AdWords amatőrök és álszakértők kiszűrése – Szerződés előtt
Hogyan állapítsuk meg könnyedén, hogy amatőr vagy profi AdWords szolgáltatásra számíthatunk?
Miért probléma ez? Nos, a legnagyobb problémát az jelenti, hogy egy laikus marketingesnek vagy cégvezetőnek, aki most ismerkedik a témával nem sok esélye van arra, hogy kiszúrja a “gagyi” és komoly szolgáltatást nyújtókat. Ennél is nagyobb probléma azonban, hogy szerencsétlen AdWords beszállító választás után a legtöbben azt a tanulságot vonják le, hogy az AdWords drága/nem működik/nem hatékony, stb.
Pedig nem az AdWordsben van: hiába ülünk be egy Forma1-es autóba, attól még nem leszünk se Schumacher, se Häkkinen 🙂 Az alábbiakban néhány támpontot szeretnénk nyújtani a komolytalan szolgáltatók kiszűréséhez. A lista természetesen nem teljes, de mindenképp hatékony segítséget nyújthat abban, hogy különösebb szaktudás nélkül is fel tudjuk mérni a kampány menedzsment szolgáltatás minőségét!
Mi kell egy sikeres AdWords kampányhoz?
Üzleti célok
A kampány üzleti céljának megismerése a legfontosabb a stratégia kialakítása érdekében. Teljesen más stratégiában kell gondolkodnunk, ha egy új termék bevezetéséről, vagy ismertségnövelésről van szó, illetve ha egy konkrét akciót vagy terméket kell hirdetni. Szintén jelentősen befolyásolja a beállításokat a piaci verseny és a megrendelő piaci pozíciója, de sorolhatnánk még a példákat. A lényeg, ha valaki csak annyit kérdez, hogy mennyi büdzsével mire kíván hirdetni és nem érdeklik a részletek, akkor szinte biztos lehet benne, hogy a kampány nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket.
Érkezési weboldal
Nem győzzük hangsúlyozni az érkezési oldal szerepét a sikeres AdWords kampányban. Nem csak önmagában a kattintási költséget befolyásolja drasztikusan, de a kampány üzleti sikere, a konverziós arány mértéke is döntően ezen múlik. Ha nem jó az érkezési oldal, sokszoros munka befektetéssel sem lehet eredményes kampányt elérni, illetve biztosan nem tudjuk maximálisan kihasználni a potenciálokat. Az érkezési oldal átvizsgálása, a javaslatok megfogalmazása és a tervek csiszolása természetesen időigényes, de aki ezen spórol, az inkább felejtse el a kampány indítást, mert nagy eséllyel csalódni fog a várakozásaiban. Mindenesetre az egyik legbiztosabb jele, hogy amatőrrel állunk szemben, ha semmilyen ötletet, javaslatot nem kapunk az érkezési oldalainkra vonatkozóan.
Rendelkezésre álló webstatisztika és korábbi kampányok
Rendelkezik Google Analytics statisztikával? Lehetséges betekintést kapni az adatokba? Volt már esetleg korábban is AdWords kampány? Hozzá lehet férni a kampány adatokhoz?
A hasonló adatokból kinyerhető információk felbecsülhetetlenül értékesek lehetnek már a tervezési szakaszban is. Persze nem minden ügyfélnél állnak rendelkezésre ezek az információk, de azért ma már elég általános, hogy használnak a cégek Google Analytics-et – még ha nem is igazán nézik az adatokat, de erről majd egy másik postban… A profi AdWords szakember azonban minden esetben rákérdez a rendelkezésre álló adatokra és megpróbálja felhasználni az abból kinyerhető információkat. Az amatőrök ezzel nem igazán szoktak bajlódni…
Kampány információk hozzáférhetősége
Konverziók mérése
Kulcsszavak kiválasztása
A keresőmarketing egy külön kis univerzum… Természetesen mindig érdemes megkérdezni az ügyfelek, hogy ő milyen kulcsszavakat javasol, mire szeretne hirdetni. Ez azonban csak egy kiindulási pont lehet a kulcsszó stratégia kialakításánál! Az emberek egy adott termékre, szolgáltatásra több ezerféleképpen kereshetnek. Az AdWords szakértő dolga, hogy az ügyfél honlapja, a versenymutatók, az oldal tartalma, relevanciája és az üzleti célok függvényében segítsen a helyes és hatékony kulcsszavak meghatározásában. Ezt egy profi AdWords cég soha nem az ügyféltől várja! Például egy vidéki szolgáltató esetében – különösen ha nagyon erős a verseny – sokkal célravezetőbb lehet a település+kulcsszó kombinációkra hirdetni. De legalább ilyen fontos, hogy pontosítsuk vagy éppen szűkítsük a kulcsszavak körét – például kizárólag külföldi, repülős utakra fókuszáló utazási iroda esetében ki kell zárni a buszos, belföldi és egyéb kulcsszavakat. A sort sokáig lehetne folytatni, a lényeg, hogy egy megrendelő – optimális esetben – az AdWords szakértő tudásáért fizet, vagyis pont a hasonló, az eredményességet növelő gyakorlati tudásért. Ha ezt nem biztosítja a cég, akkor nem sokkal járunk jobban, mintha amatőrként mi magunk raknánk össze a kampányt.
Miért bízzuk szakértőre a Google Ads kampányt?
Hogyan tervezzünk Google Ads kampányt?
Milyen a hatékony Google Ads érkezési oldal?
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads?
Építsen hatékonyan teljesítő érkezési oldalt Google Ads hirdetéseinek!
Tudja meg hogyan lehet jól teljesítő szöveges Ads hirdetéscsoportot kialakítani!
Mire való az Google Ads minőségi pontszám?
Hirdessen Google Ads-szel mobiltelefonokra!
Neten a cégem – Önnek van már AdWords kuponja?
Hogyan működik az Google Ads fizetési rendszere?
Vegyen részt keresőmarketing vállalati tréningünkön!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!