2017. november 23., csütörtök

Napjainkban elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás jelen legyen az interneten, rendelkezzen weboldallal. Azonban nem mindegy, hogy ez a weboldal milyen kialakítású, megjelenésű, hogy felhasználóbarát és hatékony, vagyis konverzióra optimalizált-e. Egy sikerre ítélt online marketingstratégia kialakításnak alapja a hatékony honlap. Lehet akármilyen jó a termékünk vagy szolgáltatásunk, ha ezt nem tudjuk megfelelően bemutatni, illetve a honlapunkon elvezetni a potenciális érdeklődőket a vásárlásig, akkor online marketing erőfeszítéseik nem fogják hoznia várt eredményt.


Melyek a legfontosabb tényezők?

A weboldal dizájn
Fontos, hogy mielőtt megterveznénk a weboldal dizájnt vagy kiválasztanánk a megfelelő - és a későbbiekben megvásárolandó - kész dizájnsablont, tisztában legyünk a piacunkra jellemző online trendekkel, sajátosságokkal és a versenytársak internetes megjelenésével. Minden piaci szegmens más jellegzetességekkel rendelkezik, mind a design, mind pedig a honlap funkcionalitásait illetően. Ezért nem elég, ha kiválasztunk egy nekünk tetsző dizájnt, a könnyű használhatóságot és az aktuális piaci trendeket sem szabad figyelmen kívül hagynunk.

A tartalom átláthatósága
A weboldal felhasználóbarát kialakítása szempontjából elengedhetetlen, hogy a honlap tartalma jól tagolt és átlátható legyen, a navigáció pedig a weboldalon könnyű. Senki sem fogja elolvasni az általunk megosztott tartalmakat, akármilyen hasznosak is a célcsoportunk számára, ha a szöveg nehezen olvasható, átláthatatlan, rosszul vagy egyáltalán nem tagolt. Fontos, hogy kerüljük pl. a hosszú folyószövegeket, mert ezeket meglátva az érdeklődők inkább odébbállnak, mint hogy végigolvassák a tudnivalókat.

Hitelesség, bizalomépítés
Fektessünk nagy hangsúlyt arra, hogy honlapunk mindig aktuális információkat tartalmazzon, mert elveszíthetjük a látogatókat ha pl. már lejárt akciókat, kedvezményeket mutatunk. Egy megfelelő struktúrájú, mindig naprakész, hiteles információkat tartalmazó weboldal nagyban hozzájárul a cégünkkel szembeni bizalom felépítéséhez és fenntartásához.


Strukturált információ
Fontos, hogy a vállalkozással kapcsolatos minden fontos információt szerepeltessünk a honlapunkon az elérhetőségektől kezdve az általunk forgalmazott termékekig. Érdemes figyelni arra, hogy célratörően és tömören fogalmazzuk meg az általunk közölni kívánt információkat, mivel a hosszú, túl részletes leírások esetében előfordulhat, hogy a potenciális vevő nem fogja végig olvasni a tartalmat, bármilyen hasznosnak is találja azt. Ez fokozottan érvényes a mobiltelefonos böngészések során. Várhatóan senki sem fog hosszú percekig görgetni lefelé csak azért, hogy megtalálja azt az információt, amit keres.

USP üzenet
Minden vállalkozás rendelkezik ún. USP üzenettel, vagyis azokkal a megkülönböztető előnyökkel, amely kiemeli őt a versenytársak közül. Ez támogatja a versenytársaktól való pozitív megkülönböztetést, valamint a bizalmi kapcsolat kiépítését a potenciális vevőkkel, vagyis pontosan megmondja, hogy miben vagyunk jobbak a versenytársainknál és miért válasszanak minket.

Hatékonyság
Hatékony honlapnak nevezzük az olyan weboldalakat, amelyek jól végigvezetik a látogatót az információszerzési és vásárlási folyamaton. Fontos, hogy minél nagyobb számú érdeklődőt juttassunk el a kapcsolatfelvételilg vagy vásárlásig és minél kevesebb érdeklődőt veszítsünk el az oda vezető úton. A honlapunk legyen tehát ún. konverzióra (érdeklődés, vásárlás) optimalizált.

Kereső-optimalizáltság (SEO)
Egy jó honlap keresőoptimalizált, vagyis már a tervezése során lajstromba vesszük a legfontosabb kulcsszavakat és ezek szolgálnak iránymutatásul a teljes struktúra kialakításakor. Fontos, hogy ne csak fizetett hirdetésekből szerezzük majd a látogatókat, hanem az organikus találati listában is a potenciális ügyfelek szeme elé kerüljünk. Ehhez szakszerű tartalmai és technikai keresőoptimalizálásra van szükség.

Látogatói statisztika
Fontos, hogy a weboldalunk rendelkezzen megfelelő méréssel, melynek révén elemezhetjük annak teljesítményét és a látogatóink összetételét, valamint a konverziós folyamat hatékonyságát. Ehhez a legpraktikusabb választás a Google ingyenes webanalitikai rendszere, a Google Analytics.
Weboldal adatok elemzése az üzleti- és online célok alapján

A legfontosabb elvárások egy weboldallal szemben:
  • A logó feltüntetése jól látható helyen, amelyre kattintva a felhasználó egyszerűen vissza tud jutni a kezdőlapra,
  • A sliderekben az aktuális, lényeges információk legyenek kiemelve. (pl. időszakos akciók),
  • A fejléc ne foglaljon el nagyobb helyet a kezdőképernyő ⅓-ánál,
  • Az elérhetőségek feltüntetése a fejlécben és a láblécben, jól látható módon,
  • Horizontális menüsor, amely maximum 7-8 menüpontot tartalmaz,
  • Legfontosabb szolgáltatások, termékek bemutatása,
  • A vállalat bemutatása (hitelesség, valódiság, egy emberi arc a vállalat mögött),
  • Oldalon belüli kereső, amellyel az oldalon szereplő tartalmak között lehet keresni,
  • Értéknövelő tartalmak, amelyek hozzáadott értéket jelentenek a látogatók számára (pl. letölthető PDF, videók, képek, stb.),
  • Egyszerű kapcsolatfelvételi / rendelési / vásárlási lehetőség,
  • A weboldalunk legyen gyorsan betöltődő (max 2 másodperc), mobil- és felhasználóbarát, a legfontosabb kulcsszavainkra optimalizált, valamint ún. konverzióra optimalizált,
  • pontos mérhetőség, elemezhetőség (pl. Google Analytics).


Összességében
Weboldalunk megtervezését és kialakítását érdemes a megfelelő szakmai tudással és tapasztalattal rendelkező specialistára, vagyis inkább specialista csapatra - mivel egy szakember egészen biztosan nem lehet profi egyszerre a kulcszókutatásban és online versenytárs-elemzésben, a weboldal dizájntervezésében, a technikai keresőoptimalizálásban, keresőoptimalizált szövegírásban, weboldal-fejlesztésben, konverziós céló optimalizálásban, illetve a ppc kampányokban - bízni, mert egy sikeres honlap kialakítása nagyon speciális és komplex tudást igényel a design kialakításától kezdve a technikai és tartalmi kivitelezésig.

Amennyiben a honlapunk nem elég felhasználóbarát, nem mobileszközre optimalizált és nem töltődik be 2 mp-en belül, úgy a későbbi fizetett ppc (AdWords, Facebook) hirdetéseink is nagy eséllyel kudarcot fognak vallani, mert az érdeklődők vagy meg sem érkeznek a honlapunkra (ha az lassan töltődik be) vagy az információszerzési folyamat során elhagyják azt (ha a weboldalunk nem felhasználóbarát, nehezen kezelhető és nem konverzióra optimalizált) és így az érdeklődőkből nem lesznek ügyfeleink/vásárlóink.

Ne spóroljunk egy jó weboldalon, ha ügyfeleket, vásárlókat szeretnénk, mert ez az online marketingünk kulcseleme!

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!



Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: