stratégiai marketing tervezés folyamatát, így nekik sokkal kevesebb időt vesz igénybe az esetleges hibák megállapítása és azok javítása, hiszen komplett eszköztárral rendelkeznek ahhoz, hogy ezeket hatékonyan kiküszöböljék. Azért azt nem szabad elfelejteni, hogy az online marketing sikerekhez is idő kell, azonnali eredményeket itt sem várhatunk! Ha bármilyen ügynökség vagy szabadúszó vállalkozó azonnali eredményekkel kecsegtet, akkor az nem megbízható.
5. Az ügynökségek nagyobb csapatokkal rendelkeznek
Mivel az online marketing egy nagyon szerteágazó terület, így olyan emberekre van szükséged, akik a saját munkájuk szakértői. Ez gyakran 4-5 embert is jelenthet, a kampányok és célok komplexitásától függően. Mindezt házon belül tartani rendkívül költséges és a magas fluktuáció miatt nagy kockázattal járó döntés. Emellett az ügynökségek által biztosított szakértők széleskörű és változatos nézőpontokkal tudnak majd a kampányaidra tekinteni.
6. Megspórolhatod a tanulópénzt
Teljesen egyértelmű, hogy ha a digitális marketinget profik kezébe adod, akkor nem neked kell megtanulnod és megértened ezt a területet, ami rengeteg idő és energia. A sokéves tapasztalattal rendelkező online marketing ügynökségek pontosan tudják, hogy mely területekkel kezdeni és melyek azok, amelyek az eredmények elérése szempontjából hátrébb sorolhatók.
7. Az ügynökségnek több ideje van
Rendben, ez az állítás önmagában nem igaz, hiszem mindenkinek ugyanannyi ideje van, ellenben az ügynökség ideje, amelyet a kampányaid tervezésével, elkészítésével, menedzselésével és reportolásával tölt, az nem tőled és a kollégáidtól veszi el az értékes perceket.
8. Naprakész tudás
Az ügynökségek vitathatatlan előnye a marketing trendek naprakész ismerete. Mivel egy kidolgozott marketing stratégia megvalósítása nem megy egyik napról a másikra és legtöbbször hónapokon vagy akár éveken átívelő folyamat, ezért lehet, hogy a kezdés pillanatában még te is rendelkezel ehhez egy elégséges tudással, de az online világ villámgyors változásaival nagyon nehéz lépést tartani, amelyre a folyamatos napi munka mellett kevés idő jut.
Üzlettulajdonosként vagy vállalkozóként mindig több a tennivaló, mint az idő. Ha szeretnéd növelni a vállalkozásod ismertségét és sikerét, akkor ennek egyik kulcsa, a digitális marketing kiszervezése lehet.
Hogyan válaszd ki a megfelelő online marketing partnert?
A megfelelő online marketing ügynökség kiválasztásával egy korábbi cikkünkben már részletesen foglalkoztunk, de itt is szeretnénk megemlíteni a legfőbb pontokat.
- Ellenőrizd az ügynökség weboldalán, hogy van-e már tapasztalata a te iparágadban? Ha igen, akkor érdemes megnézned az eddig elért eredményeiket és az ügyfélvéleményeket.
- Mindenképp győződj meg arról, hogy a sikereket mérik és ehhez milyen mérőszámokat használnak!
- Nézd meg, hogy milyen formában és milyen gyakran kapod majd meg a jelentéseket és elemzéseket?!
- Ügyelj arra, hogy a folyamataik átláthatóak legyenek és téged is bevonjanak a döntésekbe!
- A legfontosabb pedig, hogy egyezzen a gondolkodásmódotok, értsétek egymás nyelvét!
Összefoglalva
Ha úgy érzed, hogy a digitális marketing területén hiányosságaid vannak és bizonytalan vagy néhány kulcsfontosságú eszköz használatában vagy esetleg nem vagy elégedett a jelenlegi eredményeiddel, mindenképp érdemes megfontolnod, hogy profikra bízd az egyes feladatok elvégzését. Ezzel nem csak pénzt és időt takarítasz meg, de olyan tudás birtokába is kerülhetsz, amelynek a megszerzésére egyedül esélyed sem lenne. Az ügynökségi online marketing csapatok olyan sokéves iparági tapasztalatokkal és ismeretekkel rendelkeznek, amely elengedhetetlen mindazon vállalkozások számára, amelyek lépést szeretnének tartani ezzel a rohamosan fejlődő világgal, hiszen a versenyképesség egyik kulcsa az online marketingben rejlik.
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!