2018. február 21., szerda

Facebook hirdetések - a leggyakoribb tévhitek

A Google AdWords hirdetésekhez hasonlóan a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban is számos tévhit kering. Teljesen mindegy, hogy még csak tervezzük a megjelenést a legnagyobb közösségi médiumon fizetett hirdetésekkel vagy már használunk ilyeneket, semmiképp se dőljünk be a szóbeszédeknek! Ismerje meg a leggyakoribb tévhiteket blogcikkünkből.

1. Nincs elég pénzem, hogy Facebook-on hirdessek

Nagy tévedés, hogy csak jelentős összegekkel érdemes Facebook kampányt indítani. Ha pl. célunk egy rendezvény népszerűsítése vagy jelentkezők gyűjtése egy oktatásra, akkor már néhány tízezer forintért is megéri hirdetni, hogy megszerezzük azt a 20-30 fizetős érdeklődőt, akire szükségünk van.

2. A Facebook hirdetés csak a B2C cégeknek való

Nagy tévedés. Az, hogy mely ügyfeleinknek javasoljuk Facebook hirdetések futtatását elsősorban nem attól függ, hogy végfelhasználók vagy üzleti ügyfelek felé értékesítik saját termékeiket/szolgáltatásaikat. Az, hogy egy adott hirdető ki tudja-e használni a Facebook hirdetésekben rejlő lehetőségeket elsősorban attól függ, hogy pontosan milyen terméket/szolgáltatást értékesit és hogy ennek a speciális célcsoportnak az elérésére a Facebook kínál-e ideális hirdetéscélzási lehetőségeket.
Például a csecsemőruházatot kínáló hirdető számára remek célzási lehetőséget kínál Facebook-on a “0-1 éves gyermekek szülei’ célzás (demográfia), de a vezetői készségfejlesztő tréninget kínáló hirdetők számára is remek lehetőség a Facebook-on elérhető, munkahelyi titulus (pl. személyügyi vezető) szerinti célzás.
Láthatjuk tehát, hogy a Facebook hirdetések létjogosultsága nem annak függvénye, hogy B2C vagy B2B területen tevékenykedünk, hanem hogy a mi speciális célcsoportunk elérésére kínál-e megfelelő célzásokat a Facebook hirdetési rendszere.

3. A Facebook hirdetés csodafegyver, ami minden megold

Szintén gyakori tévhit, hogy a Facebook hirdetések mágikus erővel bírnak és már néhány forint befektetésével milliós hasznos fognak hozni a cégünknek. Természetesen a Facebook hirdetési rendszere sem különbözik más hirdetési megoldásoktól abban, hogy nem kecsegtet minimális befektetéssel elérhető milliós haszonnal.
Reális idő- és pénzbefektetéssel, profi Facebook kampányokkal azonban lehetséges megfelelő megtérülést elérni a Facebook-on is - csakúgy, mint más hirdetési platformokon.
A Facebook hirdetések esetében se feledkezünk meg arról, hogy a weboldalunk, illetve a kampány landing oldalunk minősége is nagyban befolyásolja a kampányaink eredményességét, tehát fontos, hogy könnyen kezelhető, konverzióra optimalizált és hatékony weboldallal, illetve kampány landing oldallal rendelkezzünk.

4. A Facebook hirdetések eredménye nem mérhető

Ez már nagyon régóta nincsen így. A Facebook pixelen, illetve a Facebook konverziómérés és standard események beállítását követően nagyon pontosan mérhetővé válnak a Facebook hirdetésekből jövő vásárlások/ajánlatkérések, ezáltal pedig pontosan nyomon követhetjük hirdetéseink megtérülését is.

5. A Facebook hirdetések kezelése pofonegyszerű

A Facebook hirdetésekre is igaz, hogy megfelelő elszántsággal, tanulási vággyal és időbefektetéssel elsajátíthatjuk az alapokat, amelyek segítségével akár saját kampányainkat sikerrel futtathatjuk. Itt is igaz azonban, ami az AdWords hirdetések esetében, hogy az ördög bizony az apró részletekben rejlik. A Facebook kampányok kezelésére szakosodott ügynökségek speciális tudásukkal, a prémium, ám kulcsfontosságú plusz beállítások megtételével sokszor jobb megtérülést tudnak elérni, mint a lelkes amatőrök.

6. A követőink ismerőseinek célzása pont olyan hatékony, mintha a követőinket céloznánk

A leggyakoribb tévhit. Gondoljunk arra, hogy ezzel a célzással a követőink teljesen véletlenszerűen kiválasztott ismerőseinek jeleníti meg a rendszer a hirdetéseinket. Amilyen sokfélék vagyunk, olyan sokfélék a Facebook kapcsolataink is, nemde? Tehát önmagában az, hogy a követőink ismerőseit célozzuk, egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Facebook oldalunk követőihez hasonlókat célozzuk meg a hirdetéseinkkel.
Gondoljuk át a célzásainkat alaposabban és találjuk meg inkább azokat, akik valóban relevánsak a kínált termékünk/szolgáltatásunk szempontjából. Rengetegféle hirdetéscélzási lehetőségünk van Facebook-on, használjuk őket okosan! A korábban a weboldalunkat meglátogatott, de ott nem vásárló érdekődőket pedig szólítsuk meg újra, ún. retargeting/remarketing hirdetésekkel.

7. Egy sikeres hirdetést hosszú ideig futtathatunk

A legnagyobb különbség az AdWords és a Facebook hirdetések között, hogy amíg a Google keresőben nagyon sokáig futtathatunk egy releváns és sikeres kreatívot, addig a Facebook hirdetések esetében ez nincs így. A Facebook hirdetések teljesen mások, mint a keresőhirdetések. A legnagyobb közösségi médiumra egy felhasználó nemhogy minden nap, de egy nap többször is belép, ez pedig egyenesen vonja maga után, hogy a hirdetés kreatívok rövidebb idő alatt kimerülnek - természetesen a hirdetési költségkeret és a célcsoport méretének függvényében. A főszabály, hogy a hirdetés kreatívokat rendszeresen cserélnünk kell.

8. A poszt hirdetés elegendő

A legtöbb hirdető számára a poszt hirdetések a legolcsóbbak, amit azt jelenti, hogy a megfelelően célzott poszt hirdetések esetében akár 1-5 forintért is vásárolhatunk egy interakciót (lájk, hozzászólás, megosztás). Ne felejtsük azonban, hogy a poszt hirdetések kifejezetten a tartalmaink eljuttatására alkalmasak a követőink vagy nem követőink megszólításával. Ezek nem a weboldalunkra irányított hirdetések, ezért kevésbé alkalmasak üzletszerzésre.
A poszt hirdetések helye megvan a kommunikációs mixünkben, ez pedig nem a közvetlenül konverzióra (vásárlásra, ajánlatkérésre) ösztönzés. Mindig az adott célnak megfelelő eszközt kell választanunk, a poszt hirdetések pedig nem univerzális adu ászok.
Tipp: ha posztjainkat fizetett módon is kiemeljük, azt mindig a Facebook hirdetési fiókunkból indított poszt hirdetésekkel tegyük, mert csupán így lesz korrekt mérésünk az eredményekre vonatkozóan.
Rengetegféle hirdetésformátum és hirdetési funkció használható Facebook-on, a konkrét üzleti célunkhoz illeszkedve.

9. Facebook-on olcsón szerezhetünk követőket, akiket azután ingyenesen elérhetünk üzeneteinkkel

Vegyük figyelembe, hogy a legtöbb vállalkozás célja nem csupán nagy számú Facebook követő szerzése, hanem a termék/szolgáltatás szempontjából releváns érdeklődők elérése és Facebook oldalunkra irányítása. Fő üzleti célunk sose Facebook követők szerzése legyen ez csupán egy lehetséges eszköz az érdeklődők megszólítására. Ne felejtsük el, hogy a Facebook oldalunk követői valójában nem a mieink, hanem a Facebook-éi, valamint, hogy a Facebook oldalak organikus láthatósága a személyes hírfolyamban folyamatosan csökken, így egyáltalán ne vegyük biztosra, hogy a Facebook oldalunk követőit onnantól kezdve ingyenesen elérjük majd a hírfolyamukon keresztül az üzeneteinkkel.

10. A lájkok és megosztások a legfontosabbak

Ha fizetett Facebook hirdetéseket futtatunk, alapvetően felejtsük el a lájkok és megosztások figyelését. A fő üzleti célunk valójában a weboldalunkon keresztül leadott vásárlások/ajánlatkérések maximalizálása és a hirdetéseink megtérülésének biztosítása (ROI=bevétel-költség). A cél tehát nem lájkok vagy megosztások szerzése, hanem vásárlók/ügyfelek/ajánlatkérések elérése. Tartsuk ezt szem előtt!

Összegzésképpen

A Facebook hirdetésekre is igaz az, ami sok minden másra: ez az eszköz is csak annyira jó vagy rossz mint az ember, aki használja. Ha kampányainkat hozzáértő, profi, széleskörű Facebook hirdetési tapasztalattal rendelkező, kompetens szakember kezeli, akkor azok nagy eséllyel be fogják beváltani a hozzá fűzött reményeket, illetve biztosak lehetünk abban, hogy ők valamennyi rendelkezésre álló lehetőségből az általuk legjobbnak gondolt megoldást fogják javasolni a számunkra konkrét üzleti céljaik elérésére.
Felhasznált források:

Keressen minket bizalommal, ha Facebook hirdetéseihez profi segítségre van szüksége!


Újabb bejegyzés
Korábbi bejegyzés

0 megjegyzés: