2017. szeptember 28., csütörtök

Hogyan válasszunk megfelelő érkezési oldalt webshopos PPC hirdetéseinkhez?

E-commerce honlapoknak nevezzük azokat a weboldalakat, amelyek esetében a teljes értékesítési folyamat online megy végbe. Ide tartoznak például a különböző ismert webshopok és webáruházak (pl. emag.hu, edigital.hu), szállásfoglaló oldalak (booking.com, szallas.hu) stb. Amennyiben ilyen weboldalának forgalmát - elsősorban AdWords és Facebook - PPC hirdetésekkel szeretné növelni, akkor elengedhetetlen a legmegfelelőbb érkezési (landing) oldalak kiválasztása a hirdetések számára.

Miért fontos, hogy a legjobb landing oldalt válasszuk?

Fontos, hogy a kampányindítás előtt tisztázzuk a legfőbb célunkat, amit szeretnénk elérni az AdWords hirdetésekkel. Például ha a célunk egyetlen konkrét termék értékesítési volumenének maximalizálása, akkor érdemes olyan oldalt beállítani érkezési oldalnak, amelyen csak az adott termék szerepel és az érdeklődő akár egy gombnyomással meg is vásárolhatja. Abban az esetben viszont, ha egy termékkategória forgalmát szeretnénk növelni, akkor honlapunk azon aloldalát érdemes beállítani landing page-ként, amely a promótálni kívánt termékkategóriát tartalmazza.

Cikkünk következő részében bemutatjuk, hogy hányféle érkezési oldalt választhatunk a hirdetéseinkhez és hogy melyiknek mi az előnye és hátránya.  

1. típus: A termékoldal használata érkezési oldalként

A termékoldal használata landing oldalként, abban az esetben indokolt, ha egy konkrét terméket szeretnénk promótálni AdWords kampányunk segítségével. A termékoldalon megtalálhatóak a terméket bemutató képek, a legfontosabb információk, a vásárlói visszajelzések, valamint a vásárlási lehetőség. Ennek az érkezési oldalnak a legnagyobb előnye, hogy a potenciális vásárló egyből megkapja a számára fontos információkat, amelyek a vásárlási döntése szempontjából fontosak, valamint egy kattintással egyből meg is vásárolhatja a terméket.


2. típus: A keresési találati oldal használata érkezési oldalként

A keresési oldal beállítása érkezési oldalként akkor javasolt, ha az alapvető célunk a  webshop összforgalmának fellendítése, nem pedig egy meghatározott termék vagy termékkategória értékesítését szeretnénk növelni. Ennek a módszernek az előnye, hogy a termékeket listáját rendezhetjük például népszerűség szerint, ár szerint stb., így a honlapra látogató érdeklődő az általunk meghatározott szempont szerint előre kerülő termékekkel találkozik elsőként, például a legolcsóbbal vagy az eladási adatok alapján legnépszerűbbel.

3. típus: A termékkategória oldal használata érkezési oldalként

Ha olyan termékekkel rendelkezünk, amelyek kapcsolódnak egymáshoz olyan módon, hogy a látogatóink többnyire együttesen tekintik meg ezeket, akkor logikus lehet termékkategória oldalak létrehozása. Gyakran ez olyan módon történik, hogy megnézzük a weboldal látogatóink kereséseit és ez alapján határozzuk meg a legnépszerűbb termékkategóriákat.

A kategóriaoldalak keresési találati oldalakkal szembeni legnagyobb előnye, hogy teljesen szabadon rendezhetünk össze egy olyan terméklistát, amelyek iránt a vásárlóink érdeklődnek, a fő termékkategóriákon belül pedig akár további alkategóriákat is létrehozhatunk, pl. a notebook kategórián belül egy “2 az 1-ben eszközök”-et. Míg a keresési találati oldalon csupán egy terméklistát jeleníthetünk meg, addig a termékkategória oldalon a hozzá passzoló leírást, a legimpresszívebb termékfotókat és további extrákat tudunk megmutatni.

A tesztelés során használjunk különböző szűrési és sorbarendezési funkciókat!

Az egyik legnagyobb AdWords hiba, amit az E-commerce hirdetők elkövetnek, hogy figyelmen kívül hagyják a terméklisták szűrési lehetőségeit vagy alapvetően nincs ilyen funkció a honlapjukon. Például egy termékkategória promótálásánál beállítják a megfelelő aloldalt érkezési oldalként, a felsorolt termékek azonban rendezési logika nélkül jelennek meg, például ha több márkát forgalmaznak, akkor a márkák össze-vissza vannak megjelenítve, árak szerint sincs semmiféle bontás, például nem a legolcsóbb termékektől haladnak a legdrágábbak felé.

Érdemes a landing oldalak hatékonyságát folyamatosan tesztelni, ami azt jelenti, hogy ugyanazt a hirdetést futtatjuk, de különböző érkezési oldalakkal és megfigyeljük, hogy melyik teljesít a legjobban. Ezen tesztelések során érdemes a szűrő változtatásait is kipróbálni, például milyen termékfelsorolású landingek hoznak több konverziót, ahol a termékek árak szerint vannak sorba rendezve vagy amikor márkák szerint, stb. Tegyük fel, hogy az “olcsó férfi póló” kifejezésre hirdetünk, azonban az érdeklődő kattintása után a drágább termékeinket látja elsőként a honlapon. Ebben az esetben jelentősen növelhető lehet a hatékonyság, ha az érkezési oldalon beállítjuk az “ár szerint növekvő” szűrést, amely segítségével ár szerint növekvő sorrendbe rendezhetjük a termékeinket, tehát az oldalra érkezők elsőként a legolcsóbb termékeinket fogják látni.

A legfontosabb: tesztelés, tesztelés és tesztelés!

Az előbb említett példán kívül számos más módon próbálhatjuk meg növelni az adott landing oldal hatékonyságát. A tesztelés során érdemes lehet például kipróbálni, hogy a landing oldal mely színekben a leghatékonyabb (például a “Kosárba rakás” gomb színének változtatása, háttérszín módosítása, szövegszínek átalakítása stb.), a termékekről melyik képek a figyelemfelkeltőbbek, valamint a leírásokban is végrehajthatunk kisebb nagyobb módosításokat. A hirdetések különböző landing oldallal való futtatása lehetővé teszi, hogy pontos képet kapjunk arról mely változatok teljesítenek a legjobban és így melyeket érdemes hosszútávon használnunk.

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords- és Facebook hirdetéseihez!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: